موضوعات: بدون موضوع
   چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392

 هر روز، یک روایت از کتاب (جهاد النفس) وسائل الشیعه را مطالعه کنید. در واضحاتش بیشتر فکر کنید. بعد این را در خودتان می بینید که سر یک سال، عوض شده اید!

   چهارشنبه 8 اردیبهشت 1395نظر دهید »

چشم های مریم مثل دو مهره ی یاقوت بر پوست مهتابی اش می درخشید و لب های پرخون او وقتی حرف می زد چنان نازک شده بودند که احساس می کردم هر لحظه ممکن است از لب هایش خون بچکد.

خواهرانم یکی از دیگری دیدنی تر شده بودند. در تاریکی آن سلول های لعنتی چهره ی زیبای خواهرانم را فراموش کرده بودم. آن روز بود که متوجه خورشید و زیبایی آن شدم؛ حتی اگر آن را از زیر یک حصار مشبک ببینم….

«قسمتی از کتاب: من زنده ام(خاطرات دوران اسارت) به قلم معصومه آباد،انتشارات: بروج، سال انتشار:1392»

 

 

   یکشنبه 5 اردیبهشت 13951 نظر »

 


پيشواي مذهب شافعي :«علي حُبّه جُنهً امام النّاس والجِنّه وصي المصطفي حقاً قسيم النّار والجَنّه»
دوستي علي سپر آتش دوزخ است او امام انسان ها و جن است. او وصي مصطفي و تقسيم كننده بهشت و جهنم است.
زمخشري از دانشمندان و ادباي مشهور وصاحب تأليفات ارزنده درباره حضرت علي(ع) مي گويد : «من چه بگويم درباره مردي كه فضايل او را دشمنان از راه كينه جويي و حسادت انكار كردند و دوستانش از ترس و بيم پنهان كردند. باز از اين ميان آن قدر فضليت هاي وي انتشار يافت كه شرق و غرب را فرا گرفت.»
جرج جرداق نويسنده و محقق مسيحي:
«آيا از فرمانروايي خبرداري كه خود نان سير نخورد، زيرا كه در كشور او كساني يافت مي شدند كه با شكم سير نمي خوابيدند و جامه نرم نمي پوشيدند، زيرا در ميان ملت كساني بودند كه لباسي خشن و درشت مي پوشيدند و درهمي را اندوخته نساخت و به فرزندان و ياران خود هم وصيت نمود كه غير از اين راه و روشي نپيمايند.»
بارون كادايفو دانشمند فرانسوي: «علي مولود حوادث نبود، بلكه حوادث را او به وجود آورده بود. اَعمال او مخلوق فكر و عاطفه و مخيله خود اوست. پهلواني بود در عين دليري؛ دلسوز و رقيق القلب؛ شهسواري بود كه در هنگام رزم آرايي زاهد و از دنيا گذشته بود.»
شبلي شميل از پيشكسوتان مكتب ماديگري:
«پيشوا علي بن ابي طالب بزرگِ بزرگان، يگانه نسخه اي است كه نه شرق و نه غرب ،نه در گذشته و نه در امروز صورتي مطابق اين نسخه نديده است.»
جرجي زيدان، نويسنده مصري مُدير مجله الهلال مي گويد:
آ«يا علي پسر عموي پيغمبر و جانشين و داماد او نبود ؟ آيا او آن دانشمند پرهيزكار و دادگر نبود ؟ آيا او آن مرد با اخلاص و غيور نبود كه در پرتو مردانگي وغيرتش اسلام و مسلمانان عزت يافتند؟»

 


موضوعات: بدون موضوع
   سه شنبه 31 فروردین 1395نظر دهید »


موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 22 فروردین 1395نظر دهید »

حضرت فاطمه عليهاالسلام : فَرَضَ اللّه ُ . . . الأمرَ بِالمَعُروفِ مَصلَحَةً لِلعامَّةِ ؛ حديث
حضرت فاطمه عليهاالسلام :خداوند امر به معروف را براى اصلاح مردم قرار داد .
مسیر این حدیث در کتابخانه:آينه يادها >حدیث شماره : 200484
صفحه اختصاصي حديث و آيات حضرت فاطمه عليهاالسلام : إلزَم رِجلَها ؛ فَإنَّ الجَنَّةَ تَحتَ أقدامِها ؛ حديث
حضرت فاطمه عليهاالسلام : در خدمت مادر باش ؛ زيرا بهشت زير قدم هاى مادران است .
مسیر این حدیث در کتابخانه:آينه يادها >حدیث شماره : 200671
صفحه اختصاصي حديث و آيات حضرت فاطمه عليهاالسلام : إذا حُشِرتُ يَومَ القِيامَةِ أشفَعُ عُصاةَ اُمَّةِ النَّبِيِّ صلي الله عليه و آله ؛ حديث
حضرت فاطمه عليهاالسلام :آن گاه كه در روز قيامت برانگيخته شوم ، گناهكاران امّت پيامبر اسلام را شفاعت خواهم كرد .


موضوعات: بدون موضوع
   دوشنبه 10 اسفند 1394نظر دهید »

چقدر خدا داری؟
مرد و زنی نزد شیوانا آمدند و از او خواستند برای بدرفتاری فرزندانشان توجیهی بیاورد.
مرد گفت: “من همیشه سعی کرده‌ام در زندگی به خداوند معتقد باشم. همسرم هم همین طور، اما چهار فرزندم نسبت به رعایت مسایل اخلاقی بی‌اعتنا هستند و آبروی ما را در دهکده برده‌اند. چرا با وجودی که هم من و هم همسرم به خدا ایمان داریم، دچار این مشکل شده‌ایم؟”


موضوعات: بدون موضوع
   دوشنبه 10 اسفند 1394نظر دهید »

وقتي نوبت عروسي ما رسيد برنامه ريزي كرديم كه مراسم نباشه.فقط لباس عروس و اتليه. داشتيم و رفتيم منزل پدرم خداحافظي كرديم . دست به دست شديم و امديم خانه خودمان همه هم دنبال ما.بعد از اقايون خواهش كرديم چند دقيقه اي رو منتظر بمونن و خانوم ها داخل بيان تا من رو با لباس عروس ببينن.

البته من بيشتر رو اين مساله تاكييد كردم.كه همه ببدونن كه يه دختر مذهبي هم لباس عروس ميپوشه.و زيبا است و چيزي از بقيه كم نداره ولي با اين حال هميشه محجبه است.

بعد هم همه با ما خداحافظي كردن و رفتن.جالب این جا بود كه هيچ فردي از فاميل نگفت چرا عروسي نگرفتين چون من انقدر گفته بودم كه همه ميدونستن به عنوان يه دختر مذهبي اهل موسيقي و رقص نيستم.اينجا بود كه به اون ايه قران ايمان عجيبي اوردم.

ما نه حلقه خريديم. نه آينه و شمع دان.

و از مهمان ها هم با ميوه و شيريني پذيرايي شد بدون شام.چون وليمه عروسي مستحبه و من نخواستم به خاطر امر مستحب مرتكب حرام بشم.

الان هم احساس خوشبختي ميكنم.و راضي هستم.ان شاءالله خدا هم راضي باشه كه همه اش به لطف خودش بود.


موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 18 بهمن 1394نظر دهید »

بسم الله الرحمن الرحیم

عارفی را پرسیدند:

زندگی به جبر است یا به اختیار؟

پاسخ داد:

امروز را به اختیار است…تا چه بکارم…

اما…

فردا جبر است…چرا که با اجبار باید درو کنم هر آنچه را که دیروز به اختیار کاشته ام!


موضوعات: بدون موضوع
   جمعه 9 بهمن 1394نظر دهید »

باسمه تعالی
به مناسبت وفات حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) مراسم عزاداری ویژه بانوان در حوزه علمیه خواهران الزهرا(سلام الله علیها) برگزار شد.
در این مراسم سرکار خانم نبیان مدیریت حوزه علمیه در خصوص ویژگی های شخصیتی ایشان و همچنین اهمیت و ارزش والای حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) به ایراد سخن پرداختند.
این مجلس با مداحی یکی از ذاکران اهل بیت به پایان رسید.


موضوعات: بدون موضوع
   سه شنبه 6 بهمن 1394نظر دهید »

با توجه به جنایت وحشیانه عربستان سعودی در به شهادت رساندن عالم مومن و مجاهد شیخ نمر امروز خواهران طلبه حوزه علمیه الزهرا س با حضور در حوزه علمیه امام جعفر صادق ع برادران شهرستان این جنایت نابخردانه را محکوم کردند.در این تجمع که تمامی مسئولین لشکری و کشوری شهرستان نیز حضور داشتند طلاب حوزه های علمیه شهرستان ضمن محکومیت این جنایت خواستار پیگیری جهان اسلام و بیداری تمامی مسلمین جهان شدند.

اللهم عجل لولیک الفرج

 

 


موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 13 دی 1394نظر دهید »

سخنان رهبر انقلاب درباره شهادت عالم مؤمن و مظلوم شیخ نمر

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در جلسه‌ی درس خارج فقه، جنایت بزرگ عربستان سعودی در به شهادت رساندن عالم مؤمن و مظلوم، شیخ نمر باقر النمر را به‌شدت محکوم کردند و با تأکید بر لزوم احساس مسئولیت دنیا در قبال این جنایت و جنایات مشابه سعودی در یمن و بحرین، خاطرنشان کردند: بدون تردید خون به ناحق ریخته‌ی این شهید مظلوم به سرعت اثر خواهد کرد و دست انتقام الهی گریبان سیاستمداران سعودی را خواهد گرفت.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: این عالمِ مظلوم نه مردم را به حرکت مسلحانه تشویق می‌کرد و نه به صورت پنهانی اقدام به توطئه کرده بود، بلکه تنها کار او، انتقاد علنی و امر به معروف و نهی از منکرِ برخاسته از تعصب و غیرت دینی بود.
رهبر انقلاب، شهادت شیخ نمر و ریختن به ناحق خون او را خطای سیاسی دولت سعودی خواندند و افزودند: خداوند متعال از خون بی‌گناه نمی‌گذرد و خون به ناحق ریخته، بسیارسریع دامان سیاستمداران و مجریان این رژیم را خواهد گرفت.
ایشان با انتقاد شدید از سکوت مدعیان آزادی، دموکراسی و حقوق بشر و حمایت آنان از رژیم سعودی که خون بی‌گناه را تنها به خاطر انتقاد و اعتراض به زمین‌ می‌ریزد، تأکید کردند: جهان اسلام و همه‌ی دنیا باید نسبت به این قضیه احساس مسئولیت کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای آزار و شکنجه‌ی مردم بحرین توسط نظامیان سعودی و تخریب مساجد و خانه‌های آنان و همچنین بیش از ۱۰ ماه بمباران مردم یمن را نمونه‌های دیگری از جنایات رژیم سعودی خواندند و تأکید کردند: کسانی که صادقانه به سرنوشت بشریت و سرنوشت حقوق بشر و عدالت علاقه‌مند هستند، باید این قضایا را دنبال کنند و نباید نسبت به این وضعیت بی‌تفاوت باشند.
رهبر انقلاب همچنین افزودند: یقیناً شهید شیخ نمر مورد تفضل خداوند خواهد بود و بدون شک دست انتقام الهی گریبان ظالمانی را که به جان او تعدّی کردند خواهد گرفت و این همان چیزی است که مایه‌ی تسلّی است.


موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 13 دی 1394نظر دهید »

بخشی از نکات کلیدی فرمایشات آقا در این دیدار

در تحقیقات علمی باید برای آینده نیازسنجی و محاسبه کرد/ برخی می‌گفتند نفت داریم، چه نیازی به انرژی هسته‌ای است؟/ در قضیه‌ی فروش سوخت ۲۰ درصد، غربی‌ها شروط خفت‌باری گذاشتند/ البته به نفع ما تمام شد و جوانان ما با زحمت خودشان آن را تولید کردند/ زحمت عمده در غنی‌سازی،مربوط به تبدیل اورانیوم خام تا سطح ۲۰ درصد است/ همین آنها را دستپاچه کرد.

آمار داده‌اند که سرعت پیشرفت علمی ما در دنیا دو رتبه کم شده؛ این بد است؛ با این سرعت پیشرفت خیلی عقبیم. ما را سال‌های سال عقب نگه داشته‌اند/ آمریکا پیشرفت علمی را ۱۴۰ سال از ما زودتر شروع کرده است/ آن چیزی که چشم دنیا را خیره کرد، سرعت پیشرفت ما بود؛ گفتند سرعت رشد علمی جمهوری اسلامی ۱۳ برابر سرعت رشد دنیا است.

کار فرهنگی را در دانشگاه بعضی با کنسرت و اردوی مختلط اشتباه گرفته‌اند؛ غربی‌ها چه بهره‌ای بردند از اختلاط؟ اسلام، انسان را شناخته که حکم حجاب و عدم اختلاط را داده است/ کار فرهنگی باید دانشجو را متخلق، انقلابی، معتقد به آرمان‌ها، دوستدار کشور و نظام، دارای بصیرت، با اعتماد به نفس و سرشار از امید و با فهم درست از موقعیت کشور تربیت کند؛ به جوان‌های مؤمن و انقلابی میدان دهید.

دانشگاه باید سهم و نقش خود را در اقتصاد مقاومتی پیدا و به آن عمل کند؛ در این خصوص حرف زیاد زده شده اما هنوز با آن‌چه که در عمل باید اتفاق بیفتد فاصله داریم/ تازه چند روز است که گزارش مسئولان دولتی برای برنامه‌های اجرایی اقتصاد مقاومتی به دست بنده رسیده.

احساس حقارت خیلی خطرناک است/ همه‌ی دنیا می‌گویند ایران کشور عزیز و مقتدری است و دشمنان از نفوذ جمهوری اسلامی ناراحتند/ آن‌وقت برخی در دانشگاه یا در روزنامه با “خودکم‌بینی” می‌گویند ما چیزی نیستیم و منزوی هستیم/ حالا خودتان را کم می‌بینید، چرا دیگر ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی را کم می‌بینید؟…


موضوعات: بدون موضوع
   پنجشنبه 21 آبان 1394نظر دهید »

به مناسبت گرامیداشت دهه ولایت و عید سعید غدیر خم مراسم جشنی با حضور اساتید محترم وجمعی از طلاب حوزه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) شهرستان شهربابک برگزار شد.
خانم صالحی معاون فرهنگی حوزه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) هدف برگزاری از این جشن را شناخت ابعاد شخصیتی آقا امیرالمومنین(علیه السلام) و تبیین واقعه غدیر دانست.
دراین جلسه مدیریت محترم بیان کردند:بزرگترین عید شیعیان عید سعید غدیر است واگر غدیر را خوب درک کرده بودیم عاشورا پیش نمی آمد و در ادامه این بحث اعمال عید غدیر را ذکر کردند ازجمله:روزه .غسل. معطر بودن. طعام دادن. شادکردن دیگران. هدیه دادن و…..

 


موضوعات: بدون موضوع
   دوشنبه 13 مهر 1394نظر دهید »

سلام وتسلیت به حجه ابن الحسن عج،رهبر آزاده و حجاج بیت الله الحرام ، جامعه مسلمانان و شیعه به ویژه مردم مسلملن ایران و شما خواهران عزیز
و سلام بر عزیزانی که در عید قربان عیدی که جلوگاه تعبد و تسلیم ابراهیمیان حنیف و فصل قرب یافتن مسلمانان به خداوند و در روزی که مجرای فیض الهی و بهانه عنایت رحمانی به بندگان مومن و مطیع و مسلم است، فدا شدند و در اثر بی مسئولیتی و بی کفایتی عده ای عزیزانی که از داشته ها و خواسته های خویش گذشته بودند تا به مرز عبودیت و به حوزه قربانگاه قدم نهند در اثر این بی مسئولیتی و تعمد آنان که پای خلاف از مرز طاعت فرا نهادند و دست تعدی به حریم حرمات الله گشودند این عزیزان و حجاج عزیز که وسیله قربشان و عیدشان که روز تقرب به خداوند بود را به عزا و ماتم تبدیل کردند.
این رژیم ال سعود که زمینه این اقدام را فراهم آورد به جرم و گناه گرفتار است و به وسیله معصیت از ساحت قرب ربوبی دور گشته و چون در تعلقات و تمنیات گرفتارند دچار نفس اماره و شر وسواس خناسند که خواهش دل را بر خواست خدا مقدم کردند.
ما خواهران حوزه علمیه الزهرا س این اقدام و کاهلی و تعمد آل سعود افرادی که طاعت و اطاعت الله را با هوای نفس مبادله کردند و دیو هوا را برگزیدند و با این برگزیدنشان زوار خانه خدا از صدمه هوا پرستیشان در امان نمانند را محکوم می نماییم و خواستار هستیم که علماء و سیاستمداران جهان اسلام هرچه زودتر برای اداره حرمین شریفین اقدامی انجام دهند.
ما بسیجیان و طلاب و اساتید حوزه الزهرا س به دادگاه بین الملل و سازمان کنفرانس اسلامی شکایت می کنیم که چرا باید حجه ابن الحسن عج و رهبر آزاده مدظله العالی و حجاج بیت الله الحرام و جامعه مسلمانان را عزادار کنند با ضعف مدیریت و سوء عملکردشان باید به دادگاه بین الملل پاسخگو باشند.
ما خواهران طلبه اعلام نفرت و انزجار می کنیم از رژیمی که فاجعه منا را رقم زد و این فاجعه نماد بی کفایتی آل سعود بود.و میلیون ها قلب جوشیده از ایمان و لبریز از عشق را به عزا و ماتم تبدیل کرد.آل سعود بداند این توهین و بی احترامی ها با این اقدامات نمی تواند وحدت بین مسلمین و مبارزه با دشمنان شیعه را در این مکان مقدس که عرش زمین است و فرش آسمان از بین ببرد.
آل سعود آدم کش بداند که کعبه دل و جان ماست، ایمان و باور ماست، همه چیز ماست، تا هست آیینمان پابرجاست و تا هستیم زیارت کعبه فرض الهی بر دوش ماست .حج آیینه آیین ماست.
ما خواهران طلبه به تمامی دشمنان مسلمین جهان به ویژه آل سعود اعلام می داریم که تمامی حجاجی که در منا قربانی شدند با سلاح اندیشه و نیروی عشق به خدا به ما درس فراموش کردن در راه خدا و ذوب شدن “من ها” در “ما” را دادند و باید آل سعود توضیحات قانع کننده ای به امت اسلامی درباره فاجعه مصیبت بار منا ارائه نماید.
و سلام و درود ما بر شهدای منا و بر شهدای یمن و کشورهای اسلامی، بر شهدای یمن قهرمان و کشورهای اسلامی که زیر گلوله های آتشین آل سعودند.سلام ما بر زخم های پیکر شهدای منا و شهدای یمن و سلام ما بر درد های دل شیعیان جهان و بازماندگان این عزیزان.
مرگ بر رژیم ال سعود
مرگ بر آمریکا
مرگ بر اسرائیل


موضوعات: بدون موضوع
   شنبه 11 مهر 1394نظر دهید »

شاگردان مکتب جبهه و جنگ و دفاع مقدس منطقشان منطق عاشورا بود و با نفی خود اثبات خدا کردند.جبهه ای که درس های ان ایمان و تعبد و توکل و فداکاری است و امتحانش اخلاص و صبر است.
بچه های دفاع مقدس چون مطیع ولایت بودند همه جا و همه حال و شرایطی خود را در حال انجام وظیفه دینی می دیدند و همین احساس به ان ها نشاط و تحرک و مقاومت و امید می بخشید.
شهدای عزیز دفاع مقدس کسانی بودند که خود را فدای خدا کردند.اگر جنگیدند دستور دین بود و اگر دست از جنگ کشیدند فرمان مکتب را اطاعت کردند.
جنگ و صلح این عزیزان نه به خواهش دل نه به خواست خود بلکه طبق حکم خدا و فتوای فقیه و تکلیف شرعی بود.فرمان از دین گرفتند نه از دل راه را بر مبنای عقل پیمودند نه هوس.
مهم آن است که امروزه من و شما که طلاب علوم دینی هستیم ملاک ها را فراموش نکنیم در انجام وظیفه کوتاهی ننماییم.
چه با نثار خون خود چه با آموزش دین چه با هجوم چه با عقب نشینی چه با سکوت و چه با فریاد.بدانیم قدرت تنها در سلاح و نفرات خلاصه نمی شود.وگرنه دشمنان جهانی ما که تسلیحات دارند آن ها از قدرتی می هراسند که فوق موشک و چترباز و دیپلماسی و غیر است.و آن ایمان و آگاهی است و شما این را دارید و همین است که امروز خواب را از چشم ابرقدرت ها پرانده است.شهدا عاشقان مکتب بودند و جان و راحت و استراحت خویش را فدای مکتب و دین کردند و این عاملی جز محبت خدا و رسول ندارد.
درس بگیریم از شهدای 8سال دفاع مقدس همچون ان عزیزان خانه دل را جایگاه محبت خدا بدانیم و دست و توان و سلاح و صبر و جنگ و صلح خود را برای غیر دین به کار نگیریم.
پس در جبهه مقامت مواظبت به فرایض و نوافل داشته و و در سنگر جهاد اهل تهجد و شب زنده داری باشیم.
و در اوج شداید و تنگناها توکل و تقوا داشته و عاطفه و گذشت و کرامت و برادری و صداقت داشتن و خلوص را به دنیا طلبی و خود نمایی نیالودن و جهاد را با غرور و خودپسندی و تکبر و تحقیر دیگران بی ارزش نساختن درس هدایت است که باید فرا گیریم و به کار بندیم.
در این برهه از زمان اگر کشور ما به دلایلی دچار مشکلات اقتصادی شده بر ما لازم است که به فرموده مقام معظم رهبری مدظله العالی با اقتصاد مقاومتی به خاطرعظمت هدف و بلندی همت تلاش بیشتری داشت باشیم و بدانیم اگر موانع به عظمت کوه ها باشند می توان از عقبه ها و گردنه ها گذشت و با پای همت از کوه موانع هم رد شد.
عزیزان پس گامهایمان را استوار کنیم تا عزتمان همچون شهدای عزیز برقرار باشد.


موضوعات: بدون موضوع
   جمعه 10 مهر 1394نظر دهید »

نشست سیاسی و بصیرتی با حضور جناب سرهنگ دستوری فرمانده سپاه در حوزه علمیه الزهرا س شهرستان شهربابک برگزار شد.
خانم صالحی معاون فرهنگی حوزه علمیه الزهرا س هدف از برگزاری این نشست را ارتقاء سطح اگاهی طلاب از دفاع مقدس و واقعه غدیر و تاثیر ان بر عاشورا دانست.همچنین در این نشست علل احتمالی فاجعه منا نیز مورد بررسی قرار گرفت.
جناب سرهنگ دستوری اشاره کردند:دفاع مقدس تجلی گاه قربانی است و باید نفس اماره را قربانی کرد.دفاع مقدس یک گنج تمام نشدنی است،جبهه تجلی گاه غدیر و عاشوراست،تمام مصیبت ها این است که خیلی ها هدف غدیر را دریافت نکردند.


موضوعات: بدون موضوع
   جمعه 10 مهر 1394نظر دهید »

نشست تربیتی توسط تعدادی از طلاب حوزه علمیه الزهرا س به مناسبت میلاد حضرت موسی کاظم ع در حوزه علمیه برگزار شد.
صالحی معاون فرهنگی حوزه علمیه الزهرا س هدف از برگزاری این نشت را بررسی بیشتر شخصیت و فعالیت های آن حضرت در طول زندگی ایشان دانستند در این مراسم برنامه های متنوعی برگزار شد.


موضوعات: بدون موضوع
   جمعه 10 مهر 1394نظر دهید »

نشت صمیمی با حضور آقای محمد نوری مدیر برنامه هاس سیاسی دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه کشور در سپاه پاسداران شهرستان شهربابک تحت عنوان روشنگری در باب برنامه برجام برگزار شد.
صالحی معاون فرهنگی حوزه علمیه الزهرا س هدف برگزاری این نشت را ارتقاء سطح اگاهی طلاب در باب برنامه برجام دانست و اینکه نقش اتحادیه اروپا و آمریکا و هدف آن ها در این برنامه چگونه است.


موضوعات: بدون موضوع
   جمعه 10 مهر 1394نظر دهید »

مراسم اربعین شهید غواص غلامعلی جعفری در مسجد امام جعفر صادق ع شهرستان شهربابک با حضور آقای امیر شکاریان و مداحی آقای کیانی برگزار شد.
جمعی از طلاب حوزه علمیه الزهرا س شهرستان شهربابک به همراه معاون فرهنگی خانم صالحی به منظور همدلی و همدردی با خانواده شهید و کسب آگاهی از جوانمردی و رشادت های این شهید بزرگوار در این مراسم پرشکوه شرکت کردند .


موضوعات: بدون موضوع
   جمعه 10 مهر 1394نظر دهید »

به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (علیه السلام):

یکی از تاکیدات همیشگی آن حضرت، تاکید بر پیروی عملی شیعیان از اهل بیت(علیهما السلام) بوده است: «شما را به خدا قسم می دهم شیعیان که مراقب باشید شیطان شما را به محبت ما نفریبد! باما برائت از آتش نیست» پذیرش ولایت اهل بیت (علیهم السلام) و اطاعت عملی از ایشان، رمز سعادت در دنیا و آخرت است و پذیرش ولایت امام صادق (علیه السلام) بخشی از این مجموعه است. ولایت آن حضرت ،رمز آن است که در قیامت نامه ی اعمال به دست راست داده شود. توسل به آن حضرت ،برای جمله امور معنوی و اخروی و به ویژه برای طلب علم نافع و حکمت و معرفت ،بسیار مجرب است.

منبع: سالنلمه به سوی ظهور1386


موضوعات: بدون موضوع
   دوشنبه 19 مرداد 1394نظر دهید »

آیِت الله میرزا جواد آقا ملکی تبریزی(رحمه الله علیه):

استادم ملا حسینقلی همدانی به من فرمود: فقط متهجدین (شب زنده داران) هستند که  به مقاماتی نایل میگردند و غیر آنان به هیچ جایی نخواهند رسید.

منبع: کتاب شب نشین ص6


موضوعات: بدون موضوع
   دوشنبه 19 مرداد 1394نظر دهید »

 

آیا این ضرب المثل که«حقیقت تلخ است، فطری است» فطری است؟

استاد شهید مطهری: ما الان مثلی داریم، می گوییم «الحق مر» حق تلخ است و حال آن که حق نباید تلخ باشد؛ حق همیشه باید شیرین باشد؛ ما حق جو آفریده شده ایم. این مثل معنایش این است که ما دنبال حق نیستیم، دنبال  خودخواهی و منفعت خواهی های خودمان هستیم، به حقیقت کاری نداریم. ولی فعلا این طور هستیم؛ فطرت ما این طور نیست. پس اگر ما به این حالت در آمدیم که الحق مر شدیم، حق برایمان تلخ شد، قطعا باید بدانیم که ما بیمار و مریض و سخت هم بیمار و مریض هستیم.

منبع:کتاب 110 سوال پیرامون آیات قرآنی از استاد مطهری

 


موضوعات: بدون موضوع
   دوشنبه 19 مرداد 1394نظر دهید »

 

وهابیان در سال 1343ه.ق در مکه گنبد های قبر حضرت عبدالمطلب،ابوطالب ، خدیجه و زادگاه پیامبر(صلی الله علیه و اله) و فاطمه زهرا(علیها السلام) را با خاک یکسان کردند. در جده نیز قبر حوا و دیگر قبور را تخریب کردند، در مکه گنبد منور نبوی را به توپ بستند، ولی از ترس مسلمانان قبر شریف را تخریب نکردند. آنان در 8 شوال 1344 با تخریب قبور مطهر ائمه بقیع (علیهم السلام) اشیا نفیس و با ارزش آن حرم مطهر را به یغما بردند.آنان اضافه بر قبور مطهرائمه معصومین (علیهم السلام) قبور دیگر را هم تخریب نمودند؛ از جمله قبر منسوب به فاطمه زهرا (علیها السلام)، قبر مطهر فاطمه بنت اسد(علیها السلام) مادر امیر المومنین(علیه السلام)، قبر مطهر حضرت ام البنین(علیها السلام)،قبر  پدر پیامبر(علیه السلام)،قبر اسماعیل فرزند امام صادق(علیهما السلام)، قبر دختران پیامبر(صلی الله علیه واله)، قبر حلیمه سعدیه، دایه پیامبر(صلی الله علیه و اله) و قبور شهدای زمان پیامبر(صلی الله علیه و اله) و قبر حضرت حمزه در احد.وهابیان در همان سال به کربلای معلا حمله کردندو ضریح مطهر را کندند و جواهرات و اشیاء نفیس حرم مطهر را که اکثرأ از هدایای سلاطین و بسیار ارزشمند و گرانبها بود، غارت کردند و قریب به 7000 نفر از علما، فضلا، سادات و مردم را کشتند. سپس به سمت نجف رفتند که موفق به غارت نشدند و شکست خورده برگشتند.(علامه امینی،شهداء الفضیله،ص388)

به نقل از: سالناه به سوی ظهورسال1386


موضوعات: بدون موضوع
   شنبه 3 مرداد 1394نظر دهید »

و درود خدا بر او ، فرمود:«هر کس ما اهل بیت پیامبر(صلی الله علیه و اله) را دوست بدارد، پس باید فقر را چونان لباس رویین بپذیرد.» (یعنی آماده ی انواع محرومیت ها باشد.)

نهج البلاغه حکمت112 ترجمه محمد دشتی


موضوعات: بدون موضوع
   شنبه 3 مرداد 1394نظر دهید »

بسم الله الرحمن الرحیم

«ولاتمدن عینیک الی ما متعنا به ازواجا منهم زهره الحیاة الدنیا لنفتنهم فیه و رزق ربک خیر و ابقی »طه 131

«هرگز چشم خود را به نعمت های مادی که به گروه هایی از آن ها دادیم، میفکن که این ها شکوفه های زودگذر زندگی دنیاست و برای آن است که آنان را بقا آن بیازماییم و روزی پروردگارت، بهتر و پایدارتر است

 
این آیات در مقام بیان بی ارزشی متاع دنیا نسبت به آخرت است و بیان این که آنچه خداوند به پیامبر و مسلمان ها داده، بهتر و پایدارتر است که عبارتند از: ایمان، اسلام،آیات الهی و روزی های حلال و پاکیزه و نعمت های جاودان آخرت.

موضوعات: بدون موضوع, قران.ی
   پنجشنبه 18 تیر 1394نظر دهید »

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت علی (علیه السلام) بر جمعی وارد شده و از آن ها سوال فرمودند:آیا می دانید امید بخش ترین آیه قران کدام است؟ هر کس به فرا خور حال خویش آیه ای را بیان کرد.

بعضی گفتند : آیه « ان الله لا یغفر ان یشرک به و یغفر ما دون ذلک » یعنی خداوند جز شرک گناهان دیگر را می بخشد.48نساء

بعضی دیگر بر آن بودند که این آیه است:« ومن یعمل سوء او یظلم نفسه ثم یستغفر الله یجد الله غفورا رحیما» یعنی هر کس خلافکار و ظالم باشد ولی استغفار کندخداو.ند را بخشنده و مهربان خواهد یافت.110نساء

عده ای اظهار داشتند آیه «یا عبادی الذین اسرفوا علی انفسهم لا تقنطوا من رحمه الله ان الله یغفر الذنوب جمیعا » یعنی ای بندگان من که در حق خود اسراف کرده اید از رحمت خدا مأیوس نشوید زیرا او همه گناهان را می بخشد.53زمر

تعدادی هم نظر به این آیه داشتند:« والذین اذا فعلوا فاحشه او ظلموا انفسهم ذکروا الله فاستغفروا لذنوبهم و من یغفر الذنوب الا الله » کسانی که اگر کار زشتی انجام دادند و به خودشان ظلم کردند یاد خدا می کنند و برای گناهان خویش استغفار می نمایند و کیست جز خداوند که گناهان را ببخشد.134آل عمران

بعد از این که حضرت نظرات آنان را شنیدند فرمودند: از حبیبم رسول خدا(صلی الله علیه و اله) شنیدم که امید بخش ترین آیه در قرآن این آیه است:«اقم الصلاه طرفی النهار و زلفا من اللیل ان الحسنات یذهن السیئات» 114 هود

سپس پیامبر(صلی الله علیه علیه و اله) ادامه داد: یا علی! سوگند به خداوندی که مرا بشیر و نذیر مردم مبعوث کرد وقتی که انسان برای نماز وضو بگیرد گناهانش ریخته می شود و زمانی که رو به قبله کند پاک می شود. یا علی! مثال اقامه کننده نماز های روزانه مثل کسی است که هر روز پنج مرتبه در نهر آبی که جلوی منزل اوست خود را شستشو دهد.

 

 

موضوعات: بدون موضوع
   پنجشنبه 18 تیر 1394نظر دهید »

به مناسبت عروج امام خمینی(ره) و انتخاب آیت الله خامنه ای(دامت برکاته) به رهبری

 

امام موسی کاظم (علیه السلام):«مردی از اهل قم مردم رابه سوی حق فرا می خواند. گروهی بر گرد او جمع می شوند که قلب هایشان همچون پاره های آهن است.طوفان حوادث آنان را متزلزل نسازد، از جنگ ملول و خسته نشوند و به خود ترس و هراس راه ندهند . توکل ایشان فقط بر خداست و سرانجام کار از آن پرهیز کاران است.»

تمام ویژگی های اشاره شده در این حدیث نورانی بر حضرت امام خمینی(ره) و یاوران جان بر کف او منطبق است.او مردی از اهل قم است.امیر مومنان (علیه السلام) اهل قم را چنین توصیف می کند:«اهل رکوع و خشوع و سجود،اهل قیام و صیام،فقیه و دانشمند و اهل فهم،اهل دین و ولایت،اهل عبادت و اطاعت»1 تمام ویژگی های ذکر شده به نحو کمال  در پیر مهربان جماران،حضرت روح الله تجلی یافته بود و هم اینک در وجود جانشین شایسته او،بروز و تجلی کامل یافته است.یاران واقعی او نیز ویژگی های منحصر به فردی دارند: قلب هایشان همچون پاره های آهن مستحکم، استواری و استقامت در برابر طوفان سهمگین حوادث،خسته نشدن از جهاد در راه خدا، دوری از هر گونه ترس و هراس، توکل بر خداوند.

1-علامه مجلسی، بحار الانوار،ج60ص 228

به نقل از:سالنامه به سوی ظهور1386


موضوعات: بدون موضوع
   پنجشنبه 14 خرداد 1394نظر دهید »

 

رسیدی و پر و بال فرشته ها وا شد

شب از کرانه هستی گذشت،فردا شد

تو آمدی و به یمن نگاه تازه ی تو

خطوط مبهم و مخدوش عشق خوانا شد


میلاد با سعادت منجی بشر،مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) مبارک باد.

 


موضوعات: بدون موضوع
   چهارشنبه 13 خرداد 1394نظر دهید »

فرازی از بیانات رهبر معظم انقلاب به مناسبت نیمه شعبان

وجود مقدس بقیه الله الاعظم (ارواحنا فداه) ادامه سلسله داعیان الهی است که در زیارت آل یاسین می خوانید:«السلام علیک یا داعی الله و ربانی آیاته» یعنی شما امروز همان دعوت ابراهیم، همان دعوت موسی، همان دعوت عیسی، همان دعوت همه پیغمبران و مصلحان الهی و دعوت پیامبر خاتم را در وجود حضرت بقیه الله مجسم می بینید. آن بزرگوار وارث همه آنهاست و دعوت و پرچم همه آنها را در دست دارد….فرج یعنی گشایش. وقتی می گویند:«در همه حال منتظر فرج باشید» معنایش این است که هر بن بستی قابل گشوده شدن است. مسلمان با درس «انتظار فرج» می آموزد که هیچ بن بستی در زندگی بشر وجود ندارد که نشود آن را گشود…در بن بست های جاری زندگی نیز همین فرج، متوقع و مورد انتظار است…انتظار فرج را افضل اعمال دانسته اند؛ یعنی انتظار یک عمل است، بی عملی نیست، یک آماده سازی است، یک تقویت انگیزه در دل و درون است، یک نشاط و تحرک و پویایی است در همه زمینه ها… یعنی ملت ها و امت ها نباید از فرج و گشایش مأیوس شوند.

بیانات رهبر معظم انقلاب به مناسبت نیمه شعبان 84/6/29


موضوعات: بدون موضوع
   چهارشنبه 13 خرداد 1394نظر دهید »

چون روز قیامت به پا شد، منادی از درون عرش ندا می دهد!رجبی ها کجایند؟ گروهی برمی خیزند که چهره شان برای مردم محشر می درخشد، برسرشان تاج پادشاهی آکنده از مروارید ویاقوت است. همراه هر یک از ایشان هزار فرشته از سوی چپ ایستاده اندو به او می گویندای بنده خدا ! کرامت خدا بر تو گوارا باد! از عرش هم ندا می آیدکه ای بندگان من ! سوگند به عزت وجلال خودم جایگاه شما را گرامی و عطای شما را فراوان قرار می دهم و غرفه هایی از بهشت به شما ارزانی می دارم که از زیر آن جوی هایی جاری است و جاودانه در آن خواهید بود و پاداش عمل کنندگان چه نیکوست، شما برای من در ماهی روزه گرفتید که حرمت آن ماه را بزرگ و حق آن را واجب کرده ام. ای فرشتگان من ! این بندگان مرا به بهشت در آورید. امام صادق (علیه السلام) اضافه فرموده است که این پاداش کسی است که چیزی از ماه رجب را روزه بگیرد هرچند یک روز از دهه اول یا دوم یا آخر آن ماه باشد .                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  التماس دعا


موضوعات: بدون موضوع
   دوشنبه 7 اردیبهشت 1394نظر دهید »

بسم الله الرحمن الرحیم

این مطلب به تازگی از طرف یکی از دوستان موجه ام به دستم رسیده! نمیدانم تا چه اندازه صحت دارد؟! قبل از نشر این مطلب به عامه اطرافیانم، نظر شما طلبه های عزیز را خواهانم.خواهشمندم توجه بفرمایید.

…………………………………………………………………………………………………………………

(ليله الرغايب؛ سنت يا بدعت؟!؟!

اين متن حاصل زحمات يكي از اساتيد گرانقدر هست كه سال گذشته انجام دادند و چند روز پيش به دست من رسيد. براي تاييد بيشتر آن را به يك استاد ديگر نشان دادم و به تاييد ايشان و به قلم خوب استاد گرانقدر، ان را درج کرده ام. لطفا با دقت بخوانيد و اگر مطلبي هست مطرح كنيد.

 

______________________________________________________________________________________

بسم الله الرحمن الرحيم

 

باسلام!

چند سالي است به مدد تبليغات صدا و سيما، اعمال «ليلة الرغائب» و به‌جاآوردن آن ميان مردم، به‌ويژه نسل جوان خيلي رايج شده؛ امّا ظاهراً اين اعمال، سنديّت درستي ندارد كه در اين متن، مختصراً به آن مي‌پردازيم.

—–

ابتدا بخشي از صحبت‌هاي آيت‌الله مددي در درس خارج اصول در تاريخ 20/7/1390 را نقل مي‌كنيم:

 

«همين صلات ليلة الرغائب كه باز هم سيد بن طاووس اين را نقل كرده؛ به عين اين سند و متن -كه اصلاً متن و سند هم مال آنها{يعني اهل تسنّن} است- در كتاب موضوعات ابن جوزي{سنّي} آمده!!…

اسمش را هم گذاشته‌اند شب آرزوها!! ليلة الرغائب! يك حديثي است كه آثار جعل از سر تا پاي آن واضح است! خوب اين چه درجه و قوت احتمالي براي آدم مي‌آورد؟!…

چون اهل سنّت كه شما مي‌دانيد به چه وضعي نماز تراويح را مي‌خوانند در ماه رمضان! بعد از نماز تراويح، در طي سال، شب جمعه اول ماه رجب در مساجد جمع مي‌شوند و اين نماز ليلة الرغائب را مي‌خوانند؛ يعني ليلة الرغائب از ليالي مشهوره اهل سنّت بعد از تراويح است!! تراويح، درجه اوّل! به خاطر همين حديث جعلي و ليلة الرغائب، درجه دوم!!…»

 

لينك دانلود سخنان آيت‌الله مددي:

http://uplod.ir/zfy5t6iz93hx/madadi-900720.mp3.htm

 

http://uplooder.net/cgi-bin/dl.cgi?key=4424f9b3a423c2b2a4e45e0814d9da1d

 

—–

براي توضيح بيشتر مي‌توان گفت:

 

بحث ليلة الرغائب و اعمال آن شديداً در ميان عوام اهل سنّت رواج داشته و دارد؛ امّا علماي اهل سنّت از همان ابتدا، با آن مخالفت شديدي داشتند. براي نمونه مي‌توان از ابن جوزي و نووي و ديگر بزرگان حديث اهل‌سنّت نام برد كه سند اين روايت را بسيار ضعيف دانسته و عمل ليلة الرغائب را بدعتي ‌بزرگ شمرده‌اند.

 

ابن جوزي مي‌نويسد:

«هذا حديث موضوع علي رسول الله صلي الله عليه و سلّم، … و سمعت شيخنا عبد الوهاب الحافظ يقول: رجاله مجهولون، و قد فتشت عليهم جميع الكتب فما وجدتهم!»

 

قال النووي‏:

«و هاتان الصلاتان بدعتان مذمومتان منكرتان قبيحتان‏،‏ و لا تغتر بذكرهما في كتاب قوت القلوب ـ لأبي طالب المكي ـ والإحياء ـ للإمام الغزالي ـ ‏،‏ وليس لأحد أن يستدل على شرعيتهما بما روي عنه عليه الصلاة والسلام أنه قال ‏:‏ ‏{‏ الصلاة خير موضوع ‏}‏ فإن ذلك يختص بصلاة لا تخالف الشرع بوجه من الوجوه ‏، ولا يغتر ببعض مَنِ اشْتَبَهَ عليه حكمهما من الأئمة فصنف ورقات في استحبابهما فإنه غالط في ذلك… و قال أبو الفرج بن الجوزي‏:‏ صلاة الرغائب موضوعة على رسول الله وكذب عليه.» المجموع (4/ 61).

 

امّا مايه تعجّب است كه با اينكه علماي شيعه، رشد را در مخالفت اهل سنت مي‌دانند و حتي احاديث صحيح آنها را هم(در صورتي كه در منابع شيعه مؤيدي براي آن نيابند) رد مي‌كنند، با چه ملاك و معياري اين روايت (كه فقط در منابع اهل‌سنت، آن هم با سندي غيرقابل‌اعتنا موجود است) را نقل و ترويج نموده‌اند؟!

پاسخي كه به نظر مي‌رسد، اين است:

 

۱- سيد بن طاووس بر مبناي قاعده «تسامح در ادلّۀ سنن» و بدون توجه به ضعف سند، آن را نقل كرده.

۲- علماي بعد از سيد بن طاووس هم، بر اساس همان مبنا و با توجه به ارادتي كه به سيّد و قداست او داشته‌اند، اين روايت را نقل كرده‌اند.

 

البته به جز مرحوم سيد بن طاووس(ره)، مرحوم شيخ حرّ عاملي(ره) در وسائل و علامه مجلسي(ره) در بحار نيز، اين روايت را نقل كرده‌اند:

شيخ حر عاملي در وسايل الشيعه اين نماز را به عنوان نماز رغائب در شب اول جمعه ماه رجب، با سلسله سندي كه علامه حلي به بني‌زهره اجازه داده است، از رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم نقل مي‌كند و در پايان مي‌گويد: سيد بن طاووس اين حديث را مرسلاً از رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم نقل كرده است.

 

علامه مجلسي اين روايت را با سلسله سند اجازه‌نامه علامه حلي به بني‌زهره از انس از رسول خدا(ص) آورده و نام تك‌تك راويان را با شرح رجالي برخي از آنها در ج 104، ص 123 نقل مي‌كند كه عبارت‌اند از:

 

1. علامه (حسن بن يوسف مطهر معروف به علامه حلي): از علماي بزرگ شيعه و مورد اعتماد است؛

 

2. الحسن بن الدربي: عالم جليل‌القدر بود؛

 

3. مسعود بن محمد بن ابي الفضل رازي: علامه مجلسي در ج 95 بحار هنگام نقل حديث مي‌نويسد: مسعود بن محمد و ابي الفضل رازي، ولي در توضيحي كه در ج 104، ص 123 مي‌نويسد: مسعود بن محمد بن ابي الفضل، يعني اين دو يك نفرند؛ نه دو نفر! و بعد مي‌نويسد وي فقيهي صالح بود؛

 

4. علي بن عبد الجليل بياضي رازي: وي متكلم، باتقوا و اهل مناظره بود؛

 

5. شرف‌الدين المنتجب بن الحسن بن علي الحسني: وي فقيهي صالح بود؛

 

6. سديدالدين ابو الحسن علي بن الحسن: با توجه به فراوان‌بودن راويان با نام علي بن حسن، نمي توان به طور قطع وي را مشخص كرد و گفت ثقه هست يا نيست؛

 

7. عبد الرحمن بن احمد النيسابوري: شيخ اصحاب ري، حافظ، واعظ و فقيه بود؛

 

8. ابو عبدالله الحسين بن علي: علامه مجلسي مي‌نويسد مشخص نيست وي چه كسي است؛ اما هر كس باشد، انسان صالحي بوده است؛

 

9. مسموسم (يا سموسم و يا سمرسم): علامه مجلسي مي‌نويسد در كتاب‌هاي رجالي و غيره، مشخص نيست وي ثقه است يا نه؛

 

10. ابي الفتح نورخان عبد الواحد اصفهاني يا ابو الفتح بن رجاء: در كتاب‌هاي رجالي، مطلبي دال بر ثقه‌بودن وي يافت نشد؛

 

11. عبد الواحد بن راشد الشيرازي يا عبد العزيز بن راشد بندار: در كتاب‌هاي رجالي، مطلبي دال بر ثقه‌بودن وي يافت نشد؛

 

12. علي بن جهضم، ابو الحسن الحمداني يا همداني: نام وي در كتاب‌هاي رجالي شيعه يافت نشد و در كتاب‌هاي رجالي اهل سنت نيز فقط به نام وي اشاره شده و هيچ كلمه‌اي بر مدح يا ذمش وجود ندارد و در كتاب‌هاي روايي نيز، بيش از چهار روايت از وي نقل نشده است كه يكي همين نماز ليلة الرغائب است كه جعلي دانسته شده و در معجم المؤلفين آمده كه وي صوفي بود؛

 

13. علي بن محمد بن سعيد البصري: نام وي در كتاب‌هاي رجالي شيعه يافت نشد و غير از حديث ليلةالرغائب، روايتي از اين فرد در كتاب‌هاي معتبر يافت نشد؛

 

14. پدرش: نام وي در كتاب‌هاي رجالي شيعه يافت نشد و در كتاب‌هاي اهل سنت نيز توثيق يا رد نشده است و از وي بيش از سه چهار روايت در كتاب‌هاي اهل سنت و شيعه نقل نشده است؛

 

15. خلف بن عبد الله يا خلف بن عبيد الله الصنعاني: ابن حجر مي‌گويد: وي حديث ليلة الرغائب را نقل كرده است كه ابن جوزي، اين روايت را جعلي و ابوموسي چنين روايتي را غريب دانسته است؛ غير از اين روايت، حديثي از وي در كتاب‌هاي شيعه و سني يافت نشد و از سوي ديگر، در كتاب‌هاي رجالي نامي از وي نيست تا روشن شود ثقه بوده يا نه؛

 

16. حميد طوسي: وي را حميد الطويل و حميد بن تيرويه نيز مي‌نامند؛ برخي گفته‌اند وي ثقه است؛ چنانچه يحيي بن معين گفته وي ثقه است؛ و برخي ديگر مي‌گويند وي تدليس مي‌كرد!

 

17. انس بن مالك: وي خادم رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلّم بود كه البتّه از بيعت و ياري و شهادت‌دادن به نفع حضرت علي(ع) سر باز زد و امام علي(ع) او را نفرين كرد كه به برص و كوري دچار شد.

 

—–

نتيجه‌گيري:

 

با توجه به بررسي سندي اين روايت، مي‌توان نتيجه گرفت كه چنين حديثي معتبر و مستند نيست و به دلايل زير نمي‌توان مستحب‌بودن اعمال ليلة الرغائب را ثابت كرد:

 

1. توثيق نشدن افراد ذيل در اين روايت: سديد الدين ابو الحسن علي بن الحسن؛ مسموسم (يا سموسم و يا سمرسم)؛ ابي الفتح نورخان عبد الواحد اصفهاني؛ عبد الواحد بن راشد الشيرازي؛ علي بن جهضم؛ علي بن محمد بن سعيد البصري؛ پدرش؛ خلف بن عبد الله.

 

2. شبيه اين روايت با سلسله سندي ديگر، در كتاب‌هاي اهل سنت آمده است كه با راويان آخر اين حديث مورد بررسي، مشترك هستند(علي بن جهضم؛ علي بن محمد بن سعيد البصري؛ پدرش؛ خلف بن عبد الله) و كتاب‌هاي رجالي اهل سنت، به اتفاق آن را جعلي و ساختگي دانسته‌اند؛

 

3. روايت سيد بن طاووس مرسل و در نتيجه، ضعيف است؛

 

4. روايت شيخ حرّ عاملي با همان سندي است كه در روايت مجلسي آمده كه اعتبارش ثابت نشد؛

 

5. غير از اين سه روايت، يعني روايت وسائل الشيعه و بحار الانوار و روايت اهل سنت و روايت سيد بن طاووس كه در واقع، همه يك روايت هستند و آن را حميد طويل از انس بن مالك نقل كرده است، روايت ديگري در اثبات مستحب‌بودن نماز و ديگر اعمال ليلة الرغائب وجود ندارد.

 

6. جالب است كه خود علامه مجلسي(ره) در كتاب زادالمعاد خويش كه شبيه مفاتيح است مي‌نويسد:

 

«و ذكر لكل من هذه الصلوات ثواب كثير لم نذكره بناء على عدم الاعتماد على السند … و لهذا لم نورد في هذه الرسالة صلاة ليلة الرغائب‏ المشهورة مع أنّها منقولة عن طرق العامّة!» (زادالمعاد، ص 42)

يعني به همين دليل(عدم اعتماد به سند) ما نماز ليلة الرغائب مشهور را در اين رساله نياورديم، علاوه بر اينكه از راه عامّه(اهل تسنّن) هم نقل شده‌است!

 

—–

در پايان بايد گفت:

 

قاعده «تسامح در ادلّه سنن» مورد پذيرش همه فقهاء نيست و به دليل اشكالات سندي موجود، به‌جاآوردن اين اعمال، به قصدِ ورود و مستحب‌بودن، اشكال دارد؛ امّا به‌جاآوردن به قصد رجاء، ظاهراً مانعي ندارد.

 

اما از آنجا كه عموم مردم، قصد ورود و قصد رجاء را متوجّه نمي‌شوند و پس از فراگيرشدن تبليغات رسانه‌اي، اين اعمال را به گمان مستحب‌بودن انجام مي‌دهند، بايد تا آنجا كه مي‌شود مردم را آگاه كرد تا مبادا بدعتي چون ليلة الرغائب وارد دين شود و سال‌ها بعد، رنگ سنّت به خود بگيرد!

 

زيرا بدعت، هر چيز عجيب و غريبي نيست كه با اصول منافات داشته باشد؛ بلكه بدعت يعني داخل‌كردن چيزي در دين، كه جزء دين نيست(إدخال ما ليس في الدين، في الدين!) پس حتي نماز و روزه خاصي كه در دين نيست، اگر وارد دين شود، بدعت است!!

 

حتي برخي‌ها تعريفشان از بدعت، از اين هم وسيع‌تر است و مي‌گويند: إدخال ما لم يعلم أنّه من الدين في الدين! يعني طبق اين تعريف، مي‌توان گفت از آنجايي كه ما نمي‌دانيم ليلة الرغائب، جزء دين هست يا نه، داخل‌كردنش در دين، بدعت است و بي‌مفسده نخواهدبود!

 


موضوعات: بدون موضوع
   پنجشنبه 3 اردیبهشت 1394نظر دهید »

آيت الله مجتبي تهراني:

خودتان را براي مهماني خدا آماده كنيد

در يك روايتي ازپيغمبر اكرم دارد كه فرمود: «إِنَّ اللَّهَ تَعَالَى نَصَبَ فِي السَّمَاءِ السَّابِعَةِ مَلَكاً»؛ خداوند در آسمان هفتم فرشته‌اي را نصب فرموده است «يُقَالُ لَهُ الدَّاعِي»؛ اسمش داعي است. داعي يعني جارچي. «فَإِذَا دَخَلَ شَهْرُ رَجَبٍ يُنَادِي ذَلِكَ الْمَلَكُ كُلَّ لَيْلَةٍ مِنْهُ إِلَى الصَّبَاحِ»؛ وقتي ماه رجب وارد مي‌شود فرشته‌اي كه در آسمان هفتم است هر شب از ماه رجب تا به صبح ندا مي‌دهد: «طُوبَى لِلذَّاكِرِينَ طُوبَى لِلطَّائِعِينَ»؛ اين حرف او است، «و َيَقُولُ اللَّهُ تَعَالَى»؛ اين ملك مي‌گويد: اي مردم! مي‌دانيد امشب خدا دارد چه مي‌گويد؟

«أَنَا جَلِيسُ مَنْ جَالَسَنِي»؛ من هم‌نشين كسي هستم كه با من بنشيند.

«وَ مُطِيعُ مَنْ أَطَاعَنِي»؛ چه تعبير عجيبي! من اطاعت مي‌كنم از كسي كه از من اطاعت كند. هر چه بخواهي به تو مي‌دهم.

«وَ غَافِرُ مَنِ اسْتَغْفَرَنِي»؛ هر كه از من طلب غفران كند، او را مي‌آمرزم.

«الشَّهْرُ شَهْرِي»؛ ماه ماه من است. ماه رجب ماه خدا است.

«وَ الْعَبْدُ عَبْدِي»؛ بنده هم بنده من است، هيچ كسي را طرد نمي‌كند.

«وَالْعَبْدُ عَبْدِي وَالرَّحْمَةُ رَحْمَتِي»؛ رحمت، رحمت من است.

«فَمَنْ دَعَانِي فِي هَذَا الشَّهْرِ أَجَبْتُهُ»؛ هر كه در اين ماه من را بخواند، من جوابش را مي‌دهم.

«وَمَنْ سَأَلَنِي أَعْطَيْتُهُ»؛ هر كه در اين ماه از من درخواستي كند به آن عطا مي‌كنم.

«وَ مَنِ اسْتَهْدَانِي هَدَيْتُه»؛ هر كه از من طلب هدايت كند، هدايتش مي‌كنم.

«وَجَعَلْتُ هَذَا الشَّهْرَ حَبْلًا بَيْنِي وَ بَيْنَ عِبَادِي» من اين ماه را ريسماني قرار دادم بين خودم و بنده خودم.

«فَمَنِ اعْتَصَمَ بِهِ وَصَلَ إِلَيَّ»؛ چه تعبير بالايي است! اگر كسي در ماه رجب اعتصام به اين ماه پيدا كند، يعني به اين حَبل و به اين ريسمان اعتصام پيدا كند، اين به من مي‌رسد؛

يعني بهترين موقعيت‌ها براي ما فراهم آمده است. مي‌خواستم بگويم اين ماه را قدر بدانيد، اين ماه مقدّمه است براي ماه مبارك رمضان. همه چيز در آن هست و مهمتر از همه اينكه خدا اين ماه را وسيله‌اي قرارداده است كه ما بتوانيم خودمان را به خدا برسانيم، خودمان را تطهير كنيم. همه چيز در اين روايت بود.

لذا مي‌خواستم به خودم و دوستان سفارش كنم كه از اين ماه غفلت نكنيم! اين دعا‌هايي را كه در ماه رجب وارد شده است بخوانيم! اين‌ها خيلي مؤثّر است. به خصوص از نظر اعمال و رفتارمان يك كاري كنيم كه خودمان را مهذّب كنيم، تطهير كنيم، آماده كنيم براي ماه مبارك رمضان كه «دُعِيتُمْ فِيهِ إِلَى ضِيَافَةِ اللَّهِ»،است. بياييد در اين ماه، خودمان را براي مهماني خدا آماده كنيم. ان‌شاءالله موفق باشيم!

   دوشنبه 31 فروردین 1394نظر دهید »

بسم الله الرحمن الرحیم
من پسری دانشجو هستم.
به تناسب رشته اي كه داريم مجبوريم كه روزهايي را در ترم تحصيلي به بازديد از معادن كشور بريم.اين بار مقصد ما مهاباد بود.

قرار شد ناهار در پارك بزرگ و مركزي مهاباد صرف شود و از انجا كه روز جمعه بود جاي سوزن انداختن در پارك نبود.
تقريبا 100 درصد مردم سني بودند و از اتوبوس 44 نفره ما هم تقريبا 20 نفر از برادران اهل سنت بودند.
وقت نماز بود و شيطان دستور به تقيه مي داد كه مگر مي شود در اين وضعيت،در فضاي ازاد، بين اين همه جمعيت كه بزن و بكوب راه انداخته اند، نماز خواند؟
از قضا دبير يكي از تشكل هاي دانشجويي دانشگاه هم همراه ما بود.پس از مذاكرات تصميم گرفته شد كه نماز جماعت را در پارك به پا داريم و انتظار داشتيم كه فقط 2 نفر خودمان باشيم.
وقتي اقامه را گفتيم 6-7 نفر اماده نماز شدند و كم كم دانشجويان ديگر هم اضافه شدند و شايد اولين بارشان بود كه نماز مي خواندند.اين ها به كنار…
وقتي نماز من تمام شد رفتم كه ناهار را ميل كنم . تعدادي از دانشجوه ها هم به خود جرات داده بودند و به صورت فرادي در پارك نماز مي خواندند.يكي از دانشجويان پيش من امد و با حسرت به كساني كه نماز مي خواندند نگاه مي كرد.ناگهان جمله اي گفت كه هر وقت به يادم مي افتد
…..
گفت:من هم ان قدر دوست دارم مثل انها نماز بخوانم!
من چند لحظه موندم كه خدايا اين شخص با اين تيپ و قيافه چي داره ميگه؟؟؟؟
گفتم:خوب واسه چي معطلي مومن؟
گفت:اخه نمي دونم تو سفر بايد چه طور نماز بخونم!

گفتم:نماز در سفر

طرف با يك شور و شوق غيرقابل وصف گفت:حاجي كيفمو نگه دار من رفتم.
رفت و همونجا وضو گرفت و شروع كرد به نماز خواندن…
و اين يعني فضاي فرهنگي يعني تنفس.يعني هر چه قدر ارزش ها وارد متن جامعه شوند افراد بيشتري را تحت تاثير قرار مي دهند و اين يعني ما بايد محافظه كاري را كنار بگذاريم.


موضوعات: بدون موضوع
   دوشنبه 31 فروردین 1394نظر دهید »

 

تلاوت قرآن در واقع زماني مطلوب است كه در اعماق قلب انسان تأثير كند و باطن انسان صورت كلام الهي گردد و از مرتبه ملكه به مرتبه تحقق رسد و اشاره به اين فرموده آنجا كه مي‏فرمايد، جوان مؤمن اگر قرائت كند، قرآن در گوشت و خون او وارد شود. و اين كنايه از آن است كه صورت قرآن در قلب مستقر و جايگزين گردد به طوري كه خود باطن انسان كلام الله مجيد و قرآن حميد گردد به اندازه لياقت و استعدادش.
كسي كه خود را عادت داد به قرائت آيات و اسماي الهيه از كتاب تكوين و تدوين الهي، كم‏كم قلب او صورت ذكري و آيه‏اي به خود گيرد و باطن ذات محقق به ذكر الله و اسم الله و آيت الله شود. و تصور نكني كه قرائت بدون معرفت اثري ندارد كه اين وسوسه شيطان است. آخر، اين كتاب از طرف محبوب است براي تو و براي همه كس و نامه محبوب محبوب است اگرچه عاشق و محب مفاد آنرا نداند و با اين انگيزه حب محبوب كه كمال مطلوب است به سراغت آيد و شايد دستت گيرد.
جناب عارف بزرگوار و شيخ عالي مقدار ما مي‏فرمودند كه مواظبت بر آيات شريفه آخر سورة “حشر” از آيه شريفه “يا ايها الذين امنو اتقوا الله و لتنظر نفس ما قدمت لغد” تا آخر سورة مباركه با تدبر در معني آنها در تعقيب نمازها خصوصاً در اواخر شب كه قلب فارغ البال است، خيلي مؤثر است در اصلاح نفس.

 


موضوعات: بدون موضوع
   پنجشنبه 27 فروردین 1394نظر دهید »

امام صادق (علیه السلام) فرموده اند:«هر کس در هر شب جمعه ، سوره واقعه را قرائت کند، خداوند او را دوست دارد و او را محبوب همه مردم می گرداند و هرگز در دنیا ناراحتی ، فقر ، تنگدستی و آفتی از آفات دنیا به او نخواهد رسید و از همراهان و رفیقان امیر المومنین (علیه السلام ) خواهد بود و این سوره ویژه امام علی(علیه السلام) است و هیچ کس در آن شرکت ندارد.»

منبع: کتاب قرآن درمانی روحی و جسمی ص 237


موضوعات: بدون موضوع
   سه شنبه 26 اسفند 1393نظر دهید »

نام کتاب : می خواهم دوباره عاشق شوم !
نویسنده : دکتر محمد حسین فلاح، علی طمانی، دکتر احمد صادقیان
«سبک همسرداری اسلامی»
می گفت : از اینکه شبها شوهرم دیر میاد گلایه دارم. من از این خانوم پرسیدم : وقتی شوهرت دیر میاد شما چیکار می کنی؟ گفت : به شوهرم می گم : به خدا منم گناه دارم، برو از هر کی می خوای بپرس، بگو من ساعت یازده شب میام خونه، ببین هیچکی کارتو تصدیق می کنه؟ انشاءالله خدا مزدتو تو همین دنیا بده. من از این خانوم پرسیدم : شوهرتون به حرفای شما چه واکنشی نشون می ده؟ گفت : شوهرم می گه : همینیه که هست، منم که دنبال تفریح و خوشگذرونی نبودم، می ترسی برو خونه ی مادرت. من گفتم : خانوم اگه می خوای شوهرت زودتر بیاد، دفعة بعد وقتی در خونه رو باز کرد یه نفس عمیق بکش و بگو : آخیش ! آروم شدم واقعآً خونه ای که سایه ی مرد روی اونه پر از آرامشه؛ انشاءالله خدا سایه ت رو از سر من کم نکنه و این آرامش زودتر از اینا نصیب من بشه. کاش ساعت هشت و نیم نصیبم می شد !

«سه صفت پسندیده و ممتاز است که اگر کسی خدا را با آن صفات ملاقات کند از هر دری که بخواهد وارد بهشت می شود . . . مجادله را ترک کند اگر چه حق با او باشد» (وسائل الشیعه، ج 12، ص 236)


موضوعات: بدون موضوع
   جمعه 22 اسفند 1393نظر دهید »

راز احساس خوشبختی در سپاسگزاری و حق شناسی است. هم انسان های سپاسگزار شاد و خوشبخت هستند و هم انسان های ناسپاس دائماً در ناراحتی و غصه به سر می برند. ما همیشه تصور می کنیم که ناراحتی و ناامیدی باعث شکایت و احساس نارضایتی ما است اما درست ترین این است که بگوییم شکایت و ابراز نارضایتی باعث ناخوشنودی و عدم وجود خوشبختی است. یک مثال کامل و فوق العاده جالب در مورد دیدگاه توجه به نعمت ها و موهبت ها به شکلی بسیار زیبا در جملات «جرج برناردو شاو» به تصویر کشیده شده است.
«تنها در صورتی شادی واقعی در زندگیتان وجود خواهد داشت که خود را شخص قدرتمندی ببینید به طور طبیعی انسان به جای تحمل ناراحتی ها و ناملایمات موجود دائماً شکایت می کند که چرا دنیا باعث شادی و خوشبختی او نشده است؟ اما من معتقدم که زندگی من به کل جامعه متعلق است تا زمانی که در آن زندگی میکنم این افتخار من است که هر کار میتوانم برایش انجام دهم. دوست دارم وقتی مردم به شیوه ی زندگی رفتارم افتخار کنم. من هر چه بیشتر زندگی کنم سخت تر کار می کنم من به زندگی عشق می ورزم و زندگی شعله ی یک شمع کوچک نیست بلکه روشنایی یک مشعل بزرگ و باشکوه است که برای لحظاتی در اختیار من است و من می خواهم آن را قبل از تحویل دادن به نسل ها آینده تا جایی که ممکن است روشن و پرفروغ نگه دارم».
نقل قول بالا از برنارد شاو در مذمت دیدگاه «استحقاق و توقعات بی جا» در زندگی است و در مقابل مملوء از انرژی و دیدگاه های مثبت خوش بینانه است. جملات شاد و بر گرفته از نگرش توجه به نعمت ها و موهبت های الهی است. استحقاق و توقعات بی جا با این دیدگاه که در کافی نیست «عادلانه نیست» و در این حق من است این سؤال ها را در ذهن مردم ایجاد می کند در این کار چه نفعی برای خود من دارد یا در این حق من است آن را به من بدهید اما در مقابل دیدگاه توجه به نعمت ها باعث می شود که ما از پروردگار خود سپاسگزار باشیم و احساس خوشبختی و امید داریم و باعث می شود این سؤال را از خود کنیم: من چگونه می توانم از طریق نعمت ها و موهبت ها و استعدادهایی که دارم به اطرافیانم کمک کنم؟ بنابراین ما از درون احساس می کنیم که من فقط به خاطر خود زندگی به آن عشق می ورزم و تا زمانی که زنده ام افتخار می کنم که هر کاری را که بتوانم برای دیگران انجام دهم.
(منبع: راهکارهای مفید برای حذف توقعات بی جا در کودکان، مؤلف: جیم من-دون بلینگس، مترجم: زهره مستی، ناشر: آوای منجی، ص:26-25)


موضوعات: بدون موضوع
   جمعه 22 اسفند 1393نظر دهید »

امام کاظم (ع) می فرماید:
” لاتتعلم العلم ممن لم ینتفع به فان من لم ینفعه علم لاینفعک “
“ازعالمی که از علمش استفاده نمی کند و خود را نساخته است دانش نیاموز ، زیرا آن کس که علمش به او نفعی نمی رساند به تو نیز نفعی نمی رساند”
بنابراین :
معلم و مربی خود باید سمبل فضیلت باشند و متربیان (فرزندان و شاگردان) به حد کافی به او ایمان داشته و معتقد باشند که او مظهر صفات پسندیده و عالی انسانی است واز هرگونه بی نظمی و عیب اخلاقی پاک ومنزه است و هر پند واندرزی که به آنها می دهند در درجه اول خود به آن عمل می کنند.
وظیفه اولیاء ومربیان است که عملاً درس ایمان به فرزندان خود داده و آنها را از عقاید پوچ و بی بندوبار و بی ایمانی دور سازند و آنچنان آنان را به ایمان و تقوا و اعمال شایسته راغب و پای بند سازند که به صورت ملکه در وجودشان رسوخ کند و بدین ترتیب تمام خصوصیات و ویژگیهای حسنه از قبیل نظم و انضباط و اخلاص و …را در فرزندان آشکار ساخته و آنان را با رفتار خود پرورش و آموزش دهند تا جامعه اینگونه به سوی بالندگی و تکامل و رشد فضائل گام بردارد.

منبع: کتاب تشویق و تنبیه از دیدگاه اسلام


موضوعات: بدون موضوع
   جمعه 22 اسفند 1393نظر دهید »

1)آسیب های جسمانی
چشمان فرد به دلیل خیره شدن مداوم به صفحه نمایش رایانه به شدت تحت فشار نور قرار می گیرد و دچار عوارض می گردد مشاهدات نشان داده است که نوجوانان چنان غرق بازی می شوند که توجه نمی کنند تا چه حد از لحاظ بینایی و ذهنی بر خود فشار می آورند.
پوست فرد در معرض مداوم اشعه هایی قرار می گیرد که از صفحه رایانه پخش می شود. ایجاد تهوع و سرگیجه خصوصاً در کودکان و نوجوانانی که زمینه صرع دارند، از دیگر عوارض بازی های رایانه ای است.
2)تقویت حس پرخاشگری
مهمترین مشخصه های بازی های رایانه ای حالت جنگی اکثر آنهاست و این که فرد باید برای رسیدن به مرحله بعدی بازی با نیروهای به اصطلاح دشمن بجنگد، استمرار چنین بازی هایی کودک را پرخاشگر و ستیزه جو بار می آورد.
3)انزواطلبی کودک
کودکانی که به طور مداوم با این بازی ها درگیرند، درون گرا می شوند. در جامعه، منزوی و در برقراری ارتباط اجتماعی با دیگران ناتوان می گردند. روحیه انزوا طلبی باعث می شود که کودک از گروه همسالان جدا شود که این خود سرآغازی برای بروز ناهنجاریهای دیگر است.
4)تنبل شدن ذهن
در این بازی ها به دلیل که کودک و نوجوان با ساختنی ها و برنامه های دیگران به بازی می پردازد و کمتر قدرت دخل و تصرف در آن ها پیدا می کند اعتماد به نفس او در برابر ساختنی ها و پیشرفت دیگران متزلزل می شود.
5)افت تحصیلی
به دلیل جاذبه مسحور کننده ای که این بازی ها دارد بچه ها وقت انرژی زیادی را صرف بازی با آن می کنند، حتی بعضی از کودکان صبح، زودتر از وقت معمول بیدار می شوند تا قبل از مدرسه کمی بازی کنند و وقت های تلف شده را هم بدین صورت جبران می کنند.
(منبع: روان شناسی تربیت کودک در سیره معصومین، اکبر شعبانی، ص70)


موضوعات: بدون موضوع
   جمعه 22 اسفند 1393نظر دهید »

مرحوم کفعمی در کتاب المصباح آورده است: اگر سوره «قاف» را در کاغذی بنویسند وآن را با آب باران بشویند و به شخصی که ترس و اضطراب دارد بنوشانند ، ترس و اضطراب او از بین می رود.و اگر کسی که شکم درد یا دردی در دهان دارد از آن بنوشد دردش بهبود می یابد همچنین اگر با این آب دهان کودکی را که می خواهد دندان در بیاورد بشویند، بدون درد دندان هایش در می آید.

منبع: کتاب قرآن درمانی روحی و جسمی ص 224


موضوعات: بدون موضوع
   جمعه 22 اسفند 1393نظر دهید »

با توجه به راه اندازي موتور جستجوگر قدرتمند ايراني به نام «يوز» برگرفته از يوزپلنگ ايراني، به همكاري 80 نفر از متخصصان و نوابغ جوان دانشگاه هاي معتبر كشور، با آدرس دسترسي yooz.ir

لطفا براي حمايت از اين موتور جستجوي صددرصد ايراني، براي جستجوهاي اينترنتي خود ابتدا از يوز استفاده كنيد و اگر نتيجه دلخواه شما عايد نشد، به سراغ موتورهاي گوگل و ياهو و … برويد.

 


موضوعات: بدون موضوع
   شنبه 2 اسفند 1393نظر دهید »

استاد پناهيان:

بعضيا ميگن: خب حاج آقا به ما بگيد چطور به رفيقاي بي نمازمون بگيم كه نماز بخونن؟

چطور قانعشون كنيم؟!

عزيز من، شما اصلا لازم نيست به اون ها بگي بيان نماز بخونن!

اول ببين خودت با نماز خوندنت چه گلي به سر خودت زدي؟

خود نمازخونت و نشون بده؛ لذتي كه از نماز خوندن بردي رو نشون بده به اهل عالم؛ “همه نمازخون ميشن …”

اصلا “هرچي بي نماز تو عالم هست، تقصير نمازخوناست"!

اينكه بي نمازا نماز نمي خونن، مال اينه كه به ما نمازخونا نگاه مي كنن.

ميگن: تو مثلا نماز خوندي، چيكار كردي؟!

چه فايده اي برات داشته؟!

صورتت گل انداخته از مناجات با خدا كه بگي چه كيفي كردي كه ديگري هم بياد؟؟!!

خب اينجوري ميگن ديگه!

اگه نگن هم اينجوري مي بينن.

پيش خودشون ميگن: بندگان خدا دارن خودشون و اذيت مي كنن!

تازه كسي كه نماز نمي خونه، كيف هم مي كنه!

و وقتي ما ميريم نماز مي خونيم، براي ما تأسف مي خوره! ميگه نگاه كن چه خودشو گرفتار كرده؟! اينم جزو نماز خوناست …

در حالي كه واقعا وقتي ما رو مي بينه، بايد احساس حقارت كنه!

“اگه نماز وجودت و آباد كرده باشه، بقيه جذب ميشن”

يه قاعده كلي هست. اونم اينه كه:

“تا خوب ها خوبتر نشوند، بدها خوب نمي شوند.”

چي كار كنيم همه نماز خون بشن؟

يه كاري كنيد اونايي كه نماز خون هستن، بهتر بشن. همين!

اون وقت ميان بهت ميگن:

تو چرا اينقدر بانشاطي؟

تو چرا كينه به دل نمي گيري؟

تو چرا حسرت نمي خوري؟

تو چرا عصبي نمي شي؟

تو هم ميگي:

والا فكر كنم مال نمازه …


موضوعات: بدون موضوع
   شنبه 2 اسفند 1393نظر دهید »

بسم الله الرحمن الرحیم

غربی ها و عمدتاً آمریکاییها، با برنامه ریزی و با استفاده از شیوه های مختلف اقدام به کارشکنی در طرحها و فعالیت های بزرگ اقتصادی ایران با کشورهای منطقه و دور زدن ایران در خطوط انتقال نفت و گاز، خطوط زمینی و هوایی و خطوط شبکه های ارتباطاتی کردند و عملاً سال ها پیش از قضایای هسته ای، تحریم بی سر و صدایی را آغاز کردند که این مقابله اقتصادی تا به امروز ادامه داشته است.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه باید در مقابل برنامه ریزی بدخواهان به گونه ای تلاش شود که ضربه دشمن، تأثیرگذار نشود و یا کم اثر شود، افزودند: علاوه بر برنامه ریزی مستمر و گسترده جبهه استکبار، اقتصاد کشور از دو اشکال بزرگ «نفتی بودن» و «دولتی بودن» نیز به شدت رنج می برد.

ایشان خام فروشی نفت و صرف آن در امور جاری کشور و استفاده نکردن از فرآورده های گسترده ناشی از ارزش افزوده نفت را، میراث شوم رژیم طاغوت و خسارتی جبران ناپذیر خواندند و گفتند: این روش، آسان ترین راه پول درآوردن است که برخی از مسئولان در طول زمان های مختلف، ترجیح دادند از این پول آسان، استفاده کنند.
ایشان افزودند: اگر پایه اقتصاد کشور براساس استفاده از ظرفیت های مردمی و تولید داخلی برنامه ریزی و مستحکم شود، دیگر برای تحریم ها و کاهش قیمت نفت عزا نمی گیریم و دچار نگرانی نمی شویم.

رهبر انقلاب اسلامی یکی از لوازم اصلی و مهم خروج از اقتصاد نفتی را، قطع وابستگی بودجه کشور به درآمد نفت دانستند و ایشان یکی از راههای قطع وابستگی بودجه به درآمد نفت راتکیه بر درآمد حاصل از مالیاتِ تولید و تجارت دانستند و فرمودند: برخی سرمایه داران کلانی که از دادن مالیات خودداری و فرار می کنند مرتکب جرم می شوند زیرا کشور را به پول نفت بیش از پیش وابسته می کنند و زمینه ساز بروز مشکلات بیشتر می شوند.

ایشان موضوع مالیات را بسیار مهم و دادن مالیات را یک فریضه دانستند و افزودند: مسئولان مالیاتی برنامه ها و اقدامات خوبی را برای درآمد مالیاتی حاصل از تولید و تجارت طراحی کرده اند که باید با کمک مردم، هرچه سریعتر اجرایی شوند.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه یکی دیگر از نکات اساسی برای حل مشکلات اقتصادی، ارتقاء بهره وری است، خاطرنشان کردند: ارتقاء بهره وری عبارت است از کاهش هزینه تولید و بالا بردن کیفیت.

حضرت آیت الله خامنه ای برنامه ریزی مناسب برای استفاده حداکثری از ظرفیت ها و منابع داخلی را یکی دیگر از راههای برون رفت از مشکلات اقتصادی برشمردند و در ادامه چند نکته را متذکر شدند.

استفاده از تولیدات داخلی اولین نکته ای بود که رهبر انقلاب اسلامی به آن اشاره کردند و گفتند: مردم و همه کسانی که علاقمند به ایران و آینده آن هستند و همچنین دستگاههای دولتی باید کالاهای خارجی را که مشابه داخلی آن وجود دارد، استفاده نکنند.

حضرت آیت الله خامنه ای در بیان نکات دیگر، به لزوم پرهیز از اسراف و جلوگیری از تضییع منابع عمومی، تکیه بر شرکتهای دانش بنیان و مبارزه جدی با قاچاق اشاره کردند و افزودند: برای حل مشکلات اقتصادی، این کارها باید انجام شود.

ایشان خاطرنشان کردند: در این سالها، هشدارهای زیادی داده شده و تلاش های بسیاری هم انجام شده است اما نه آن هشدارها کافی است و نه آن تلاشهای مسئولان.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم تلاش های جدی تر و کمک گرفتن از ظرفیت های مردمی، افزودند: ما می توانیم در مقابل هیاهو و اقدامات دشمنان در موضوع تحریم ها ایستادگی کنیم و هدف های آنها را ناکام بگذاریم.

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: اگر اقدامات لازم و تلاشهای جدی تر را در عرصه اقتصادی انجام ندهیم، نتیجه همان می شود که اکنون دشمن برای موضوع هسته ای ما شرط و شروط می گذارد و بعد هم می گوید، اگر قبول نکنید، تحریم می کنم!

ایشان با اشاره به استفاده حداکثری جبهه استکبار از حربه تحریم علیه ملت ایران، تأکید کردند: هدف اصلی آنها از این اقدامات، تحقیر ملت ایران و متوقف کردن حرکت عظیم ملت و نظام اسلامی به سوی تمدن نوین اسلامی است و من معتقدم حتی اگر در مسئله هسته ای نیز همان خواسته هایی را که آنها دیکته می کنند، قبول کنیم، باز هم تحریم ها برداشته نخواهد شد زیرا انها با اصل انقلاب مخالفند.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت های بسیار بالای جوانان بخصوص دانشجویان بسیجی، در مسائل کشور و پیشبرد اهداف انقلاب، به تهدیدهای دولت زورگو و قلدر امریکا و تحریم های جدید دنباله روهای اروپایی آن اشاره کردند و گفتند: اگر بنابر تحریم باشد، ملت ایران هم می تواند تحریم کند و این کار را خواهد کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: ملت ایران اراده بسیار قوی دارد و جمهوری اسلامی، در هر مسئله ای که وارد شده است، عزم راسخ خود را نشان داده است.

ایشان مقابله جدی ایران با داعش را یک نمونه از این اراده قوی برشمردند و با اشاره به دروغ گویی و تزویر آمریکا و همپیمانانش برای مقابله با این گروهک تروریستی، خاطر نشان کردند: آمریکایی ها به وزارت امور خارجه ما نامه نوشتند و گفتند، ما از داعش حمایت نمی کنیم اما چند روز بعد تصاویر کمک های نظامی آمریکا به داعش منتشر شد.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه مردم صاحبان اصلی انقلاب و کشور هستند، در پایان تأکید کردند: بدون تردید ملت ایران در آینده نه چندان دور در قله های شرف و افتخار خواهد ایستاد.


موضوعات: بدون موضوع
   جمعه 1 اسفند 1393نظر دهید »

  جلسه دهم : همیشه با قرآن باشیم

مغز انسان شامل 15 تا 100 بیلیون سلول عصبی (نرون) است که اگر کمترین عدد داده شده را بپذیریم به این معنی است که انسان میتواند 2 تا 10 بیلیون پاره اطلاعات مختلف را به خاطر بسپارد. طبق نظر ریچارد رستارک فقط برای نوشتن عددی که نمایانگر توانایی به خاطر سپردن مغز انسان باشد باید به مدت 90 سال در هر ثانیه یک صفر بنویسیم! فتبارک الله احسن الخالقین (کتاب : چگونه حافظه ای برتر داشته باشیم.نوشته : روبرت تو که. انتشارات ققنوس ص 11)

حال با این توانایی که خداوند متعال به انسان عنایت کرده و حافظه انسان ظرفیت به خاطر سپردن تمام مطالب مورد نیاز او را دارد، پس بهتر است با صدر قرار دادن قرآن و روایات ، سرمایه ای ابدی برای خود بیندوزیم. امام سجاد ( علیه السلام) می فرمایند: «اگر تمام اهل زمین هلاک شوند، هرگز نخواهم هراسید در حالی که قرآن با من باشد.» پس چه بهتر که برای اینکه همراه همیشگی قرآن شویم نسبت به حفظ آن اقدام نماییم.


موضوعات: بدون موضوع
   پنجشنبه 30 بهمن 1393نظر دهید »

در خواص و آثار سوره مبارکه دخان در تفسیر البرهان به نقل از نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله ) آمده است: اگر سوره دخان را بنویسند و به همراه خود داشته باشند، از مکر و حیله های شیطان در امان هستند و اگر این نوشته را هنگام خواب زیر سر خود بگذارند، در خواب رؤیاهای خوش می بیند و از اضطراب شبانه خلاص می شود. و اگر این سوره را نوشته سپس بشویند و از آب آن به کسی که درد شقیقه سر دارد بنوشاند، خوب می شود. همچنین اگر کاسب ها و تاجر ها نوشته ی این سوره را در محل کسب خود قرار دهند،سود فراوان خواهند کرد و صاحب مال زیاد خواهند شد.

منبع: کتاب قرآن درمانی روحی و جسمی ص 206


موضوعات: بدون موضوع
   سه شنبه 28 بهمن 1393نظر دهید »

از اواخر سال 1377 کانون قرآن و عترت علیهم‌ السلام پردیس علوم دانشگاه تهران، فعالیت قرآنی خود را در حوزه‌ های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی آغاز نمود که ثمره آن برگزاری 14 دوره قرآن­ پژوهی و بیش از بیست همایش سوره‌ های قرآن در دانشگاه تهران بود. تأسیس مدرسه دانشجویی قرآن و عترت علیهم‌ السلام دانشگاه تهران از ثمرات شجره طیبه این کانون بوده است.
مدرسه دانشجویی قرآن و عترت علیهم‌ السلام دانشگاه تهران از سال 1383 فعالیت خود را در زمینه آموزش نخبگان قرآنی، برگزاری همایش‌ های قرآنی و تحقیقات در زمینه انس با قرآن و تدبر در آن آغاز نمود و هم­ اکنون دارای دوره‌ های آموزشی قرآنی در سطوح مختلف بوده و همایش‌ های قرآنی متعددی را در زمینه آشنایی با سوره‌ های قرآن در سطح دانشگاه‌ ها برگزار می‌ نماید. همچنین دارای تألیفاتی در دست چاپ است که از جمله آنها مجموعه دروس موضوعی تفسیر المیزان و روش‌ های تدبر در قرآن است.
گفتنی است مدرسه دانشجویی در راستای توسعه آموزه­ های قرآنی، همزمان با آثار متعدد پژوهشی در نظر دارد دوازده مرکز تخصصی ایجاد کند که از این میان سه مرکز در حال تکوین و شکل­ گیری است. مدرسه اهل بیت نبوت علیهم­ السلام - واحد خانواده - با هدف تخصصی تربیت نسل­ های قرآنی، مدرسه آموزش - مرکز آموزش­ های قرآنی - با هدف برگزاری دوره­ های تدبر، مدرسه هنر و رسانه با محوریت جهاد نرم و عملیات القاء و ابلاغ از طراحی تا اجرا.


موضوعات: بدون موضوع
   سه شنبه 28 بهمن 1393نظر دهید »

شايد تا حالا اين صحبت امام خامنه اي حفظه الله را در رابطه با حاج آقاي قرائتي حفظه الله را شنيده باشيد كه فرمودند:

ايشان خلأها را پر كرده؛

و ديگر صفا و خلوص ايشان است؛

استمرار و پيگيري؛

من اينها را عرض كردم نه براي خاطر اينكه حالا بخواهيم از يكي تجليل كنيم يا يكي را بزرگ كنيم. اينها كه نه مورد احتياج و انتظار آقاي قرائتي است، نه ما دنبال اين چيزها هستيم؛ ميخواهيم اينجور كار كردن براي ما - براي همه‌مان، بخصوص ما طلبه‌ها - الگو بشود؛ يعني اينجور حركت كنيم؛ نه اينكه حالا همين كارها را بكنيم؛ بلكه به اين معنا كه بگرديم دنبال خلأها، دنبال آنچه كه نياز به آن هست، اينها را پيدا كنيم. هر كسي ذوقي دارد، استعدادي دارد، توانائيهايي دارد، ظرفيتي دارد، از اين ظرفيت استفاده بشود براي اينكه كار انجام بگيرد.

مقام معظم رهبري مدظله العالي(90/4/18)

 

اگر كسي توانست نيازها را،خلأها راپيداكند،بشناسد وهمت بگمارد بر اينكه اين خلأها را پر كند، اين ارزش مضاعفي دارد.امام خامنه اي مدظله(90/4/18)
خداي متعال با نيتهاي خالص همراه است؛ خلوص نيت تأثير عجيبي دارد در پيشرفت كارهائي كه با اين نيت انجام ميگيرد. امام خامنه اي مدظله(90/418)


موضوعات: بدون موضوع
   سه شنبه 28 بهمن 1393نظر دهید »

مشکلاتی که گاهی در زندگی زناشویی بوجود می¬آید به علت اختلالات روانشناختی نیست بلکه این مشکلات به دلیل نداشتن مهارت و سواد همسرداری ایجاد شده.
آدم می¬خواهد رانندگی کنه باید آموزش¬های تئوری و علمی این کاررو ببینه تا سواد و مهارت رانندگی رو پیدا کنه ومثلا ً بدونه که با چراغ قرمز بایسته و با سبز حرکت کنه ، به علامت دست انداز توجه داشته باشه وسرعتش روکم کنه تو پیچای تند با سرعت زیاد حرکت نکنه وخیلی نکات دیگه ،
همینطور وقتی کسی میخواد ماشین زندگی زنا شویی رو حرکت بده نیازمند گواهی نامست وباید خصوصیات وویژگی¬های همسرش روبشناسه ومطا بق اونا زندگیش رو پیش ببره


موضوعات: بدون موضوع
   سه شنبه 21 بهمن 1393نظر دهید »

وقتی ما می خواهیم جلوی تهاجم فرهنگ غرب را که توسط سی دی، اینترنت و رایانه و… صورت می¬گیرد بگیریم، باید در مقابل آن چیزی قابل ارائه به مردم داشته باشیم، همان طوری که در خانواده که عضو کوچک جامعه است اگر طفل کوچک ما کارد تیزی را جهت بازی برداشت باید برای رفع خطر، کارد را گرفت اما چیز دیگری که سالم و بدون خطر باشد جهت بازی به او داد، در غیر این صورت آن بجه یا سر و صدا می¬کند و یا مجددا سراغ کارد می¬رود.
رهبر فرزانه انقلاب(مدظله العالی) در این مورد می¬فرماید:« برای اینکه بتوانیم بر فرهنگ غلط غربی غلبه کنیم و فرهنگ غنی اسلام را که بهترین و بزرگترین فرهنگ دنیاست جایگزین آن سازیم واجب است نخست ایمان اسلامی در ذهن مردم و اندیشه های نو اسلامی به مردم ارائه شده در این راه رسانه های گروهی، بویژه صدا وسیما بزرگترین نقش را می¬تواند ایفا کند»
در مورد مقابله با تهاجم فرهنگی باید ما با دعوت از افراد متخصص و کارآمد و متعهد و جوان و باتجربه، زمینه را جهت جایگزینی فراهم سازیم و بهترین راه مقابله آن است که ما بجای تصویرهای انحرافی غربی، تصاویر و فیلم های هدفمند،جذاب و مفید را در سطح وسیع گسترش دهیم که این فیلم ها ضمن اینکه از تکرار در آنها پرهیز شود، خلاء موجود فرهنگی را پر کند و به این مقدار هم راضی نشویم، بلکه باید با فرهنگ غنی، و تاریخ کهن و پربار و بزرگان سترک و شجاع و حکیم و فرزانه ای که داریم خلاء موجود فرهنگی دنیا را پر کنیم و این کار را می¬توانیم اگر بخواهیم و اراده نمائیم.
منبع:«کتاب شکار جوانان، جلد سوم،مؤلف: اسدالله محمدی نیا، ناشر: سبط اکبر علیه السلام، تابستان 1385، ص218»


موضوعات: بدون موضوع
   سه شنبه 21 بهمن 1393نظر دهید »

بیسفون یک پیام‌رسان است. یک پیام رسان ساده با تمام آن امکاناتی که از پیش می‌شناختیم. آنچه این اپلیکیشن را از رقبای خارجی مجزا می‌کند، استیکرها بسیار جذاب آن است که برای بسیاری از ماجذابیت‌های خاصی دارد.
اکثر ما روی تلفن هوشمند خود حداقل یک اپلیکیشن پیام‌رسان اینترنتی داریم که با استفاده از آن با دوستان خود مکالمه کرده و حتی عکس و ویدئو به اشتراک می‌گذاریم. این اپلیکیشن‌هاابزارهایی برای چت و گفتگو با دوستان هستند، ولی در کشور ما به دلیلمحدودیت‌هایی که بر روی شبکه‌های اجتماعی بزرگ اعمال شده، کاربران سعی می‌کنند با تشکیل گروه‌های مکالمه جای خالی شبکه‌های اجتماعی را در اپلیکیشن‌های پیام رسان پر کنند. حتی برخی از این اپلیکیشن‌ها امکاناتی اجتماعی‌تر را ارائه داده‌اند تا بتوانند تا حدی جای شبکه‌های اجتماعی را بگیرند.

اما در بین این اپلیکیشن‌های پیام‌رسان بد نیست نگاهی هم به برخی نمونه‌های ایرانی بیاندازیم. یکی از این اپلیکیشن‌ها بیسفون نام دارد. بیسفون یک پیام‌رسان بسیار جذاب و پیشرفته است که به دور از اغراق می‌تواند تنه به تنه نمونه‌های خارجی زده و با آنها رقابت کند.
اپلیکیشن بیسفون، یک پیام رسان ایرانی است که همه اصول طراحی و توسعه یک اپلیکیشن خوب را رعایت کرده و در سطح استانداردهای جهانی ساخته شده است. چیزی که بیسفون را از نمونه‌های خارجی متمایز می‌کند، استیکرهای بسیار جذاب و بومی آن است.
ساختار رابط کاربری این اپلیکیشن تفاوت خاصی با نمونه‌های خارجی ندارد ولی از نظر طراحی با یک اپلیکیشن زیبا و مدرن روبرو هستیم که بر پایه اصول طراحی UI توسعه داده شده است. توصیه می‌کنیم که حتما بیسفون را امتحان کنید و به استیکرهای آن نگاهی بیندازید.
رنگ های زنده، چیدمان منظم اجزای صفحه، آیکن های مناسب، جلوگیری از به کارگیری جزئیات و شلوغی و همچنین فونت مناسب از جمله نقاط قوتی هستند که می توانیم برای بیسفون نام ببریم
در مورد نرم افزار:
محیط کاربر بسیار ساده و عالی که کاربرپسند است و البته کارآمد، یکی از مهمترین ویژگی هایی است که اپلیکیشن بیسفون از آن برخوردار می باشد. نرم افزار بیسفون از نظر استاندارد جهانی تا حد زیادی برابری می کند و میتوان امتیاز قابل ملاحظه ای به آن اختصاص داد. رنگ بندی نقش مهمی را در این برنامه ایفا می کند؛ رنگ های زنده، چیدمان منظم اجزای صفحه، آیکن های مناسب ، جلوگیری از به کارگیری جزئیات و شلوغی و همچنین فونت مناسب از جمله نقاط قوتی هستند که می توانیم برای بیسفون نام ببریم. البته ناگفته نماند که انتظار میرفت در طراحی قالب گرافیکی این اپلیکیشن اندرویدی از زبان فارسی هم پشتیبانی می شد که امیدوار هستیم در بروز رسانی های بعدی این قابلیت به برنامه اضافه شود که آن هم به دلیل انتشار برنامه در سطح جهانی میباشد. در چنین نرم افزار های حجم اشتراک گذاری فایل ها و گفتگو ها بسیار زیاد است و جابجایی سریع بین صفحات و استفاده راحت از امکانات موجود حرف اول را می زند که بیسفون توانسته است به خوبی از پس این موضوع بر آید و به راحتی و تنها با یک کلیک از سربرگی به سربرگ دیگر برود، که از دیگر ویژگیهای بیسفون است. هرچند به نظر میرسد که در پیاده سازی این برنامه از نمونه های خارجی الگو برداری شده است اما این موضوع را باید درنظر گرفت که سازماندهی همه امکانات و قابلیت ها در کنار هم به نحوی که بدون مشکل بوده و کارایی لازم را داشته باشد، کار چندان ساده ای نیست.
چگونه از بیسفون استفاده کنیم؟
ابتدا نسخه آیفون یا اندرویدی بیسفون را انتخاب نمایید و بر روی دستگاه خود نصب کنید. بعد از نصب نرم افزار را اجرا کنید. بعد از اجرا شما لگوی نرم افزار را مشاهده می کنید. بعد از چند ثانیه به شما خوش آمد گفته می شود و از شما خواسته می شود نرم افزار را استارت نماید.
در مرحله بعدی شما باید شماره خود را وارد برنامه کنید و شماره خود را کانفینگ کنید تا برنامه به شما اجازه دهد از امکانات آن استفاده کنید. پس از وارد کردن شماره کد تایید برای شما ارسال می شود و می توانید وارد نرم افزار شود و از محیط زیبا و زنده برنامه استفاده کنید.
بخش اول برنامه فوق مربوط به فهرست مخاطب ها می شود که امکاناتی از قبیل افزودن مورد جدید و جستجو برای آن پیش بینی گردیده است. علاوه بر این می توانید با رفتن به قسمت تنظیمات، از چهار طریق دوستان خود را به بیسفون دعوت کنید. انتخاب تصویر پروفایل و عملیاتی همچون بروزرسانی لیست مخاطبین، حذف تاریخچه مکالمات و غیرفعال کردن حساب کاربری نیز در این قسمت قابل انجام خواهد بود. حال اجازه دهید تا قابلیت های اصلی بیسفون را نام ببریم. ارسال صدا، تصویر، ویدیو(از گالری یا دوربین) و مکان فعلی بر روی نقشه، برقراری تماس صوتی، استیکرهای متنوع با امکان دانلود و همچنین به اشتراک گذاری، حذف و ارسال پیام به دیگران از جمله این امکانات هستند. غیر از این موارد باید به قابلیت هایی همچون نمایش اعلان هنگام دریافت پیام و یا تشخیص موفقیت آمیز بودن ارسال نیز اشاره کنیم. همانطور که می بینید همه چیز برای گفتگوی کاربران با یکدیگر آماده و مهیا شده است هرچند کمبودهایی مانند ارسال مجدد پیام یا حذف پیام های هر مخاطب به صورت جداگانه به چشم می خورد.

منبع: بخش ارتباطات تبیان


موضوعات: بدون موضوع
   جمعه 17 بهمن 1393نظر دهید »


موضوعات: بدون موضوع
   پنجشنبه 16 بهمن 1393نظر دهید »

بسم الله الرحمن الرحیم

اگر فرزند دارید یا با کودکان و نوجوانان در ارتباطید حتما از این سایت دیدن فرمایید.

www.strategistkids.ir کودکان استراتژیست


موضوعات: بدون موضوع
   سه شنبه 14 بهمن 1393نظر دهید »


قرآن کتاب زندگی ونسخه سفر انسان از فرش تا عرش است درسوره سبا آیات 11  12در مورد حضرت سلیمان (علیه السلام ) می فرماید:  گروهی از جن را تحت فرمان حضرت سلیمان قرار دادیم که برای او کارهای خارق العاده ای انجام می دادند وبرای او محاریب وتماثیل وظروف بزرگ می ساختند وهر گاه سر پیچی می کردند آنها رابه عذابی سخت مجازات می کردیم .هدف خداوند از بیان این قصه چیست ? قرآن که کتاب قصه نیست بلکه کتاب هدایت وزندگیست .
خداوند بابیان این داستان میگوید :ای انسان تو نیز سلیمان سرزمین وجود خویش باش ودیو های وجود خویش از حرص وطمع وشهوت وغیره را که مظهر سقوط وپلیدی هستند را در بند بکش وازآن ها درساختن وآبادی قلمرو وجود خویش استفاده کن و با کمک آن ها معابد بلند معرفت و فرهنگ ودانش را بنا وتماثیل جمال وزیبایی خدایی را نقوش ده .
یا با بیان داستان حضرت یوسف (علیه السلام ) می گوید :ای انسان یوسف مصر وجودت را پیدا کن تا چنان غرق در جمالش شوی که هرگزتسلیم خواهش های بوالهوسانه نفس نشوی.


موضوعات: بدون موضوع
   دوشنبه 13 بهمن 1393نظر دهید »

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) از نمایشگاه دستاوردهای فناوری نانو در حسینیه امام خمینی(ره) به مدت «یک‌ساعت‎ و نیم» بازدید کردند و از نزدیک در جریان تلاش‌ها و پیشرفت‌های علمی دانشمندان و محققان جوان کشور در فناوری نانو قرار گرفتند. در جریان این بازدید که آقای دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری نیز رهبر معظم انقلاب را همراهی می‌کرد، آخرین دستاوردها و تولیدات محققان کشور در بخش نانو با قابلیت کاربرد در بخش‌های: نانو مواد، دارو و درمان، نساجی، کشاورزی، آب، صنایعِ «نیروگاهی ، ساختمان، نفت و انرژی، و خودرو» به نمایش گذاشته شد و دست اندرکاران نمایشگاه، توضیحاتی بیان کردند. حضرت آیت الله خامنه‌ای سپس در سخنانی در جمع استادان، محققان و دست‌اندرکاران صنعت نانو، پیشرفتهای بزرگ این صنعت را، نمونه و معیاری برای پیشرفت در بخشهای مختلف کشور خواندند و خاطرنشان کردند: این پیشرفتها نشان می‌دهد که تمرکز یک مجموعه‌ی علاقه‌مند، دلسوز و متخصص در زمینه‌ای خاص، پیشرفتهای محسوس و جهشی را به‌دنبال خواهد داشت. رهبر انقلاب، لازمه تداوم پیشرفتها را، «حفظ عوامل پیشرفت» بیان کردند و در ادامه به تبیین عوامل پیشرفت‌های علمی به‌و یژه در صنعت نانو پرداختند. ایشان، «برنامه‌ریزی دقیق»، «ثبات در مدیریت» و «فرهنگ سازی و گفتمان سازی به منظور شناسایی و بروز استعدادهای برتر» را از جمله عوامل حفظ پیشرفتهای صنعت نانو برشمردند و تأکید کردند: یکی دیگر از مهمترین عوامل استمرار پیشرفتها، این است که اجازه ندهید انگیزه‌های سیاسی به درون فضاهای علمی و تحقیقاتی نفوذ کند. حضرت آیت الله خامنه‌ای، «مغرور نشدن» و «قانع نبودن به وضع موجود و پیشرفت‌های حاصل شده» را از دیگر عوامل تداوم حرکت پر شتاب علمی خواندند و افزودند: درست است که امروز سطح استعداد جوانان ایرانی و آهنگ شتاب علمی کشور از متوسط دنیا بسیار بالاتر است، و به‌عنوان نمونه ایران رتبه هفتم دنیا را در صنعت نانو دارد، اما به‌دلیل عقب‌ماندگی تاریخی کشور در زمینه علم، باید رشد علمی با شتاب روز افزون ادامه یابد. رهبر انقلاب در ادامه، به دشمنی قدرتهای زورگو با ملت ایران بدلیل منش مستقل سیاسی، و اجتماعی و فکری ملت اشاره کردند و گفتند: این دشمنی در عرصه‌های مختلف خود را بروز می‌دهد، بنابراین برای دستیابی به اقتدارِ لازم، باید روز به روز خود را قوی‌تر کنیم. ایشان با اشاره به ضرورت «هدایت محصولات و دستاوردهای فناوری نانو به سمت تجاری‌سازی، و بازار مصرف، و تولید ثروت»، خاطرنشان کردند: یکی از عوامل مهم تضمین تداوم پیشرفتها در صنعت نانو این است که مردم، آثار کار علمی و تحقیقاتی شما را در محیط زندگی خود مشاهده کنند. حضرت آیت الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به گزارش‌های موجود از فاصله بودجه دولتی صنعت نانو در ایران در مقایسه با برخی کشورهای دیگر فعال در این فناوری، خطاب به معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور تأکید کردند که به این موضوع، توجه بیشتری شود.


موضوعات: بدون موضوع
   شنبه 11 بهمن 1393نظر دهید »

جلسه نهم : حفظ قرآن ،مقدمه ای برای تحقق حیات طیبه

وقتی قرآن میگوید: « فلنحیینه حیاة طیبه » یعنی همه اینها ؛ یعنی آن زندگی که در آن عزت هست، امنیت هست ، رفاه هست ، استقلال هست ، علم هست ، پیشرفت هست ، اخلاق هست ،حلم هست ، گذشت هست. ما با اینها فاصله داریم؛ باید به این ها برسیم. انس با قرآن ،آشنایی با قرآن، ما را نزدیک میکند. این جلسات قرانی، این مسابقات قرآنی ، اینی که ما به تربیت قراء و حفاظ دل بستیم، به خاطر این است؛ اینها همه اش مقدمه است؛ ولی مقدمات لازمی است.

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با قاریان89/04/24


موضوعات: بدون موضوع
   جمعه 10 بهمن 1393نظر دهید »

مهدیم من که مرا گرمی بازاری نیست

بهتر از یوسفم و هیچ خریداری نیست

همه گویند که در حسرت دیدار منند

لیک در گفته این طایفه کرداری نیست

ای که دائم به دعایی که ببینی رخ من

تا که خالص نشوی با تو مرا کاری نیست


موضوعات: بدون موضوع
   جمعه 10 بهمن 13931 نظر »

بسم‌ الله الرّحمن الرّحيم

به عموم جوانان در اروپا و امريكاي شمالي

حوادث اخير در فرانسه و وقايع مشابه در برخي ديگر از كشورهاي غربي مرا متقاعد كرد كه درباره‌ي آنها مستقيماً با شما سخن بگويم. من شما جوانان رامخاطب خود قرار ميدهم؛ نه به اين علّت كه پدران و مادران شما را نديده مي‌انگارم، بلكه به اين سبب كه آينده‌ي ملّت و سرزمينتان را در دستان شما ميبينم و نيز حسّ حقيقت‌جويي را در قلبهاي شما زنده‌تر و هوشيارتر مي‌يابم. همچنين در اين نوشته به سياستمداران و دولتمردان شما خطاب نميكنم، چون معتقدم كه آنان آگاهانه راه سياست را از مسير صداقت و درستي جدا كرده‌اند. سخن من با شما درباره‌ي اسلام است و به‌طور خاص، درباره‌ي تصوير و چهره‌اي كه از اسلام به شما ارائه ميگردد. از دو دهه پيش به اين سو ــ يعني تقريباً پس از فروپاشي اتّحاد جماهير شوروي ــ تلاشهاي زياديصورت گرفته است تا اين دين بزرگ، در جايگاه دشمني ترسناك نشانده شود. تحريك احساس رعب و نفرت و بهره‌گيري از آن، متأسّفانه سابقه‌اي طولاني در تاريخ سياسي غرب دارد. من در اينجا نميخواهم به «هراس‌هاي» گوناگوني كه تاكنون به ملّتهاي غربي القاء شده است، بپردازم. شما خود با مروري كوتاه بر مطالعات انتقادي اخير پيرامون تاريخ، مي‌بينيد كه در تاريخنگاري‌هاي جديد، رفتارهاي غير صادقانه و مزوّرانه‌ي دولتهاي غربي با ديگر ملّتها و فرهنگهاي جهان نكوهش شده است. تاريخ اروپا و امريكا از برده‌داري شرمسار است، از دوره‌ي استعمار سرافكنده است، از ستم بررنگين‌پوستان و غير مسيحيان خجل است؛ محقّقين و مورّخين شما از خونريزي‌هايي كه به نام مذهب بين كاتوليك و پروتستان و يا به اسم مليّت و قوميّت در جنگهاي اوّل و دوّم جهاني صورت گرفته، عميقاً ابراز سرافكندگي ميكنند. اين به‌خودي‌خود جاي تحسين دارد و هدف من نيز از بازگوكردن بخشي از اين فهرست بلند، سرزنش تاريخ نيست، بلكه از شما ميخواهم از روشنفكران خود بپرسيد چرا وجدان عمومي در غرب بايد هميشه با تأخيري چند ده ساله و گاهي چند صد ساله بيدار و آگاه شود؟ چرا بازنگري در وجدان جمعي، بايد معطوف به گذشته‌هاي دور باشد نه مسائل روز؟ چرا در موضوع مهمّي همچونشيوه‌ي برخورد با فرهنگ و انديشه‌ي اسلامي، از شكل‌گيري آگاهي عمومي جلوگيري ميشود؟ شما بخوبي ميدانيد كه تحقير و ايجاد نفرت و ترس موهوم از «ديگري»، زمينه‌ي مشترك تمام آن سودجويي‌هاي ستمگرانه بوده است. اكنون من ميخواهم از خود بپرسيد كه چرا سياست قديمي هراس‌افكني و نفرت‌پراكني، اين‌بار با شدّتي بي‌سابقه، اسلام و مسلمانان را هدف گرفته است؟ چرا ساختار قدرت در جهان امروز مايل است تفكر اسلامي در حاشيه و انفعال قرار گيرد؟ مگر چه معاني و ارزشهايي در اسلام، مزاحم برنامه‌ي قدرتهاي بزرگ است و چه منافعي در سايه‌ي تصويرسازي غلط از اسلام، تأمين ميگردد؟پس خواسته‌ي اوّل من اين است كه درباره‌ي انگيزه‌هاي اين سياه‌نمايي گسترده عليه اسلام پرسش و كاوش كنيد. خواسته‌ي دوم من اين است كه در واكنش به سيل پيشداوري‌ها و تبليغات منفي، سعي كنيد شناختي مستقيم و بي‌واسطه از اين دين به دست آوريد. منطق سليم اقتضاء ميكند كه لااقل بدانيد آنچه شما را از آن ميگريزانند و ميترسانند، چيست و چه ماهيّتي دارد. من اصرار نميكنم كه برداشت من يا هر تلقّي ديگري از اسلام را بپذيريد بلكه ميگويم اجازه ندهيد اين واقعيّت پويا و اثرگذار در دنياي امروز، با اغراض و اهداف آلوده به شما شناسانده شود. اجازه ندهيد رياكارانه،تروريست‌هاي تحت استخدام خود را به عنوان نمايندگان اسلام به شما معرفي كنند. اسلام را از طريق منابع اصيل و مآخذ دست اوّل آن بشناسيد. با اسلام از طريق قرآن و زندگي پيامبر بزرگ آن (صلّي‌الله‌عليه‌وآله‌و‌سلّم) آشنا شويد. من در اينجا مايلم بپرسم آيا تاكنون خود مستقيماً به قرآن مسلمانان مراجعه كرده‌ايد؟ آيا تعاليم پيامبر اسلام (صلّي‌الله‌عليه‌وآله‌وسلّم) و آموزه‌هاي انساني و اخلاقي او را مطالعه كرده‌ايد؟ آيا تاكنون به جز رسانه‌ها، پيام اسلام را از منبع ديگري دريافت كرده‌ايد؟ آيا هرگز از خود پرسيده‌ايد كه همين اسلام، چگونه و بر مبناي چه ارزشهايي طيّ قرون متمادي، بزرگترين تمدّن علمي و فكري جهان را پرورش داد و برترين دانشمندان و متفكّران را تربيت كرد؟ من از شما ميخواهم اجازه ندهيد با چهره‌پردازي‌هاي موهن و سخيف، بين شما و واقعيّت، سدّ عاطفي و احساسي ايجاد كنند و امكان داوري بيطرفانه را از شما سلب كنند. امروز كه ابزارهاي ارتباطاتي، مرزهاي جغرافيايي را شكسته است، اجازه ندهيد شما را در مرزهاي ساختگي و ذهني محصور كنند. اگر چه هيچكس به‌صورت فردي نميتواند شكافهاي ايجاد شده را پر كند، امّا هر يك از شما ميتواند به قصد روشنگريِ خود و محيط پيرامونش، پلي از انديشه و انصاف بر روي آن شكافهابسازد. اين چالش از پيش طراحي شده بين اسلام و شما جوانان، اگر چه ناگوار است امّا ميتواند پرسش‌هاي جديدي را در ذهن كنجكاو و جستجوگر شما ايجاد كند. تلاش در جهت يافتن پاسخ اين پرسش‌ها، فرصت مغتنمي را براي كشف حقيقت‌هاي نو پيش روي شما قرار ميدهد. بنابراين، اين فرصت را براي فهم صحيح و درك بدون پيشداوري از اسلام از دست ندهيد تا شايد به يمن مسئوليّت‌پذيري شما در قبال حقيقت، آيندگان اين برهه از تاريخ تعامل غرب با اسلام را با آزردگي كمتر و وجداني آسوده‌تر به نگارش درآورند.

سيّدعلي خامنه‌اي

1/11/1393


موضوعات: بدون موضوع
   چهارشنبه 8 بهمن 13932 نظر »

1.امت اسلامی با داشتن بیش از یک پنجم جمعیت جهان،53 کشور و سرزمین های وسیعی که از شرق آسیا تا غرب آفریقا گسترده شده است،مجموعه متنوع و در عین حال توانمندی را تشکیل می دهد که به ویژه در چند دهه اخیر به مثابه یک هویت واحد شده است."جهان اسلام"بیش از آنکه بیانگر یک موقعیت جغرافیایی باشد،معرف هویت بیش از یک میلیارد و نیم انسان است که دارای آیین و دینی مشترک هستند.
2.انچه که این جمعیت عظیم را علیرغم اختلافات نژادی ،قومی و زبانی به یکدیگر پیوند می دهد،اعتقادات مشترک آن ها نسبت به خدای واحد،قران ، پیامبرگرامی اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم)و دستورات و احکامی است که خداوند توسط پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) و در قران کریم ان ها را تبیین کرده است.
3.پیروان اسلام در قاره های مختلف جهان حضور دارند.قاره آسیا بیش از یک میلیارد مسلمان جهان را در خود جای داده است.حدود 391میلیون مسلمان ساکن آفریقا هستند.بیش از 20میلیون مسلمان در اروپا و بیش از 27میلیون مسلمان در روسیه به سر می برند.همچنین حدود یک و نیم میلیون مسلمان در آمریکای لاتین و 9میلیون مسلمان در آمریکا و کانادا زندگی می کنند.
4.یکی از امتیازات مهم اسلام این است که اسلام منحصر به قوم ،زبان،ملیت و جغرافیای خاصی نیست، یک دین جهانی به شمار می آید.از همین رو ملل مسلمان از نژادهای مختلف تشکیل شده اند.
5.علاوه بر ویژگی جمعیتی،به لحاظ جغرافیایی،زیست محیطی و ذخایر طبیعی نیز سرزمین های اسلامی از غنی ترین مناطق کره زمین به شمار می روند.امکانات و ویژگی های این سرزمین ها باعث شده است تا طی قرن های متمادی،جهان اسلام نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در صحنه روابط بین الملل ایفا کند.
6.کشورهای اسلامی بیش از 75درصد منابع انرژی جهان را که شاهرگ حیاتی نظام صنعتی به شمار می اید،در اختیار دارند و به لحاظ جغرافیایی و استراتژیک نیز کشورهای اسلامی بر بسیاری از دریاها و ابراه های بزرگ مانند خلیج فارس،تنگه هرمز،دریای سرخ و کانال سوئز احاطه دارند.
منبع:ماهنامه بیداری اسلامی

آیا به راستی ما مسلمانان جهان از این همه ظرفیت موجود خود به درستی استفاده می کنیم؟

آیا ما مسملمانان جهان قدر نعمتی را که خدواند در تقدیرمان ارزانی داشته به خوبی می دانیم؟

آیا اگر مسلمانان جهان قدر ظرفیت های خود را می دانستند کسی جرات کوچکترین جسارتی به ساحت مقدس پیامبر رحمه للعالمین(صلی الله علیه و اله وسلم) انها را داشت؟

هرچند که گمراهان حتی با رویت روشنترین حقایق باز در گمراهی خود ماندند و می مانند…

اما از خود وجود طلبه مسلمانم خجالت میکشم که کار زیادی از دستم برنمی اید!و یا نمی دانم چه کارها از شخص حقیرم ساخته است؟

مولای من مرا عفو کن و از بی لیاقتی من بگذر…


موضوعات: بدون موضوع
   چهارشنبه 8 بهمن 1393نظر دهید »

نبی مکرم اسلام جدای از خصوصیات معنوی و نورانیت و اتصال به غیب و آن مراتب و درجات که امثال بنده از فهمیدن آن ها هم حتی قاصر هستیم، از لحاظ شخصیت انسانی و بشری یک انسان فوق العاده طراز اول و بی نظیر است . شما درباره امیر المومنین (علیه السلام) مطالب زیادی شنیده اید همین قدر کافی است عرض شود که هنر بزرگ امیر المومنین (علیه السلام) این بود که شاگرد و دنباله رو پیامبر بود یک شخصیت عظیم با ظرفیت بی نهایت و با خلق و رفتار و کردار بی نظیر در صدر سلسله انبیاء و اولیا قرار گرفته است و مال مسلمانان موظف شده ایم که به آن بزرگوار اقتدا کنیم که فرمود: «و لکم فی رسول الله اسوة حسنه» ما باید به پیامبر اقتدا و تأسی کنیم،نه فقط در چند رکعت نماز خواندن، که در رفتارمان، در گفتارمان ، در معاشرت و معامله مان هم باید به او اقتدا کنیم پس باید او را بشناسیم...

بیانات امام خامنه ای در خطبه های نماز جمعه تهران 1379/2/23


موضوعات: بدون موضوع
   دوشنبه 29 دی 1393نظر دهید »


چگونگی رفع رذائل اخلاقی

همه ما از امروز سعی کنیم بخشی از عیب های درونی و نفسانی را از خودمان دور سازیم. این به دست ما و در اختیار ماست. «و من جاهد فانما یجاهد لنفسه» هر چه هم از این مجاهدت عاید شود در درجه اول متعلق به خود ماست. اخلاقیات نادرست و زشت را در خومان کشف کنیم که این یک قسمت دشوار از آن مجاهدت است.، درباره خودمان دچار خود شیفتگی نشویم، عیب هایمان را ببینیم و آن ها را مثل فهرستی در مقابل خودمان قرار دهیم. با استفاه از توشه ای که از ماه رمضان به دست آورده ایم که همان رقت قلب و اراده و صفا و خلوص و انشاءالله طاعات مقبول است، سعی کنیم از این فهرست مقداری را حذف نماییم، اگر حسودیم ،حسد را، اگر لجوجیم، لجاجت را ، اگر در راه های زندگی تنبل و بی نشاطیم، تنبلی و کسالت را، اگر بد دل و بد خواه دیگرانیم، بد دلی و بد خواهی را، اگر سست عهدیم، سست عهدی را، اگر پیمان شکنیم، بی وفایی را، هر عیبی را که از لحاظ اخلاق در ما وجود دارد، به برکت ماه رمضان و روز عید فطر تا آن جا که می توانیم از فهرست و سیاهه اعمال بدمان پاک کنیم و بر سر آن بایستیم و پیش برویم . بدانید که خدای متعال در این راه به کسانی که مجاهدت کنند کمک خواهد کرد. خدای متعال شما را در میدان مجاهدت برای رسیدن به کمال تنها نمی گذارد و اولین سود به خود هر شخص می رسد . علاوه بر این منافع مبارزه با نفس، اصلاح نفس و مجاهدت درونی در راه خدا که جهاد اکبر است مخصوص خود شما هم نمی ماند بلکه جامعه و کشور و ملت و اوضاع کشور و اوضاع سیاسی و عزت بین المللی و اوضاع اقتصادی و وضع زندگی و خلاصه دنیا و آخرت مردم از این رهگذر رونق و تلألؤ و درخشش پیدا می کند.

 

مورخه 11/12/1373- بیانات در خطبه های نماز عید فطر
به نقل از : کتاب اوج سجود- محمد لک علی آبادی- ص46
ا


موضوعات: بدون موضوع
   دوشنبه 29 دی 1393نظر دهید »

سلام بر دیباچۀ زرین کتاب حقیقت، سلام بر عنوان صحیفه رسالت،سلام بر انکه نامش فاتح جان ها و جهان ها و زمین ها و زمان هاست.آنکه از راه رسید با تبر ابراهیم بر دوش،عصای موسی در دست،قلب مسیح در سینه،عزم نوح در اراده،صبر ایوب در دل،زیبایی یوسف در رخسار،حکمت لقمان بر زبان،حکومت داوود و سلیمان،در سایۀ قران…تا کودک بشریت را به بلوغ انسانی برساند.
استاد رحیم پور ازغندی در"محمد(ص) پیامبری برای همیشه"به نقل از سیدالشهداء(ع) در وصف اوصاف جدبزرگوارشان محمد رسول الله(صلی الله علیه واله و سلم)می اورد:{هیچ کس از محضر پیامبر ناراحت بیرون نمی رفت،حتی دشمنانش وقتی نزد ایشان می رفتند و در ساحت قدس پیامبر قرار می گرفتند،از جلسه که بیرون می امدند،نمی توانستند از او متنفر با شند،"و صارلهم ابا"؛پیامبر برای مردم پدر بود،"و صاروا عنده سواء"؛و همه مردم بدون استثناء در چشم او مساوی بودند،برای هیچ کس بی دلیل،احترامی بیش از بقیه یا بی احترامی قائل نبود،پیامبر اهل"تسویه النظر و الاستماع بین الناس” بود؛یعنی حتی نگاهش بین مردم به تساوی می چرخید و حتی به سخنان مردم که گوش می داد،به طرز مساوی گوش می داد.تا این حد بر حقوق بشر تاکید و دقت داشتند.
او همیشه در تفکر بودهرگز از فکر کردن خسته نمی شد،"متواصل الاحزان"بود؛یعنی همواره در غم شیرین با وقاری فرو رفته بودو معلوم میشد که غم متصلی است و بخش اعظم این غم،در دل پیغمبر است،حال انکه معمولا بر لبش لبخند جاری بود اما غم سنگین و ریشه داری با او بود.آیا غم ناشی از درک یک حقیقت بزرگ بود؟غم مردم بود؟"ولیست له راحه"هرگز پیامبر را بی غم و بی دغدغه نمی دیدم همیشه دغدغه چیزی داشت…}
بی اخلاقی و قباحت تا چه حد؟! ان هم در برابر کسی که خداوند او را رحمه للعالمین قرار داد و نامش را همراه با نام خود ذکر می کند،چقدر باید در منجلاب پلیدی و خباثت فرو رفته باشی که بتوانی حتی ذره ای اندک به چنین ساحت قدسی بی احترامی کنی؟!کسی که حتی با دشمنان قسم خورده اش هم با رأفت و رحمت برخورد می کرد،کسی که جز نور و بخشش و کرامت نبود…
یا صاحب الزمان شرمنده ایم اقا که در عصر ما شاهد این اهانت ها به جد بزرگوارتان هستید…شرمنده ایم اقا…شرمنده…
بیایید و با ظهورتان لشکریانتان را برای به متجلی ساختن جامعه ای که جد بزرگواتان خاتم الانبیاء محمد مصطفی(صلی الله علیه واله و سلم) به خاطر ان افریده شدند رهبری کنید…


موضوعات: بدون موضوع
   دوشنبه 29 دی 13932 نظر »

جلسه هشتم : حفظ بهتر است یا فهم قرآن؟

آیا بهتر نیست وقتی را که قرار است صرف حفظ قرآن کنیم، صرف مطالعه ترجمه ، تفسیر و تدبر در آیات نماییم؟ یکی از اساسی ترین حکمت هایی که در مورد حفظ قرآن وجود دارد، همین است که اتفاقا اگر کسی بخواهد در زمینه تفسیر و فهم قرآن فعالیت نماید، نیازمند یک تسلط عمیق به آیات است که اوج چنین تسلطی ،حفظ قران است.اگر چه برخی از حافظان قرآن به علت شیوه اشتباه در حفظ قران؛ بالفعل قادر به بهره برداری از آیات نیستند؛ اما تاثیر حفظ قرآن در فهم و تفسیر قرآن مسلم است و به مرور اثر خود را می گذارد.

حضرت آیت الله خزعلی حافظ کل قرآن و نهج البلاغه  و استاد تفسیر قرآن می فرماید: یکی از چیز هایی که در تفسیر قرآن خیلی لازم است حفظ قرآن است زیرا احاطه به قران در تفسیر آن اثر دارد انسان در اثر حفظ قران به مطالبی دست می یابد که هنوز در تفسیر ها نیامده است حفظ و تسلط بر آیات قران این توجه را به انسان می دهد که این عام ، مخصص دارد و مثلا مخصص ان در کدام سوره است.

برخی از اساتید تفسیر بر آنند که موفقیت حافظ قرآن در تفسیر قرآن، نسبت به کسانی که حافظ قرآن نیستند قابل مقایسه نیست.به عنوان مثال اگر حافظ قرآن دو سال تفسیر کار کند ، این دو سال او برابر است باچند سال کسی که در زمینه تفسیر فعالیت نموده ولی از حفظ قرآن بی بهره است.در دیدار چند تن از حافظان قرآن با حضرت آیت الله مصباح یزدی،نسبت به یکی از تفاسیر بسیار موفق و ممتاز معاصر می فرمودند: «اگر نویسنده این تفسیر ، حافظ کل قرآن می بودند، این تفسیر پربار تر از این نگاشته می شد.»

مقام معظم رهبری در بیان فایده ی حفظ قرآن در فهم ان می فرمایند :« انسان وقتی در مسائل قرآنی وارد می شود و کار می کند آن وقت احساس می کند که چقدر نقش تسلط به حفظ قرآن و تسلط بر قرآن زیاد است. چنان که بنده خودم در سنین بزرگی که دیگر حفظ قرآن برایم آسان نبود بارها افسوس می خوردم که چرا در کودکی قرآن را حفظ نکردم .کسانی که بخشی از قرآن یا همه قرآن را حفظ دارند این را قدر بدانند که نعمت بسیار بزرگی است و هیچ نعمتی جای این را نمی گیرد ،چون نعمت حفظ قرآن وسیله ای برای تقرب به خدا و فهم کلام خداست بنا بر این نگذارند که قرآن از یادشان برود …عزیزان من ، قدم اول آشنایی با متن قرآن است از این باید عبور کنید قدم بعدی عبارت از مانوس شدن با قرآن یعنی خواندن قرآن است .البته اگر کسی بتواند در این خلال قرآن را حفظ کند چند قدم جلو می آید و بقیه کارها برای او آسان می شود…و من احساس می کنم اگر کسی قرآن را حفظ داشته باشد و مانوس با قرآن باشد به فهم معارف اسلامی به مراتب نزدیکتر خواهد بود از کسی که این انس را ندارد.»

امیر المومنین علی (علیه السلام) در خطبه 133 نهج البلاغه می فرماید: «این قرآن است که با ان می توانید راه حق را بنگرید و با آن سخن بگویید و به وسیله آن بشنوید. بعضی از قرآن از بعضی دیگر سخن می گوید و برخی بر برخی دیگر گواهی می دهد.»

منبع: سالنامه حافظان 1393


موضوعات: بدون موضوع
   جمعه 5 دی 1393نظر دهید »

درد ها می چکد از حال و هوای سفرش

گرد غم ریخته بر چادر مشکی سرش

تک و تنها و دو تا چشم کبود و چندتا…

طفل بی کس شده افتاده فقط دور و برش

روزها از گذر کوچه آتش ، رفته

اثر سوختگی مانده سر بال و پرش

با چنین موی پریشان و بدون معجر

طرف علقمه ،ای کاش نیفتد گذرش

همه ی بغض چهل روزه ی اوخالی شد

همه ی کرب و بلا گریه شد از چشم ترش


موضوعات: بدون موضوع
   جمعه 21 آذر 13932 نظر »

بسم الله الرحمن الرحیم

جلسه هفتم : حفظ قرآن ،موهبتی الهی

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) می فرمایند: «آن گاه که فارغ گشتم از آن چه که پروردگار فرمان داده بود مرا از امر آسمان ها و زمین، عرضه داشتم، پروردگارا ! هیچ پیامبری قبل از من نبوده است، مگر این که تکریم نمودی او را ابراهیم را خلیل و موسی را کلیم خود قرار دادی، کوه ها را مسخر داوود و باد را مسخر سلیمان قرار دادی و مردگان را برای عیسی زنده گرداندی، پس از برای من چه قرار دادی؟ خداوند فرمود: آیا برتر از همه این ها برای تو قرار ندادم؟ نام من برده نمی شود مگر این که نام تو نیز همراه آن ذکر می شود، و سینه های امتت را  انجیل های ایشان قرار دادم که قرآن را از حفظ تلاوت می نمایند و به هیچ امتی این را عطا نکردم…»

یکی از موهبت هایی که خداوند متعال به امت آخر الزمان داده، این است که آنها کتاب الهی را از حفظ تلاوت می کننند و تمام مطالب آن برای آنان آماده و حاضر است.در حالی که امت های پیشین کتاب آسمانی را از روی نوشته می خواندند یا قسمتی از آن را حفظ بودند . مرحوم طبرسی در ذیل آیه 49 سوره عنکبوت می گوید: یعنی به درستی که قرآن دلالت ها و راهنمایی هایی روشن است در سینه دانایان که مقصود پیامبر و مومنان هستند زیرا آنانند که قرآن را حفظ کرده، آن را در سینه های خود جا داده و معنای آن در قلب ها یشان رسوخ کرده است… مراد از آیات بینات همان قرآن است و حفظ قرآن بر امت اسلام ارزانی شده است و امت های سابق کتاب هایشان را از رو می خواندند و توان حفظ کردن آن را مگر به مقدار اندک نداشتند (قران تنها کتاب آسمانی است که قابل حفظ کردن است و بقیه کتاب های آسمانی از این قابلیت برخوردار نیستند)

منبع :سالنامه حافظان 1393


موضوعات: بدون موضوع
   پنجشنبه 13 آذر 13931 نظر »

بسم الله الرحمن الرحیم

جلسه ششم : حفظ قرآن به دو گونه

حضزت آیت الله مکارم شیرازی (دام ظله العالی) : من معتقدم که طلبه ها دو دسته اند؛ یک دسته حافظه های قوی و زمینه های ذهنی مناسبی برای حفظ قرآن دارند به گونه ای که اگر وقت بگذارند، به راحتی می توانند حافظ قرآن شوند. من به این گونه افراد سفارش می کنم که حفظ قران را به طور جدی پیگیری کننند؛ حوزه ها یک عده حافظ قرآن در سطح عالی داشته باشند؛ ولی گروه دیگری هم هستند که تا این اندازه آمادگی ندارند و اگر بخواهند حافظ قرآن شوند، باید همه وقتشان را روی حفظ بگذارند من به این دسته  توصیه می کنم آیاتی را که برای استشهاد بر مسائل مختلف مورد نیاز است حتما از حفظ داشته باشند.

منبع : سالنامه حافظان 1393


موضوعات: بدون موضوع
   جمعه 7 آذر 13931 نظر »

بسم الله الرحمن الرحیم

جلسه پنجم: اندکی از آثار فراوان  حفظ  قرآن

الف: عاقبت به خیری 

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله") می فرمایند:گرامی ترین مردم نزد خداوند، پس از انبیا، علما و پس از ایشان، حاملان قرآن اند. حافظان قرآن همچون انبیا از دنیا خارج می شوند.(این بدان معناست که سرانجام و عاقبت حافظ قرآن مانند انبیا الهی ختم به خیر خواهد شد و با موفقیت و سر بلندی این دنیا را به مقصد آخرت ترک خواده گفت.)(مستدرک الوسایل ج :4 ص :244)

ب: ایمنی از عذاب الهی

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) می فرمایند: قرآن را بخوانید و آن را حفظ نمایید زیرا خداوند قلبی را که قرآن را در خود جای داده عذاب نخواهد کرد.

(مستدرک الوسائل ج : 4 ص : 245)

ج: بالاترین درجه در  بهشت

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) می فرمایند: درجات بهشت به تعداد آیات قرآن است چون صاحب بهشت وارد  قرآن شود، به او گفته می شود، بخوان و بالا برو که هر آیه ای را درجه ایست. پس برتر از درجه حافظ قرآن درجه ای نیست.(با توجه به این که شرط ورود حافظ قرآن به بهشت عمل به قرآن است تنها به تعداد آیاتی  بالا خواهد رفت که آن را حفظ و سپس عمل نموده باشد.).(بحار الانوار ج :89 ص :22)

د: آمرزش گناهان

پیابر اکرم (صلی الله علیه و آله) می فرمایند: کسی که قرآن را از حفظ بخاند و گمان کند که خدای تعالی او را نمی آمرزد،در شمار کسانی است که آیات الهی را به تمسخر گرفته است.(مستدرک الوسایل ج :4 ص :269)

 

ه: آبادی خانه دل

پیامبر اکرم ( صلی الله علیه و آله ) می فرمایند: کسی که دراندرونش چیزی از قرآن نیست، همانند خانه ای ویران است.(میزان الحکمه ج :3 ص :2522)

منبع : سالنامه حافظان 1393



موضوعات: بدون موضوع
   پنجشنبه 29 آبان 13932 نظر »

هر درگیری احتیاج به نیرو و نفرات و رهبر دارد. واین رهبر است که باید افرادش را بسازد و نفراتش را تربیت کند و به ان ها نیرو برساند.
هر چقدر هدف عمیق تر و پخته تر باشد،این رهبری دقیق تر و سنگین تر خواهد شد.برای رسیدن به نان و دستیابی به قدرت ،می توان از زد و بند و غارت هم استفاده کرد،اما هدف های آزادی و توحید…با پای اسارت و دست شرک به جایی نمی رسند.
ان ها که در راه هدف های بلند،هدف هایی بالاتر از ازادی و عدالت و رفاه،هدف هایی در سطح رشد و توحید و از ازادی آزاد شدن،ان ها که در راه این هدف های خود،کار نمی کنند و پاها را نمی سازند،ناچار طعمه می شوند.
این رهبران(الهی) در این سطح،هدفشان دنیاطلبی نبود،هدفشان خوب شدن مردم نبود،که هدفشان ایجاد زمینه برای انتخاب انسان بود تا اگر بخواهند خوبی را انتخاب کنند و خود به پا ایستند و با میکروب ها و طاعون ها درگیر شوند و ان ها را کنار بریزند.
ان کس که می خواهد مردم خوب بشوند و می سوزد و خوبی را نمی بیند،خواه و ناخواه تمام می شود.اما ان کس که می خواهد زمینه ها را فراهم کند و برای آن ها که می خواهند،راهی بگذارد و تضادی را به وجود بیاورد،این چنین روحیه ای همیشه موفق است و همراه با مقصود.
برای این هدف های بزرگ،رهبر یاید انگیزه های بزرگ را به وجود بیاورد و مانع هایی را که در روحیه ی سربازانش خانه گرفته اند بیرون بریزد؛که این مانع ها سخت مزاحم هستند و جای پای مزاحم های خارجی هم می گردند و دستاویزی برای ان ها هم خواهند بود.
منبع:عاشورا(عین.صاد)


موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 25 آبان 1393نظر دهید »

بسم الله الرحمن الرحیم

جلسه چهارم: حفظی آسان

با بررسی تفاسیر قرآن کریم درمی یابیم که در آیات متعددی، مفسران بزرگ قرآن نکات جالبی راجع به حفظ قرآن بیان نموده اند. خداوند متعال در آیه17 از سوره مبارکه قمر می فرماید: « ولقد یسرنا القران للذکر فهل من مدکر» یعنی «به درستی قرآن را سهل و آسان قرار دادیم برای یادآوری پس آیا کسی هست تا آن را مورد قرائت و یادآوری قرار دهد؟» مرحوم طبرسی در تفسیر مجمع البیان می فرمایند: مراد در این آیه آن است که ما قرآن را برای حفظ و قرائت آسان قرار دادیم و از میان کتاب های آسمانی قرآن تنها کتابی است که می شود تمام آن را از بر نمود.

علامه شهید استاد مرتضی مطهری (رحمة الله علیه) در کتاب آشنایی با قرآن در ذیل آیه 17 سوره مبارکه قمر می فرماید:«قرآن از کتاب هایی است که آمادگی اش برای حفظ شدن از هر کتاب دیگری بیشتر است.عجیب است ! شعر را میشود حفط کرد و قرن شعر هم نیست،نثر است…در میان نثرها تنها کتاب نثری در عالم  که قابل حفظ کردن است، یعنی اصلا ذهن آن را برای حفظ کردن می پذیرد، قرآن است.نکته قابل توجهی که از این آیه استفاده می شود و در خارج نیز محقق شده است این که هیچ کدام از کتاب های آسمانی جز قرآن ، قابلیت حفظ کردن را ندارند.»

بی تردید نعمت حفظ قرآن یکی از موهبت های پروردگار بر امت اسلام است. خداوند حکیم حافظه ای قوی در اختیار ما قرار داده است که به وسیله آن می توانیم تمام یا بخش های زیادی از قرآن را حفظ نماییم. بدیهی اسنت که خداوند حکیم، این ویژگی را عبث و بیهوده در این کتاب آسمانی قرار نداده است و برای این که بتوانیم قدر دان این نعمت الهی باشیم باید تا می توانیم قرآن را به خاطر سپاریم چراکه وقتی خداوند نعمتی را بر بندگان خود ارزانی می نماید دوست دارد اثر آن نعمت را در آن ها ببیند.

منبع:سالنامه حافظان 1393


موضوعات: بدون موضوع
   پنجشنبه 22 آبان 1393نظر دهید »

دخترها مثل سيب هاي روي درخت هستند. بهترين هايشان در بالاترين نقطه درخت قرار دارند. برخي پسرها نمي خواهند به بهترين ها برسند چون مي ترسند سقوط كنند و زخمي شوند، بنابراين به سيب هاي پوسيده روي زمين كه خوب نيستند
اما به دست آوردنشان آسان است، اكتفا مي كنند.
سيب هاي بالاي درخت فكر مي كنند مشكل از آنهاست درحالي كه آنها فوق العاده اند. آنها فقط بايد منتظر آمدن پسري بمانند كه آن قدر شجاع و لايق باشد كه بتواند از درخت بالا بيايد…
قدر خودت رو بدون…اطرافيانت رو با دقت بيشتري ببين و بشنو…
تو شريف تر و نجيب تر از آني هستي كه تن به هر رابطه اي بدهي …



موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 18 آبان 1393نظر دهید »

تو
در ان بیابان، تنها ماندی،
لیکن، امیدوار
آن ها،
با آن همه طلسم قدرت و نیرو،ناامید، بر روی نیزه و شمشیر، تکیه می دادند
تو،
یک مرد،
یک چراغ،
ان ها،
مرده ها،مدفون ظلمت و تاریکی،نگهبان گور خویش.

و تو،پیروزی.
ظلمت،در انتظار پرتو مشعل هاست.
در انتظار شعله ی بی پرواست.

منبع:عاشورا(عین.صاد)


موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 18 آبان 13932 نظر »

بسم الله الرحمن الرحیم

جلسه سوم: علوم و مهارت های مورد نیاز در حفظ قرآن (2)

دوم : تجوید

مهارت مهم دیگر برای آغاز نمودن حفظ قرآن، تسلط بر تجوید عملی است. تجوید عملی است که ما را با تلاوت قرآن با لهجه فصیح عربی آشنا می نماید.این علم دارای دو بخش نظری و عملی است. آنچه مطلوب است این است که فرد علاوه بر تسلط بر قواعد نظری بتواند آن را به صورت عملی در قرائت به کار گیرد.فایده تجوید علاوه بر زیبا کردن تلاوت، این است که در حسن حفظ هم نقش به سزایی را ایفا می کند.برای نمونه کلماتی مانند «تألمون و تعلون»، «سعید و صعید»، «اسم واثم» و موارد بسیار دیگر افزون بر آنکه معانی متفاوتی را دارا هستند، در صورتی که بدون رعایت تلفظ صحیح عربی به ذهن سپرده شوند، پس از مدتی ممکن است حافظ نتواند به خوبی تشخیص دهد کلمه ای را که حفظ نموده کدام یک از ان هاست.از سوی دیگر اگر کسی بدون آشنایی با تجوید وارد حفظ قرآن بشود و آیات را بدون ملاحظه ی قواعد تجویدی حفظ کند، بعد ها برای تصحیح این غلط ها، دچار مشکلات بسیاری خواهد شد.هر قدر تسلط فرد برای اجرای قواعد تجوید بیشتر باشد، توفیق او در حفظ نیز افزون تر است؛ اما حد اقل آن چه برای حفظ قرآن لازم است، تجوید مقدماتی در حد آشنایی با مخاج حروف، صفات مهم حروف  و نیز احکام حروف است.

منبع: سالنامه حافظان 1393


موضوعات: بدون موضوع
   پنجشنبه 15 آبان 1393نظر دهید »

بسم الله الرحمن الرحیم

جلسه دوم: علوم و مهارت های مورد نیاز در حفظ قرآن (1)

 

یکم: قرائت صحیح و روان
نخستین ومهم ترین پیش نیاز حفظ قرآن، تسلط بر صحیح خوانی و روان خوانی آیات است. فردی که به این مهارت دست نیافته است، در روند حفظ  با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد. حفظ  برای این گونه افراد فرسایشی و طاقت فرسا بوده و به کندی پیش خواهد رفت. مهم تر آنکه خطاهای او در حفظ  فراوان بوده و کیفیت نامطلوبی را به دنبال خواهد داشت. در حالی که مطلوب در حفظ آن است که آیات صحیح و بدون هر گونه خطایی در ذهن ثبت گردد .متاسفانه افراد بسیاری با اصرار بر حفظ ، پیش از کسب این مهارت، پس از مدتی دچار خستگی شده و انگیزه خویش برای ادامه کار را از دست داده و حفظ  را رها می نمایند.این گونه افراد آیات را با خطاهای بسیار حفظ می نمایند، در حالی که از این خطاها بی اطلاعند. حتی در مواردی که به آن ها تذکر داده می شود، به راحتی قادر به اصلاح خطاها نیستند؛ چرا که بارها این خطا را تکرار کرده و در ذهن آنان نقش بسته است.آنان که پیش از حفظ ، با متن قرآن انس بیشتری داشته اند، به راحتی می توانند قرآن را حفظ نمایند. البته روان خوانی  دارای مراتبی است و هر قدر تسلط شخص بر خواندن آیات قرآن بیشتر باشد،کار حفظ  برای او با سهولت بیشتری همراه است. اما آنچه برای حفظ قرآن ضروری به نظر می رسد این است که شخص بتواند یک صفحه قرآن را بدون خطا حد اکثر در مدت سه دقیقه بخواند.

 

منبع: سالنامه حافظان 1393


موضوعات: بدون موضوع
   شنبه 10 آبان 1393نظر دهید »

امروز استادمان روی تخته نوشته بود:

زينب جان!

شرمنده ايم كه حسيني شدن ما به قيمت بي حسين شدن تو تمام شد.

شرمنده تريم از آنكه تو بي حسين شدي و ما حسيني نشديم…


موضوعات: بدون موضوع
   سه شنبه 6 آبان 13932 نظر »

 

قیامت بی حسین معنا ندارد            شفاعت بی حسین معنا ندارد

حسینی باش تا در روز محشر         نگویند نامه ات امضا ندارد


 

سید در اقبال برای شب اول محرم چند نماز ذکر فرموده

اول؛صد رکعت در هر رکعت یک حمد و یک توحید

دوم؛دو رکعت در رکعت اول سوره حمد وانعام ودر رکعت دوم سوره حمد و یس

سوم؛دو رکعت در هررکعت یک سوره حمد و یازده توحید [در روایت است ،از حضرت رسول{ع}]که هر که در این شب این دو رکعت را بجا آورد و صبحش را که اول سال است روزه

بدارد ،مثل کسی است که تمام سال را بخیر کرده ودر آنسال محفوظ باشد واگر بمیرد به بهشت میرود

روز اول؛در روایت {ریان بن شیب}از [حضرت امام رضا{ع}]مرویست که هر که در این روز روزه بدارد و خدا را بخواند  خداوند دعای او را مستجاب کند

چنانچه دعای حضرت{زکریا}را مستجاب کرد.

 

طلبه،عربزاده


موضوعات: بدون موضوع
   شنبه 3 آبان 13931 نظر »


موضوعات: بدون موضوع
   پنجشنبه 1 آبان 13933 نظر »


بسم الله الرحمن الرحیم

با عنایت به فرموده ی مقام معظم رهبری (دامت ظله العالی) که فرموده اند:به حفظ قرآن همَت گمارید

همت کرده ایم تا با مدد گرفتن از خداوند متعال به صورت پیوسته در هر جلسه مطالبی در رابطه با

حفظ قرآن کریم و راهکارهایی برای آموزش حفظ قرآن را بیان کنیم تا انشاء الله گامی برداشته باشیم

در راه عمل به دستورات مولایمان.

جلسه اول:اهتمام به حفظ قرآن

  1. مقام معظم رهبری حضرت ایت الله خامنه ای (دامت ظله العالی) :  یک جنیه مهم دیگر  حفظ قرآن است. برادران شما ها چرا قرآن را حفظ نمی کنید شما ها جوانید ولله مکرر اتفاق افتاده که با خود فکرکرده ام و گفته ام  که اگر ممکن باشد هرچه دارم بدهم و حفظ قران را بگیرم ولی افسوس که ممکن نیست دراین سن من دیگر نمی توانم  قرآن را حفظ کنم اما شما جوانید، شما بچه اید ومی توانید حفظ کنید .حافظه ی شما حافظه ی جوانی است. سنین بیست و پنج ساله و سی ساله و زیر سی سال- که غالب قراء ما بحمد الله در این سن هستند- سنین حفظ قران است کلام خدا و آیات کریمه الهیه را حفظ کنید و ازحفظ بخوانید.1

ما که در یک جامعه ی بزرگ و در یک کشور پهناور زندگی می کنیم بایستی هزاران نفر حافظ قرآن داشته باشیم. کسانی که در سنین بالا هستند ، شانس حفظ کردنشان کمتر است؛  اگر چه شانسشان منتفی نیست. البته بعضی ها وقت نمی کنند؛ اگر وقت می کردند، می توانستند تجربه و آزمایش کننند. من خودم وقت نمی کنم والا در همین سن هم شروع به حفظ قرآن میکردم.2

1 : بیانات حضرت آقا در دیدار با قاریان قرآن:شعبان عبد العزیز صیاد،محمود صدیق منشاوی

2: سخنرانی حضرت آقا در پایان مراسم قرا ئت قاریان قرآن،در ماه مبارک رمضان27 |12|1370

رگرفته ازسالنامه حافظان1393)


موضوعات: بدون موضوع
   چهارشنبه 30 مهر 1393نظر دهید »

با سلام، پیش تر از همه چیز عرض تسلیت داریم  به مناسبت رحلت جانسوز آیت الله مهدوی کنی  به آقا امام زمان و طلاب عزیز، و بعد بر این شدیم پیشاپیش فرارسیدن ایام محرم الحرام را تسلیت و این  شعر را تقدیم کنیم:

عطش بر لب عطشان لغات است

و صدای تپش سطر به سطرش همگی موج مزن آب فرات است

و ارباب همه سینه زنان کشتی آرام نجات است

ولی حیف که ارباب قتیل العبرات است

ولی حیف که ارباب اسیرالکربات است

… ولی هنوزم که هنوز است حسین بن علی تشنه یار است

و زنی محو تماشاست زبالای بلندی

الف قامت او دال همه هستی او در کف گودال و سپس آه که ((الشمر))

خدایا چه بگویم که (( شکستند سبو را و بریدند …))

دلت تاب ندارد، به خدا باخبرم می گذرد از تپش روضه که خود غرق عزایی

تو خودت کرب و بلایی

قسمت میدهم آقا به همین روضه که در مجلس ما نیز بیایی…

التماس دعا

طلاب : ملیحه چشک و فاطمه احمدیان


موضوعات: بدون موضوع
   چهارشنبه 30 مهر 1393نظر دهید »


روایات مختلفی به بیان آثار, فوائد و ویژگی هایی که بر دعا کردن برای تعجیل فرج مترتب است, پرداخته است که به برخی از آنها اشاره میکنیم:
• فرمایش امام زمان (عج): بسیار دعا کنید برای تعجیل فرج که فرج شما در آن است .
• اظهار محبت قلبی است.
• نشانه انتظار است.
• نجات یافتن از فتنه های آخرالزمان است.
• امام زمان(عج) در حق او دعا میکنند.
• مایه استجابت دعا است.
• مایه دفع بلا است.
• سبب وسعت رزق است.
• باعث آمرزش گناهان است.
• سبب رجعت به دنیا در زمان ظهور حضرت میشود.
• سبب تشرف به دیدار آن حضرت در بیداری یا خواب میشود.
• سبب طولانی شدن عمر است.
• سبب هدایت به نور قرآن مجید است.
• هنگام مرگ به او مژده میرسد و با او به نرمی رفتار میشود.
• مایه خشنودی پیغمبر(ص)میگردد.
• باعث دوری غصه ها میشود.
• فرشتگان درباره اش دعا میکنند.
• حساب او آسان میشود.
• چنگ زدن به ریسمان الهی است.
• سبب کامل شدن ایمان است.
• فرشتگان برای او طلب آمرزش میکنند.

طلبه:زکی خانی

 


موضوعات: بدون موضوع
   چهارشنبه 30 مهر 1393نظر دهید »

آنچه در ذيل مي آيد متن و صوت پاسخ دقيق حاج آقاي پناهيان به يكي از همين نوع سئوالات است كه مطالعه آن توصيه مي شود:

«اگر مقام معظم رهبري مشكلات را مي دانند پس چرا آنها را حل نمي كنند و اگر هم از مشكلات خبر ندارند اين هم خيلي بد است كه رهبر مملكت مشكلات را ندانند؛ خلاصه ي سوال اين است كه گرفتاري‌ها را در نقطه ي رهبري جامعه متمركز مي كنند. در زمان امام هم اين حرف، حرف مردم بود چون بالاخره بنده به عنوان آدمي كه بين مردم زندگي مي كنم و ارتباطات عمومي ام شايد بيشتر از مسوولين باشد، هر جا براي منبر مي روم بلافاصله مردم قبل و بعد از منبر با من صحبت مي كنند. چند روز پيش مي خواستم جايي منبر بروم ۷-۸ نفر قبل از منبر آمدند و سوال كردند و اتفاقا يكي از سوالات اين بود كه چرا آقا صدا و سيما را كه زير نظر خودشان هست درست نمي كنند.
بنده از شما سوال مي كنم كه آيا اكثر مردم اين سوال را دارند؟ سوال مي كنند كه آيا رهبري از مشكلات موجود در مملكت خبر دارند؟ اين يك شيوه ي ارزيابي و حل مسئله است؛ اين يك شيوه ي راه حل جستن براي موضوع است، يعني در اين سوال مطرح مي شود كه رهبري بايد اين مشكلات را حل كنند، اين كه ايشان مگر قدرت تامه ندارند پس بيايند و مشكلات را حل كنند.
اگر اين سوال جواب داده نشود آدم‌ها خيلي راحت مي توانند بگويند رهبري اصلا شايستگي ندارند؛ پس اين رهبري اشتباه كرده اند. و بعدا هزار حرف ديگر مي تواند مطرح شود. من از شما تقاضا مي كنم اگر اين سوالات به ذهن آمد حتما بپرسيد، حتما يك آدم فهيمي پيدا كنيد و بپرسيد. بنده به سهم خودم سعي مي كنم به اين سوال جواب دهم يا لااقل مقدماتي علمي براي پاسخ مطرح كنم.
ديشب منزل يكي از دوستان رفته بودم كه پسرش در درگيري‌هاي سال ۸۸ دستگير شده بود و در زندان كشته شده بود يا بهترست بگوييم بر اثر بي اعتنايي زندان بان‌ها در فتنه ي سال ۸۸ فوت كرده بودند. ايشان كه عضو هيئت علمي هستند در جلسات بنده شركت مي كنند و گفتند همسرشان هم به جلسات بنده مي آيند. صحبت دوستانه مي-كرديم به دور از روزنامه‌ها و خبرگزاري‌ها، به بنده گفتند خيلي از خبرگزاري‌هاي خارجي و داخلي آمدند و سعي كردند از ما عليه نظام مصاحبه اي بگيرند ما به هيچ عنوان اين كار را نكرديم. مادر اين پسر به من گفت مگر مي شود در مملكت اسلامي مسئوليني باشند كه به جان آدم‌ها بي اعتنايي كنند اين را چه طور براي خود توجيه كنيم، ما مقاومتمان را در برابر دشمن كرده ايم اما اين مسئله را براي خود چگونه حل كنيم؟

ادامه »


موضوعات: بدون موضوع
   سه شنبه 29 مهر 13932 نظر »

قیامت بی حسین غوغا ندارد          شفاعت بی حسین معنا ندارد

حسینی باش تا در روز محشر        نگویند نامه ات  امضا  ندارد


موضوعات: بدون موضوع
   سه شنبه 29 مهر 13932 نظر »

به نام هستی متعال

(صراط سلوک) عنوان کتابی ازعلی محیطی است که پیرامون خاطرات عرفانی علامه حسن زاده آملی

است.در زیر به اختصار راه رسیدن به عرش را توضیح داده ایم.

آداب سیروسلوک الهی

1:قران (تلاوت روزانه قران وتدبر در معانی آن)

2:دائم الوضوء بودن

3:پرهیز از پرخوری

4:اجتناب از پرحرفی

5:محاسبه (مرور اعمال روزانه قبل از خواب)

6:مراقبه (در همه حال یاد خدا بودن)

7:ادب مع الله (سخن گفتن با خداوند همراه با علاقه وادب باشد)

8:عزلت

9:نماز شب (تهجد)

10:تفکر

11:یاد خدا (دائم الذکر بودن)

12:ریاضت وتهذیب

13:حکایات (الگو برداری از زندگی بزرگان)

14:همت (عشق به عبادت)

15:توبه (توبه حقیقی)

طلبه فرزانه زین الدینی


موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 27 مهر 1393نظر دهید »

روز هيجدهم ذي الحجه، روز غدير خم و از بزرگترين اعياد اسلامي است.به پاس گراميداشت اين روز مبارك ميان مردم رسم است كه با هم عقد اخوت مي بندند و با خواندن"صيغه اخوت” يا"صيغه برادري” متعهد مي شوند كه مثل دو برادر حقوق برادري را درباره هم مراعات كنند و در آخرت نيز از همديگرشفاعت كنند.
به نقل از محدث قمي از مستدرك الوسائل شيوه برقراري ان چنين است:
دو برادر يا دو خواهر دست راست خود را به هم مي‌دهند و يكي از آنان صيغه عقد اُخُوَت را مي‌خواند و ديگري مفاد آن را قبول مي‌كند.
متن عقد: ابتدا يكي از آنها اين متن را با توجه به معناي آن مي‌خواند: «وَاَخَيْتُكَ فِي اللَّهِ وَ صَافَيْتُكَ فِي اللَّهِ وَ صَافَحْتُكَ فِي اللَّهِ وَ عَاهَدْتُ اللَّهَ وَ مَلَائِكَتَهُ وَ كُتُبَهُ وَ رُسُلَهُ وَ أَنْبِيَاءَهُ وَ الْأَئِمَّةَ الْمَعْصُومِينَ (ع) عَلَى أَنِّي إِنْ كُنْتُ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّةِ وَ الشَّفَاعَةِ وَ أُذِنَ لِي بِأَنْ أَدْخُلَ الْجَنَّةَ لَا أَدْخُلُهَا إِلَّا وَ أَنْتَ مَعِي» «به خاطر خدا با تو برادري و صفا (يكرنگي) مي‌ورزم به خاطر خدا دستم را در دستت قرار مي‌دهم؛ و در پيشگاه خدا و فرشتگان و كتاب‌ها و فرستادگان او عهد مي‌كنم كه اگر از اهل بهشت و شفاعت باشم و اجازه ورود در بهشت را يابم، بدون تو وارد بهشت نشوم».
سپس طرف ديگر در جواب او مي‌گويد: «قَبِلْتُ» «قبول كردم»
باز هم نفر اول مي‌گويد : «أَسْقَطْتُ عَنْكَ جَمِيعَ حُقُوقِ الْأُخُوَّةِ مَا خَلَا الشَّفَاعَةَ وَ الدُّعَاءَ وَ الزِّيَارَة» «تمام حقوق برادري به جز حق شفاعت و دعا و ديد و بازديد را از تو ساقط كردم»
بدين ترتيب اين دو نفر با هم برادر ايماني يا خواهر ايماني مي‌شوند و بايد در دعاها و زيارت‌ها همديگر را فراموش نكنند.

نكاتي درباره عقد اخوت:
الف: اين عقد تعهداتي همچون ارث و محرميت افراد وابسته به طرفين ايجاد نمي‌كند. بنابراين اين افراد از هم ارث نمي‌برند و هيچ‌گونه رابطه محرميت ميان وابستگان آن‌ها ايجاد نمي‌شود.
ب: اين عقد، فقط ميان دو مرد يا دو زن بسته مي‌شود و هيچ زن و مردي نمي‌توانند اين عقد را بين خود جاري كنند و خواهر و برادر شوند.
ج: لازم نيست صيغه عقد اخوت حتماً به عربي خوانده شود، بلكه اگر آن را به فارسي يا زبان ديگري هم جاري كنند صحيح است؛ اما بايد الفاظي را بكار برند كه معني اين عقد را برساند.
د: اگر دو خانم، بخواهند با هم عقد خواهري برقرار كنند در صورت خواندن عقد به عربي، بايد ضميرهاي مذكر را تبديل به ضمير‌هاي مونث كنند.
با توجه به نكات گفته شده مضمون اين عقد رعايت برخي امور معنوي نسبت به يكديگر در دنيا و پس از مرگ است. مثلاً برادران متعهد مي‌شوند كه در دنيا همديگر را از دعا فراموش نكنند و در آخرت هم اگر از اهل نجات و شفاعت باشند، همديگر را شفاعت كنند.
و براي بستن عقد اخوت چه كسي بهتر از همسنگران طلبه مان
التماس دعا


موضوعات: بدون موضوع
   پنجشنبه 17 مهر 1393نظر دهید »

هشتم ذي الحجه روز ترويه است و اين روزي است كه حجاج نيت حج تمتع مي نمايند و محرم شده از مكه سمت مني حركت مي نمايند و شب را در آنجا بيتوته مي كنند و صبح عرفه به جانب عرفات رهسپار مي گردند.
روز ترويه يكي از ارزشمندترين روزهاي زمان برشمرده شده است كه خود آداب
و اعمال مخصوصي دارد. رسول خدا صلي الله عليه و آله فرمود: خداي تبارك و تعالي از هر چند چهار شماره برگزيد، از فرشتگان: جبرئيل و ميكائيل و اسرافيل و عزرائيل و از پيغمبران چهار نفر براي مبارزه بوسيله شمشير: ابراهيم و داوود و موسي و من و از خاندانها چهار خاندان كه فرمود: خاندان آدم و نوح و خاندان ابراهيم و خاندان عمران را بر جهانيان برگزيد و از شهرها چهار شهر برگزيد و فرمود: سوگند به تين و زيتون و طورسينين و اين بلد امين پس مقصود از تين مدينه است و از زيتون بيت المقدس و از طورسينين كوفه و از بلدامين مكه و از زنها چهار زن برگزيد: مريم و آسيه و خديجه و فاطمه سلام الله عليها و از اعمال حج چهار عمل را برگزيد: قرباني كردن و صدا به لبيك بلند كردن و احرام و طواف و ازماهها چهار ماه كه ماههاي حرامند برگزيد: رجب و شوال و ذي القعده و ذي الحجه و از روزها چهار روز برگزيد: روز جمعه و روز ترويه (هشتم ذي حجه) و روز عرفه و روز عيد قربان.
محمدبن ابي عمير از يكي از يارانش از امام صادق (عليه السلام) نقل كرده است كه فرمود: روزه روز ترويه كفاره گناهان يك سال و روزه روز عرفه كفاره گناهان دو سال است.
محدث قمي در مفاتيح الجنان روزه اين روز را برابر با كفاره شصت سال برشمرده است و آورده است كه شيخ شهيد غسل اين روز را مستحب دانسته است.
در اين روز امام حسين (عليه السلام) نامه اي به كوفه براي مسلم بن عقيل فرستاد با اين مضمون كه:
«بسم الله الرحمن الرحيم؛ از طرف حسين بن علي بسوي برادران مؤمن و مسلمان؛
سلام عليكم
…. من روز سه شنبه هشتم ماه ذيحجه كه روز ترويه است از مكه معظمه بسوي شما حركت نموده ام. موقعي كه فرستاده من بر شما وارد شد در كار خود شتاب كنيد و كوشا باشيد زيرا من در همين روزها نزد شما خواهم آمد.
«والسلام عليكم و رحمت الله و بركاته»
مورخين خروج امام حسين (عليه السلام) از مكه به سمت كوفه را هشتم ذيحجه يعني روز ترويه نگاشته اند.

«اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ»

خيلي خيلي التماس دعا


موضوعات: بدون موضوع
   پنجشنبه 10 مهر 1393نظر دهید »

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عالمون، حضرت آیت الله شبیری زنجانی همزمان با آغاز سال تحصیلی حوزه ها در جمع تعدادی از شاگردان خود مدرک گرایی و اجرای سیستم آموزشی دانشگاه در حوزه را، آفتهای حوزه امروز دانست.

وی دراین باره افزود: الان یک طلبه را وادار می کنند در سال چندین درس متعدد مثل تفسیر و فلسفه و فقه و اصول بخوانند. این کار اشتباه است. انسان باید اهم و مهم کند. چیزی که برای یک طلبه لازم است فقه و اصول است. باید به طلبه گفت همه وقتت را روی فقه و اصول بگذار تا ملا شوی.
حضرت آیت الله شبیری زنجانی با اشاره به خاطره ای از امام خمینی (ره)، اجرای شیوه کنونی در حوزها را مغایر با خواست ایشان دانست و افزود: یک روز برای گرفتن کتاب فلسفه به آقای خمینی مراجعه کردم. ایشان به من گفتند شما همین فقه و اصول را جدی بگیرید چون برای طلبه لازم است.
این مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: در شیوه ای که الان اجرا می شود تمرکز طلبه در چندین درس باید تقسیم شود و دیگر طلبه خوب نمی تواند به فقه و اصول بپردازد.
وی، با انتقاد از سیستم زمان محور برای دروس حوزه گفت: ما با این شیوه که این کتاب را حتما تا فلان مدت بخوانید مخالفیم. درس محدودیت بردار نیست. گاهی باید روی یک عبارت مدتها مطالعه و تفکر داشت. من یک روزی درس می دادم. به من گفتند این درس را تا پایان سال تمام کن گفتم با این شیوه درس نمی گویم.
حضرت آیت الله شبیری زنجانی افزود: حوزه اداره نیست که درس زود یا دیر تمام شود. با این شیوه دیگر نمی توان انتظار داشت امثال شیخ طوسی و شیخ مرتضی انصاری از حوزه بیرون بیایند. الان برخی از طلبه ها می گویند ما یک محدوده را تمام نکرده سال بعد به محدوده دیگر می رویم. خب این کار درست نیست.
وی مدرک گرایی را آفت دیگر حوزه ها دانست و تصریح کرد: مدرک گرایی سقوط علمی می آورد. وقتی که پای مدرک به میان می آید دیگر علم ملاک نیست همه به دنبال این هستند که برای خودشان مدرکی دست و پا کنند.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی عالمون


موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 6 مهر 13931 نظر »

پخش زنده مصاحبه با دو زن يك خانواده كه به خاطر پوشش نامرسوم آنها كه حتي چشم هايشان به خاطر حجاب سخت آنها ديده نمي شد، به سرعت در شبكه هاي اجتماعي جلب توجه كرد.

در برنامه اين هفته «زنده باد زندگي» با اجراي محمدجعفر خسروي كه هدف اين قسمت آن «ترويج سبك زندگي ايراني
اسلامي» عنوان شده بود، خانواده يك روحاني به نام محمد صادقي 43 ساله، شامل همسر، دختر و دامادش و نيز دو پسر كودك و يك نوه اش حضور داشتند.

زهرا، يكي از دختر خانواده در 12 سالگي عقد كرده و در 14 سالگي ازدواج كرده و 16 سالگي صاحب فرزند شده است. داماد خانواده نيز طلبه است و در بخشي از اين برنامه شركت كرد.

پوشش كامل سياه رنگ همسر آقاي صادقي و دخترش زهرا در اين برنامه زنده تلويزيوني، بسيار جلب توجه كرد؛ حجاب مادر به گونه اي بود كه چشم ها به سختي ديده مي شد و نوك انگشت ها نيز پيدا بود. اما دختر او كه دستكش سياه در دست داشت، حتي چشمانش هم ديده نميشد.

يكي از پرسش هاي مجري از صادقي، درباره تماشاي تلويزيون در خانه بود كه صادقي گفت تلويزيون نمي بينند، اما به جاي آن از اينترنت استفاده مي كنند.

 

سه تصويري كه از اين برنامه مشاهده مي شود نشان مي دهد اين برنامه به صورت سياه و سفيد پخش شد؛ اين در حالي است كه برنامه هاي قبل و بعد از آن به صورت رنگي از شبكه ي دو پخش شده است.


منبع:جنوب نیوز


موضوعات: بدون موضوع
   شنبه 5 مهر 13932 نظر »

طبیب خود باشیم
طبیب خودتان باشید.بهترین کسی که می تواند بیماری ما را تشخیص دهد،خودمان هستیم.بیاورید روی کاغذ.بنویسید"حسد".
بنویسید"بخل".
بنویسید"بدخواهی برای دیگران؛وقتی کسی به خیری می رسد،ما ناراحت می شویم.”
بنویسید"تنبلی در کار".
بنویسید"روح بدبینی به نیکان و صالحان".
بنویسید"بی اعتنایی به وظایف".
بنویسید"علاقه به خود؛شدیدا ما به خودمان علاقه داریم."…
برای سلامتی نایب بر حق حضرت ولی عصر(عج)صلوات

 


موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 19 مرداد 1393نظر دهید »

روایت است مردی به محضر پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) آمد و گفت یا رسول الله، همسری دارم که هر گاه وارد خانه می شوم به استقبالم می آید و چون می خواهم از منزل بیرون بروم، مرا بدرقه می کند.

هر گاه مرا اندوهگین ببیند می گوید چه چیز تو را اندوهگین کرده؟ اگر برای مخارج زندگی ناراحتی، مطمئن باش که خداوند عهده دار آن است و با داشتن چنین ضامن معتبری که روزی تو را تضمین کرده، نباید اندوهگین باشی و اگر برای آخرت غصه می خوری، خداوند اندوهت را زیاد کند، چون باید چنین باشی.

رسول الله (صلی الله علیه و آله) فرمودند خداوند در روی زمین کارگزارانی دارد که زن تو یکی از آنهاست. و برای او نصف پاداش شهید در نظر گرفته شده.

از این روایت متوجه می شویم که دلجویی از همسر و توجه به مسائل مشکلات او، به ایجاد عشق و محبت می انجامد. بعضی از زن ها شاکی اند که گرفتاری همسرانشان مانع توجه به شرایط روحی آنان می شود و عده ای از مردان نیز معترضند که همسرانشان به گرفتاری های آنها توجه نمی کنند.


موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 29 تیر 1393نظر دهید »

مطلبی را در نشریه توزیع شده در نمازجمعه شهرمان می خواندم برایم خیلی قابل تامل بود؛ توجه شما دوستان حکیمم را نیز به حداقل خواندن آن جلب می کنم.
طی هفته های اخیر، برگزاری جام جهانی فوتبال در برزیل، رسانه ها و افکار عمومی جهان را معطوف خود نموده است و در این زمینه، کشور عزیز ما نیز، از این قاعده مثتثنی نبوده است.
اما به نظر میرسد با توجه به جاییگاه رفیع جمهوری اسلامی در میان مردم جهان و هوشمندی ملت ایران و همچنین اهداف انقلاب اسلامی باید به نکته ای توجه کرد:
همزمانی قتل عام مردم عراق توسط داعش در سایه حمایت های پنهان آمریکا و غرب، در ایام برگزاری جام جهانی2014، یاداور جنایت های دیگر در حق مسلمانان جهان طی سال های گذشته است که دقیقا همزمان با رویدادهای مهم ورزشی و جام جهانی فوتبال بوده است.
- المپیک1948= اعلام موجودیت اسرائیل
- جام جهانی1982= حمله رژیم صهیونیستی به لبنان
- جام ملت های اروپا1992= قتل عام مردم مسلمان بوسنی توسط اروپا
- جام جهانی 2006= جنگ33روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان
- المپیک2008= جنگ مجدد رژیم صهیونیستی به غزه
- جام جهانی 2010= محاصره غزه و حمله به کاروان آزادی
- المپیک2012= آغاز جنگ داخلی در سوریه
جام جهانی2014= حمله داعش به عراق
و لذا نگاه و عمل اهل بصیرت به این موضوعات باید به گونه ای باشد که در پازل دنیای استکبار در جهت سرگرم ساختن ملت ها و انجام جنایات بزرگ با خیالی آسوده قرار نگیرند.
منبع:نشریه عبرت های عاشورا


موضوعات: بدون موضوع
   سه شنبه 10 تیر 1393نظر دهید »

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام عليكم دوستان حلول ماه مبارك رمضان بر شما مبارک باشد. در ماه مبارك معمولا همه يه برنامه ختم قرآن براي خودشون دارن كه ان شاء الله روزي يه جزء رو بخونن. اگر هم كسي تا حالا اين برنامه رو نداشته، خوبه ان شاء الله براي امسال اين برنامه رو بزاره براي خودش. هر كدوممون موظف بشيم يك آيه، فقط يك ايه از اين بيست صفحه تلاوت روزانه مون رو انتخاب كنيم و اون رو بصورت كامنت براي همديگه بزاريم، كامنت هم بايد چهار جزء داشته باشه (لطفا همه هم سعي كنند قالب نوشتن مطلب رو رعايت كنند)
آيه انتخابي روز اول. (تيتر مطلب كه همه لطفا اول نوشته شان بگذارند و شماره روزهايش رو تغيير بدهند تا روز سي ام)
متن عربي آيه انتخابي.
ترجمه آيه انتخابي.
علت انتخاب آيه.
يك مثال عرض مي كنم كه واضح بشه،
آيه انتخابي روز اول
صِبْغَةَ اللَّهِ وَ مَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً وَ نحَْنُ لَهُ عَبِدُون(بقره/138)
اين است نگارگرى الهى و كيست خوش‏نگارتر از خدا؟ و ما او را پرستندگانيم
چون واژه صبغه يعني رنگ رو براي خدا بكار برده برام جالب بود/ يا نه يكي مي نويسه اصلا از اين آيه خوشم اومد/ يا بهم آرامش ميداد/ آواي تلفظ آيه برام جالب بود/ سوال در مورد آيه برام پيش اومد/ چون نتونستم خوب بفهمش انتخابش كردم/ به نظرم خيلي در زندگي مي تونه كاربرد داشته باشه….. (چند تا دليل نوشتم كه بگم مي تونيد به هر دليلي كه دوست داريد ايه رو انتخاب كنيد، ولي سعي كنيد دليلش رو بنويسيد)
منتهي دقت داشته باشيد در مرحله انتخاب آيه چون مجاز به انتخاب فقط يك آيه هستيد، حين تلاوت بيست صفحه روزانه، دچار يه وسواس در انتخاب خواهيد شد و مدام به خودتان خواهيد گفت اين رو انتخاب كنم بهتره، و اين حالت خيلي خوبه، شما لطف مي كنيد يه برگه هم كنار دستتان مي گذاريد و همه ايات رو يادداشت مي كنيد ولي در نهايت از بين اين ها فقط و فقط يك ايه سهم روزانه شما براي كامنت گذاشتن خواهد بود.
دوستان اين روش به ميزان بسيار زيادي انس با قرآن رو افزايش مي دهد. به شرط اين كه 1) تلاوت روزانه رو داشته باشيد2) آيه رو به اون شيوه كه عرض كردم انتخاب كنيد3) آيات انتخابي بقيه دوستان را با دقت نظر دنبال كنيد.

دوستان هم توجه داشته باشند اين طرح دو بخش دارد يكي انتخاب ايات توسط خودشان هست و ديگري خواندن ايات انتخابي بقيه دوستان. منتهي براي خواندن ايات انتخابي ساير دوستان لطفا همزمان قرآن رو باز كنيد، جاي ايه رو در قرآن مشاهده كنيد و ايه رو از روي قران بخونيد و به دليل انتخاب اون توسط دوستان توجه نماييد. اين نكته خيلي مهم است، بسيار انس با قران را افزايش ميدهد.
به دوستان توصيه مي كنم هر كس دوست داشت و وقت بيشتري داشت اين مورد رو هم انجام بده، در ذيل ايات انتخابي دوستان كامنت بگذاريد اگر خاطره اي از اون ايه داريد، شما قبلا اون ايه رو تو زندگي تون تجربه كرديد، شما اگر قراربود اون رو انتخاب كنيد دليل انتخابتون چي بود، چه حسي به اون ايه داريد، سوال در مورد اون ايه براتون پيش اومد، و … هر چيز ديگه اي كه به ذهنتون مي رسه.

بنده براي سي ايه انتخابي خودم اعلام امادگي مي كنم، بقيه هم لطفا نظرشون رو بگن و اعلام بفرمايند هستند يا نه؟ يا طرح بهتري دارند؟
التماس دعا


موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 8 تیر 1393نظر دهید »

در آستانه خجسته سالروز ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی
در جمع اساتید، محققان، مسئولان و کارکنان مؤسسه دارالحدیث و پژوهشگاه قرآن و حدیث، فرمودند:

موضوع مهدویت و ظهور امام زمان (عج) وعده قطعی الهی است که محقق شدن وعده هایی که در طول تاریخ، به بشریت، داده شده، در واقع نوعی اطمینان بخشی به انسانها است که آن وعده بزرگ نیز حتماً محقق خواهد شد.
ایشان پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تحقق یکی از همان وعده های اطمینان بخش به بشریت دانستند و گفتند: چه کسی تصور می کرد که در این منطقه بسیار حساس و در این کشور بسیار مهم و در جایی که یک رژیم مورد حمایت کامل قدرتهای بین المللی حضور داشت، انقلابی براساس دین و فقه و شریعت به پیروز ی برسد.
رهبر انقلاب اسلامی در همین خصوص به یک نمونه قرآنی نیز اشاره کردند و افزودند: در قرآن کریم هنگامی که داستان کودکی حضرت موسی (ع) نقل می شود، خداوند دو وعده به مادر آن حضرت می دهد . اول بازگرداندن آن کودکی که به دریا انداخته شده است و دوم رسیدن حضرت موسی (ع) به مقام پیامبری .
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: تحقق وعده اول از جانب خداوند متعال، در مدت کوتاهی، در واقع اطمینان بخشی برای وعده دوم بود که در سالهای بعد محقق شد.
ایشان با اشاره به اینکه اعتقاد به امام زمان (عج) و سرانجامِ حرکت کاروان بشریت در این دنیا، یکی از بخشهای مهم جهان بینی ادیان الهی است، افزودند: همه ادیان الهی معتقدند که کاروان بشریت در پایان راه، به یک منزلگاه مطلوب و دلگشا و دلنشینی خواهد رسید که مهمترین ویژگی آن عدالت است.
ایشان گفتند: کاروان بشریت از ابتدای خلقت، در حال عبور از پیچ و خم های دشوار، خارزارها و لجنزارها است تا به یک مسیر هموار و باز برسد که این مسیر هموار، همان دوران ظهور حضرت مهدی (عج) است.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه تحقق شرایط مطلوب در دوران امام زمان (عج) بصورت دفعی نخواهد بود، خاطرنشان کردند: در آن دوران نیز تنازع میان خیر و شر در طبیعت بشر ادامه خواهد داشت و در کنار افراد خوب، افراد بد نیز خواهند بود اما شرایط آن دوران به گونه ای است که زمینه خوب شدن انسانها و تحقق عدالت بسیار فراهم است.
حضرت آیت الله خامنه ای، پایان راه کاروان بشریت را بسیار امیدبخش خواندند و تأکید کردند: انتظار فرج، انتظاری امیدبخش و نیروبخش است و روحیه انتظار یکی از بزرگترین دریچه های فرج برای جامعه اسلامی است.(21/3/1393)


موضوعات: بدون موضوع
   پنجشنبه 22 خرداد 1393نظر دهید »

بسم الله الرحمن الرحیم
دلم گرفته مولا،دلم در  روزهایی که برای شما اهل بیت(علیهم السلام) و سرورمان صاحب الزمان(عج الله تعالی فرجه و الشریف)روزهای شادی و سرور است گرفته….
دور و بر ما هم به خجستگی این روزها پر از جشن و میهمانی است،همه خوشحالند اما من و بهتر است بگویم ماها دلمان از این شادی های دروغین میگیرد.
چقدر دلم برای رفتن به یک جشن عروسی ،به یک مهمانی ،به یک جشن تولد …پاک و بی گناه تنگ شده،وقتی دور بری هام لباس جشن می پوشند و با شادی و خنده به مجالس به اصطلاح شادمانه شان می روند و ما باید در خانه تنها بمانیم دلم میگیرد،خوشحالم که حداقل قطره ای از معرفتمان به شما و شرمساریمان از روی مادرمان فاطمه الزهرا(سلام الله علیها)هنوز باقی است.اما دلم میگیرد که چرا همه با هم نیستیم ؟چرا ماها که همه گریه کن مجلس امام حسین(علیه السلام)شماییم،ماها که شب زنده دار شب های قدر شماییم..در مجلس شادی شما اینقدر انگشت شمار می شویم…دلتنگی هایمان زیاد است اقا…….
آقای من کی میایی ؟!دلمان خیلی تنگ حضورت است آقا…
“پروردگارادرود فرست بر محمد(صلی الله علیه و آله)و آل او و مرا به هدایت شایسته ای بهره مند ساز که هرگز به هیچ چیز مبدل نشوم و به طریقه ی حق و حقیقتی رهبری کن که ابدا از آن طریقه،تخطی و لغزش نکنم و به نیت درست، دست یابم که هرگز در آن شک راه ندهم و مرا عمر طویل ده مادامی که عمرم در راه طاعتت صرف شود پس هر گاه عمرم چراگاه شیطان گردد آن زمان قبض روحم کن پیش از آن که خشم تو بر من سبقت گیرد و غضبت حتم گردد.”(فرازی از دعای بیستم صحیفه سجادیه)

 


موضوعات: بدون موضوع
   شنبه 27 اردیبهشت 13931 نظر »

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA yles DefLockedState="false” DefUnhideWhenUsed="true” DefSemiHidden="true” DefQFormat="false” DefPriority="99″ LatentStyleCount="267″> ideWhenUsed="false” QFormat="true” Name="heading 1″ />

le="font-size: 22pt; line-height: 115%; font-family: "Arial","sans-serif";” lang="FA">سیر کردم عدد ابجد و دیدم به حساب

نام زیبای ابا صالح و عباس یکی است.

با حسین از کربلا آغاز کن

عقده های شیعیان را باز کن

چشمها را رخصت پرواز ده

بار دیگر عشق را آواز ده

تیغ قهروانتقام کبریا

ازنیام غیبتت بیرون درآ

بعد عمری انتظار وانتظار

در بقیع سینه هامان پاگذار.

سلام بر دلهای که در کلاس انتظار غیبت نکرده وبرای ظهور صلوات می فرستند

نویسنده :ملیحه چشک

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA yles DefLockedState="false” DefUnhideWhenUsed="true” DefSemiHidden="true” DefQFormat="false” DefPriority="99″ LatentStyleCount="267″> ideWhenUsed="false” QFormat="true” Name="heading 1″ />


موضوعات: بدون موضوع
   دوشنبه 4 آذر 1392نظر دهید »

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4 yles DefLockedState="false” DefUnhideWhenUsed="true” DefSemiHidden="true” DefQFormat="false” DefPriority="99″ LatentStyleCount="267″> ideWhenUsed="false” QFormat="true” Name="heading 1″ />

pan>سروره.
امام رضا (ع) فرمود: هر کس که عاشورا، روز مصیبت و اندوه و گریه‏اش باشد، خداوند روز قیامت را براى او روز شادى و سرور قرار مى‏دهد. (بحارالانوار، ج 44، ص284)


موضوعات: بدون موضوع
   دوشنبه 20 آبان 1392نظر دهید »


موضوعات: بدون موضوع
   دوشنبه 20 آبان 1392نظر دهید »

یا الله،بسم الله

اگر بخواهیم محیط خانه گرم و با صفا و صمیمی باشد،فقط باید صبر و استقامت و گذشت و چشم پوشی و رأفت را پیشه خود کنیم تا محیط خانه گرم و نورانی باشد.

آیت الله بهجت(ره)

چگونه استرس را از خود دور کنیم:

معنی و مفهوم پوشیده استرس،همان پیامی است که به شما می گوید که باید مواظب خود باشید تا حد ممکن عوامل استرس زا را از زندگی خود دور کنید.برخی از راههای غلبه بر استرس به قرار زیر است:

پیشنهادهای دیگران را در کمک به خود بپذیرد.

توانایی های خود را بشناسید وبیش از حد از خود انتظار نداشته باشید.

با یک نفر صحبت کنید.کارهایی را انجام دهید که برایتان لذت بخش و شادی آفرینند.

نیروی خشم خود را خالی کنید،مثلا” با فریاد زدن،جیغ کشیدن یا مشت زدن بر روی بالش.

از موقعیت های پراسترس دوری کنید.

سعی کنید اوقات خود را با کسانی بگذرانید که مصاحبت با آنها برایتان لذت بخش است و نه با کسانی که انتقادکننده و خرده گیرند.

آرام نفس بکشید،به طوری که قسمت پایینی ششهای خود را به تحرک وادارید.

تکنیکهای آرامش بخش را به کار ببرید.

یک واکنش نسبت به استرس،خشمگین شدن است.درباره نحوه غلبه بر خشم خود بیشتر بیاموزید.

به کوشش:طلبه معظمه قرائتی


موضوعات: بدون موضوع
   دوشنبه 6 خرداد 1392نظر دهید »

 بسم الله الرحمن الرحيم

 اعلموا انما الحيوه الدنيا لعب و لهو و زينه و تفاخربينكم و تكاثر في الاموال و الاولاد...« آیه 20 سوره مبارکه حدید»

 در این آیه ترسیم گویایی از وضع زندگی دنیا و مراحل مختلف ، و انگیزه های  حاکم بر هر مرحله  را ارائه داده ، می گوید:« بدانید زندگی دنیا تنها بازی ، و سرگرمی ، و و تجمل پرستی و تفاخر در میان شما و افزون طلبی در اموال و فرزندان است.»

 به این ترتیب « غفلت» و« سرگرمی» و «تجمل» و « تفاخر» و «تکاثر» دوران های پنجگانه عمر آدمی را تشکیل می دهند.

 نخست « دوران کودکی» است که زندگی در هاله ای از غفلت و بیخبری و لعب و بازی فرو می رود. سپس مرحله « نوجوانی» فرا می رسد، و سرگرمی  جای بازی را می گیرد، و در این مرحله انسان به دنبال مسائلی است که او را به خود سرگرم  سازد و از مسائل جدی دور دارد. مرحله سوم «جوانی» و شور و عشق و تجمل پرستی است.از این مرحله که بگذرد ، مرحله چهارم  فرا می رسد و احساسات «کسب مقام و فخر» در انسان زنده می شود. و سر انجام به مرحله پنجم می رسد و در این مرحله به فکر« افزایش مال و نفرات و جمع ثروت » می افتد!!

                                                                                                                                                                     تفسیر نمونه.آیت الله مکارم شیرازی

                                                                                                                                                 طلبه فاطمه طهماسبی

 

 


موضوعات: بدون موضوع
   چهارشنبه 1 خرداد 13921 نظر »

 

بسماللهالرحمنالرحیم

خداکندکهُپستومقام ،َپستماننکند

مناجاتشهید 13سالهعلیرضامحمودیپارسا

شهید” علی رضا محمودی پارسا” درعملیات والفجرمقدماتی دربهمن ماه سال1361مجروح وپس از دوروز سخت، درحالی که حضرت سیدالشهدا(ع)رابر بالینش با گفتن جمله صلی ا… علیک یا ابا عبدا…اعلام کردبه لقاءحق شتافت.این نوجوان 13ساله توبه نامه ای دارد که این توبه نامه ی کسی است که هنوز به سن تکلیف نرسیده ولی نگران ترک اولی هایی است که ازاو سرزده است:

بار خدایا از کارهایی که کرده ام توبه کرده وبه تو پناه میبرم از جمله:

 

از اینکه حسد کردم…

ازاینکه تظاهر به مطلبی کردم که اصلا نمی دانستم…

از اینکه زیبایی قلمم را به رخ کسی کشیدم …

از اینکه درغذا خوردن به یاد فقیران نبودم…

از اینکه مرگ رافراموش کردم…

از اینکه درراهت سستی وتنبلی کردم…

از اینکه عفت زبانم رابه لغات بیهوده آلودم…

از اینکه در سطح پایین ترین افراد جامعه زندگی نکردم…

از اینکه منتظر بودم تادیگران به ما سلام کنند…

از اینکه شب بهر نماز شب بیدار نشدم…

از اینکه به دیگران  خندیدم ،غافل از اینکه خود خنده دارتراز همه هستم…

از اینکه لحظه ای به ابدی بودن دنیا وتجملاتش فکر کردم…

از اینکه درمقابل متکبر ها متکبرترین ودر مقابل اشخاص متواضع

متواضع ترنبودم …

از اینکه شکمم سیر بود ویاد گرسنگان نبودم…

از اینکه زبانم گفت بفرماییدولی دلم گفت نفرمایید…

از اینکه نشان دادم کاره ای هستم،خدا کند که پست ومقام ،پستمان نکند…

 ازاینکه ایمانم به بنده ات بیشتر از ایمانم به تو بود…

از اینکه منتظرتعریف و تمجید دیگران بودم،غافل اراینکه توبهتر از دیگران می نویسی وبا حافظه تری…

از این که درسخن گفتن وراه رفتن ادای دیگران رادرآوردم…

از اینکه پولی بخشیدم ودلم خواست از من تشکرکنند…

از اینکه از گفتن مطالب غیر لازم خودداری نکردم وپرحرفی کردم…

از اینکه کاری رابایدفی سبیل ا…می کردم نفع شخصی،مصلحت یا رضایت دیکران رانیزدر نظر داشتم…

از اینکه نماز را بی معنی خواندموحواسم جای دیگری بود،در نتیجه دچار شک در نماز شدم…

از اینکه بی دلیل خندیدم وکمترسعی کردم جدی باشم ویا هرکسی رامسخره کردم…

از اینکه"خدامی بیند"رادرهمه کارهایم دخالت ندادم…

ازاینکه کسی صدایم زدامامن خودم رااز روی ترس ویا جهل،یا حسدویا…به نشنیدن زدم…  

 

  منبع:هفته نامه تخصصی،حیات طیبه

 باکوشش:طلبه،سکینه کریم پورندیکی

 

 

 

 

 

 

 


موضوعات: بدون موضوع
   سه شنبه 31 اردیبهشت 13921 نظر »

 

 

 

 

·      اعتراف نامه

 

·      آقا ببخش که ما گناه می کنیم وتواستغفار!السلام علیک حین تحمدوتستغفر…….

کوله ام خالی زهر توشه است آه

 لحظه های عمر من پوچ است آه

 باید اکنون جای حسرت جای آه

 روبه سوی خالق آرم عذر خواه

 

وظایف منتظران امام زمان( عجل الله تعالی فرجه الشریف)؟

 

1.معرفت وشناخت امام زمان(عج):

 

انسان باید امام زمان خودرا بشناسد؛ چون، پیمودن مسیر درست وصراط مستقیم الهی، جز به معرفت اوممکن نخواهد بود.

 

پیامبر(ص)فرمود:من مات ولم یعرف امام زمانه مات میته جاهلیه؛

 

هرکس بمیرد؛درحالی که امام زمان خودرانشناخته باشد به مرگ جاهلیت مرده است.

 

 2.الگوپذیری:خوشا به حال آنان که قائم خاندان مرا درک کنند؛درحاتی که پیش ازدوران قدیم،به او وامامان پیش ازاو اقتدا کرده وازدشمنان،اعلام بیزاری کرده باشند. آنان،دوستان وهمراهان من وگرامی ترین امت،نزدمن هستند،                                  

ازمهمترین رفتارها،پرهیزگاری و حسن خُلق است.امام صادق (ع)فرمود:هرکس دوست دارد از یاران حضرت قائم(ع)باشد،باید منتظر باشد ودر حال انتظار،به پرهیزگاری و اخلاق نیکو رفتار کند.

 

3.یاد حضرت:اگر کسی به حقیت،منتظر محبوب خود باشد در اندیشه او خواهد بود.منتظر واقعی،سعی می کند در همه حال،به یاد آن بزرگوار باشد واعمال خودرااز انحراف و   کجی ها حفظ کند.یاد آن حضرت،با خواندن دعاهای آن بزرگوار، توسل به آن عزیزصدقه دادن برای سلامتی او،انجام دان خیرات به نیابت او،دعا کردن برای تعجیل فرج او،ندبه کردن در فراق او وتجدید پیمان در یاری او تحقق می یابد.

 

4.تلاش برای حفظ ایمان در زمان غیبت:در زمان غیبت،خطرات فراوانی برای ایمان وعمت پیش می آید وفکرها و مذاهب انحرافی در مسیر انسان پیدا میشود وسعی در گمراهی او دارد. در این زمینه،او پیرو مجتهد جامع شرایط مورد سفرش وتوجه امام معصوم(ع)  است؛زیرا او کسی است که از نظر علمی و عملی،مورد تایید آن حضرت قرار گرفته است.

 

5.زمینه سازی برای ظهور:منتظر واقعی،بادرک صحیح معنای انتظار،می کوشد زمینه ظهور امام زمان(ع)را تقویت کند؛بنابراین،هم به اصلاح نفس وخود سازی می پردازد وهم با امر به معروف و نهی از منکر،سعی درسعی در ساختن جامعه دارد؛پس او فردی متعهد برابر خود وجامعه خویش است.

 

 

 

   آقا بیا تا زندگی معنا بگیرد          شاید دعای مادرت زهرا بگیرد  آقا بیا تابا ظهور چشمهایت          این چشمهای ما کمی تقوابگیرد

 

 

 

نکاتی برای نزدیک شدن به امام زمان(عج)                                                       

شناخت امام:یکی از ارکان مهم معنوی وقلبی با امام،معرفت ساحت مقدس اواست.آدمی، با معرفت به حضرت مهدی(عج) همه جا وهمه وقت ،حضور او را تمس می کند وخود را کنار او ودر محضر او می بیند.باید برای رسیدن به چنین شناختی از خدا یاری خواست. در دعای دوران غیبت می خوانیم:((الهم اعرفنی نفسک فان لم تعرفنی نفسک الهم اعرفنی رسولک فان لم تعرفنی …)            پیوسته به یاد خدا بودن:برای نزدیکی به امام عصر(عج)که عصاره ی همه خوبی ها است، به بهانه های فراوان می توان متوسل شد؛گاهی با زیارت ((آل یاسین))به محضر مقدسش سلام داد وگاهی با((دعای ندبه)) در فراغ جان سوزش ناله وفغان سرداد وهمه روز با((دعای عهد ))به او تجدید پیمان کرد.                                                            

 

تهذیب نفس وکسب فضایل روحی و معنوی:برای ارتباط وانس بیشتر با آن بزرگوار،باید در دوری از گناهان وآلودگی ها بکوشیم وآینه دل را برای حضور آن وجود مطهر،غبار روبی کنیم وبه جای رذیلت ها وبدی ها،بذر فضیلتها و خصلتهای زیبای اخلاقی را در زمین دل بکاریم. پس باید کوشید با کسب کمالات اخلاقی وتقوا،به ولی عصر(ع) شباهت یافت.

 

 

 

 

 

به نام او که گر نظر کند به من مسرورم

 

                                          غروب جمعه

 

از آن سوی پنجره،باغ به من زل زده و آرام شرمگین سکوتش را به گریه نشسته،دیگر از آن غوغای دیروز واز آن دست افشانی شاخه های تاک خبری نیستفگلهای اناری،رنگ باخته اند.گت محمدی تادیروز غروب،عطرخوشش کوچه ها را پر کرده بود،عرق شرم بر خود نشانده و رایحه خوش بویش قورت داده است،خورشید نگران از غروب است ودامن کم فروغش را کم کم از مردمان شهر جمع می کند دیوارها سایه هایشان را برسر کشیده اند ودرخت بید دستهایش را از آسمان برداشته و غمگین سر به زیر انداخته است.آن های وهوی وآن پایکوبی های مارها و گنجشکها که با آواز خروس خانه مان شور گرفته بودند در صبح،دیگر نایی برای هم نوایی ندارند.ابرهای بارانی آسمان دلتنگشان را گرفته اند و بغضشان را برداشته اند ودارند می برند،از باران خبری نیست،از بوی گل محمدی خبری نیست از اجابت دعا خبری نیست،اینها را همه از باغ می توان فهمید.زیرا از یار خبری نیست!…مردمان شهراما…اما در خود تنیده اند،نه دلشان باران می خواهد،نه بوی گل محمدی آنها حتی دعا هم نکرده اند تاچه رسد که منتظر اجابت باشند.ماشینهایشان،قیافه هایشان،لباسهایشان،خانه هایشان و پولهایشان هم باران است،هم عطر گل محمدی وهم اجابت دعایشان.دل من وباغ اما دراین غروب جمعه هوای کوی یار دارد.شاید او شب به خواب من و باغ بیاید،شاید…

 

          السلام علی المهدی الذی یملا الارض قسطا وعدلا کما ملئت ظلما و جورا

 

 


موضوعات: بدون موضوع
   چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392نظر دهید »

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4 yle="margin-bottom: .0001pt; text-align: right; line-height: normal; direction: rtl; unicode-bidi: embed;” dir="RTL"> علم رجال و حديث و تاريخ، مدرس مجمع جهاني اهل بیت علیهم السلام و فارغ‌التحصيل دانشگاه‌هاي مذاهب عربستان سعودي است. وي که خود زماني پيرو وهابيت بوده و به مذهب تشيع گرويده است، در گفت‌وگوي تفصيلي به تشريح شكل‌گيري فرقه وهابيت و افشاي ماهيت آن پرداخته است.
 

 

وي با بيان اين كه مبناي فقهي وهابيون بسيار مصلحتي است، گفت كه نگاه فرقه وهابيت فقط در مورد قبور است و انفجار قبوري كه در دنيا صورت مي‌گيرد ناشي از اين تفكر است.

العماد، بزرگ‌ترين مشكل دنياي اسلام را حركت وهابيت دانست و با بيان اين كه وهابيون به مقوله‌اي به نام «تقريب مذاهب» اصلا اعتقادي ندارند، پيشنهاد داد كه علماي شيعه و سني در مقابل صدور فتاوي تكفيري وهابيون بيانيه‌اي مشترك صادر كنند.

وي با اشاره به اين كه فتواي وهابيون ناشي از تاثيرات عناصر اسراييلي در ميان آنان است، آن را در راستاي متوقف كردن حركت حزب‌الله لبنان و اخوان المسلمين دانست.

دكتر عصام العماد كه يمني‌الاصل و 39 ساله است و تحصيلات خود را در دانشگاه‌هاي عربستان گذرانده و روزي خود در زمره پيروان وهابيت بوده و امروز به عنوان يك شيعه‌شناس در ايران به تدريس و تاليف مشغول است، در گفت‌وگويي تفصيلي با خبرنگار فقه و حقوق خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار داشت: صدور فتواي تكفيري 38 نفر از علماي وهابي عربستان چيز غريب و جديدي نيست؛ چرا كه وقتي ما به تاريخ وهابيت از بدو تأسيس آن نگاه مي‌كنيم، مشاهده مي‌كنيم كه وهابيت در بستر تكفير به وجود آمده و بر طبق آن رشد و حركت كرده است.

وي گفت: گمان نمي‌كنم هيچ مذهبي همانند وهابيت در فضاي تكفيري تبلور يافته باشد و متاسفانه اين‌گونه تندروي آنان ناشي از جهل به معني تكفير و خصوصيات آن است.

العماد اظهار داشت: بنده از آن زمان كه به ايران آمدم مشغول تاليف كتب و نقد روش وهابيت شدم كه يك نمونه از مناظراتم با يكي از مفتي‌هاي كويت صورت گرفت و آن در مجموعه كتاب «الزلزال» چاپ شده است كه به فارسي نيز ترجمه شده است.

 

 

مؤسس فرقه وهابيت اطلاع كاملي از علوم اسلامي چون منطق و اصول و لغت نداشته است
 

 


وي ادامه داد: شيخ محمد عبدالوهاب مؤسس مذهب وهابيت است و فردي است كه در خانواده‌ي علمي رشد و در نزد پدر و برادر خود تحصيل كرده است وليكن متاسفانه انحرافات بزرگ فكري داشته است.

معتقدم شيخ عبدالوهاب با دو مشكل بسيار بزرگ دست و پنجه نرم مي‌كرد كه البته اين دو مشكل را از مطالعات مكرر كتاب‌هاي وي، كشف كرده‌ام. مشكل اول وي كمبود علم بوده است. او اطلاع كاملي از علوم اسلامي چون منطق و اصول و لغت و… نداشته است.

وي گفت: شيخ محمد عبدالوهاب هرگز نتوانسته است تحصيلي كامل و جامع از علوم، در يك دانشگاه معتبر داشته باشد و هرگز نتوانسته به شكلي ملازم نزد شخصيتي علمي تلمذ كند.

عصام العماد افزود: متأسفانه شيخ محمدعبدالوهاب قبل از اينكه تحصيلات خود را به‌طور كامل تكميل كند، عهده‌دار امر تبليغ دين شد؛ اين در حالي بود كه وي داراي روحيه تندرويي بود.

مشكل اساسي و بزرگ موسس وهابيت انحراف سلوكي نبوده بلكه مشكل فكري بوده است

وي مشكل دوم شيخ محمد عبدالوهاب را انحراف فكري و عقيدتي برشمرد و عنوان كرد: مشكل اساسي و بزرگ وي، مشكل فكري بوده است كه نمونه چنين مسأله‌اي درميان خوارج در زمان امام علي عليه‌السلام وجود داشته است.

 

 

عبدالوهاب علاوه بر شيعه، اهل تسنن معتدل را نيز مورد هجمه قرار داد
 

 


وي اضافه كرد: از بدو ظهور شيخ محمد عبدالوهاب ما شاهد افكار خطرناكي از وي بوديم كه متأسفانه وي فقط بر ضد شيعه عمل نكرد بلكه تمام اهل تسنن مخلص و معتدل را نيز مورد هجمه فتوايي خود قرار داد.

عصام العماد گفت: شيخ محمد عبدالوهاب معناي حقيقي و ضوابط اصلي تكفير را پي نبرده بود؛ بنابراين جمع كثيري از مسلمانان شيعه و سني را داخل در دايره شرك و تكفير نمود و اين همان خطر بزرگ است. وي هركس كه تابع افكارش نبود را ضد توحيد مي‌انگاشت.

وي ادامه داد: اين شخصيت با فكر شخصي خود قواعدي را در زمينه توحيد تدوين كرده بود و هر كسي را با اين چهارچوب مخالفت يا نقد مي‌كرد، كافر مي‌شمرد و بر اين اساس مشاهده مي‌كنيم بزرگان علمي عالم اسلام را رد كرده است؛ مثلا كتاب توحيد زمخشري، تفسير آيات توحيد امام فخر رازي و امام ابوحامد غزالي، طبرسي و عسقلاني، ثعلبي و حتي طبري كه از علماي بزرگ اهل سنت است، در نظر شيخ محمد عبدالوهاب مصداق كتب مضله است و نويسنده آن كتاب، كافر است.

اين محقق تاريخ اسلام خاطر نشان كرد: شيخ محمد عبدالوهاب يك نوع حساسيتي در مساله توحيد داشت و درصدد بود با فكر خودش اين مساله را حل كند غافل از اينكه كميتش در اين زمينه لنگ بود و او با كارش نه فقط مشكل در عربستان، بلكه در تمام جوامع اسلامي از اندلس تا ايران و پاكستان و در ميان تمام فرق اعم از اشعري،معتزله، سلفيه و شيعه و… ايجاد كرد. وي باعث شد جنبش‌هاي بزرگ اسلامي به چند دستگي مبدل شوند و از حركت باز ايستند.

 

 

موسس وهابيت مي‌خواست توحيد ساختگي خويش را بر ديگران تحميل كند
 

 


عصام العماد تاكيد كرد: بنده در صدد اين نيستم كه نيت شيخ محمدعبدالوهاب را در اين كار بيابم؛ چرا كه نيت، امري دروني و فقط خداوند متعال از آن مطلع است. آنچه براي من مسلم است، اين است كه شيخ با عملكردش مي‌خواست توحيد ساختگي خويش را بر ديگران تحميل كند، بدون اينكه درك جامعي از آن داشته باشد. او به قدري تعصب داشت كه در نامه‌هاي خويش به ديگران، آنان را مشرك خطاب مي‌كرد و مي‌گفت (من محمد عبدالوهاب الي المشركين). وي معتقد بود جان و مال و زنان مخالفش براي طرفدارانش مباح است.

وي ادامه داد: حتي شيخ سليمان عبدالوهاب برادر شيخ محمد عبدالوهاب نيز به مقابله با او پرداخت و روزي به او گفته بود«تو هرگز كتاب‌هايي را كه خوانده‌اي به درستي درك نكرده‌اي».

وي تاكيد كرد: بسياري از مسايلي را كه شيخ محمدعبدالوهاب متعرض آن شده است، به قدري تند است كه بسياري معتقدند «ابن تيميه» كه او هم يكي از شخصيت‌هاي افراطي در تاريخ بوده است، از وي معتدل‌تر بوده است؛ چرا كه در باب بدعت، كثيري از امور هستند كه شيخ محمد عبدالوهاب آن را داخل در شرك دانسته، ولي «ابن تيميه» چنين نكرده است.

دكتر عصام العماد، فتواي تكفيري 38 تن از علماي وهابي را متأثر از فتاواي شيخ محمد عبدالوهاب عنوان و اضافه كرد: تا زماني كه راه حلي براي اين معضل نيابيم، مشكل جهان اسلام حل نخواهد شد.

 

 

بزرگ‌ترين مشكل دنياي اسلام حركت وهابيت است
 

 


وي گفت: شيخ محمدسعيد رمضان لوطي كه از فقهاي بزرگ است، گفته بود «حدود 200 متفكر اسلامي از سراسر جهان اجتماعي تشكيل داديم تا مشكلات جهان اسلام را بيابيم و حل كنيم. پس از بحث به اين نتيجه رسيديم كه بزرگ‌ترين مشكل كه دنياي اسلام با آن دست و پنجه نرم مي‌كند حركت وهابيت است.» اينان مشكلاتي در تمام دنيا اعم از آمريكا و فرانسه، آلمان و چين و تمام جاهايي كه در آن نفوذ كرده‌اند، ايجاد نموده‌اند.

دكتر العماد از قول دكتر علامه يوسف قرضاوي نقل كرد: در دنياي اسلام كسي اعم از مرده و زنده وجود ندارد مگر اينكه وهابيت كتابي در لعن آن نوشته است چه شيعه باشد چه سني، چه زيدي و چه

وي خاطر نشان كرد: به عنوان مثال يك وهابي كتابي در رد سيد جمال‌الدين اسدآبادي به نام «تحذير الامم من كلب العجم = برحذر داشتن امت از …فارسي» نوشته است. يك وهابي ديگر كتابي در رد صاحب «تفسير المنار» به نام «صواعق من النار علي صاحب المنار: هجوم شعله‌هاي آتش بر سر صاحب كتاب المنار» نوشته است. ديگري كتابي به نام «الكلب العالي يوسف القرضاوي: … بزرگ يوسف قرضاوي» نوشته است.

 

 

تمام نوشته‌هاي آنان فقط و فقط عليه مسلمانان است
 

 


عصام گفت: بنده قبل از شيعه شدنم نزد فردي به نام «المدخلي» درس مي‌خواندم كه نزد اين شيخ قريب 100 كتاب در لعن و رد بزرگان اسلام اعم از «سيد محمد قطب»، «شيخ محمد غزالي»، «آيت‌الله خويي»، «شيخ محمد عبده» و … وجود داشت. اين در حالي است كه ما در ميان كتب وهابيون كتابي در رد ماركسيست، بودائيسم، بهائيت و تفكرات اسراييلي و آمريكايي نمي‌بينيم. تمام نوشته‌هاي آنان فقط و فقط عليه مسلمانان است.

 

 

فتواي وهابيون ناشي از تاثيرات عناصر اسراييلي در ميان آنان است
 

 


 

 

اين، فتوايي است كه از قصر سعودي صادر شده است
 

 


 

 

فتواي وهابيون در راستاي متوقف كردن حركت حزب‌الله لبنان و اخوان المسلمين است
 

 


وي تاكيد كرد: فتواي وهابيون ناشي از تاثيرات عناصر اسراييلي در ميان آنان است و بايد توجه داشت كه اين فتوايي است كه از قصر سعودي صادر شده است زيرا تمام علماء و مفتي‌هاي عربستان كارگزار حكومت هستند. اين فتوا در جهت منافع اسراييل و براي متوقف كردن حركت حزب‌الله لبنان و حماس و اخوان المسلمين و… صادر شده است.

عصام العماد، ظهور وهابيون معقول در عربستان را از پديده‌هاي مبارك ياد كرد و به خبرنگار فقه و حقوق ايسنا گفت: شيخ سليمان العوده، سردمدار وهابيون معقول از جمله كساني است كه شجاعت نقد شيخ محمد عبدالوهاب را يافت و او را به خطا منتسب كرد.

وي، دليل تحقق چنين امري را داراي ريشه‌ي تاريخي عنوان كرد و گفت: پس از آنكه بين «ملك فيصل» و «جمال عبدالناصر» درگيري پيش آمد، «ملك فيصل» جهت انتقام‌گيري، جمعي از علماي اهل تسنن مصر از جمله «سيد محمد قطب» و «شيخ محمد غزالي» را به عربستان دعوت كرد تا آنان را بر ضد «جمال عبدالناصر» به كار گيرد وليكن وقتي آنان وارد عربستان شدند چون از تفكرات «سيد جمال‌الدين اسدآبادي» و «شيخ محمد عبده» تاثير پذيرفته بودند، تفكرات «شيخ محمد عبدالوهاب» را مورد انتقاد شديد قرار دادند.

عصام العماد گفت: وقتي اينان وارد عربستان شدند «شيخ ربيع مدخلي» و «بن‌باز» تعبيري كرده و گفته بودند ورود اينان به منزله‌ي بمبي است كه موجب انفجار تفكر وهابي خواهد شد.

وي ادامه داد: «سيد محمد قطب» پس از محكوميت به اقامت اجباري در عربستان مشغول تدريس شد و شاگردان معقولي چون «سليمان العوده» را پرورش داد.

درشرايطي كه امام علي علیه السلام وعمربن‌خطاب درعربستان نقد مي‌شدند،كسي حق نقد عبدالوهاب را نداشت

عصام العماد گفت: من به ياد دارم زماني در دانشگاه‌هاي عربستان نقد امام علي عليه‌السلام و حتي عمر بن خطاب به راحتي صورت مي‌گرفت ولي هيچ‌كس حق نقد شيخ محمد عبدالوهاب را نداشت. در اين ايام با ظهور بزرگاني شجاع چون «سيد محمد قطب» و «شيخ محمد غزالي» اين وضعيت افول يافت.

وقتي بزرگان وهابي نتوانستند با قدرت علمي«قطب»مقابله كنند،او را به شورش عليه ولي امر خودمتهم كردند

وي ادامه داد: وقتي بزرگان وهابي نتوانستند با قدرت علمي «سيد محمد قطب» مقابله كنند، او را متهم كردند به اين‌كه عليه ولي امر خود شورش كرده است كه او نيز در جواب گفته بود اگر ولي امري براي من باشد، او «جمال عبدالناصر» است.

 

 

حركت وهابيت در جهت اهداف انگليس، آمريكا و اسراييل است
 

 


 

 

نگاه فرقه وهابيت فقط در مورد قبور است و انفجار قبوري كه در دنيا صورت مي‌گيرد ناشي از اين تفكر است
 

 


عصام العماد، حركت وهابيت را در جهت اهداف انگليس و آمريكا و اسرائيل برشمرد و گفت: اين مذهب نگاهش فقط در مورد قبور است و به امور ديگر اهتمام ندارد و معتقدند زيارت قبور شرك است و انفجار قبوري كه در دنيا صورت مي‌گيرد ناشي از اين تفكر است. اين تا جايي بوده است كه برخي از علماء گفته بودند، گويي شيخ محمد عبدالوهاب در مقبره متولد شده و بنابراين عقده‌اي دروني در اين مورد دارد.

وهابيون چون درك درستي از معارف ندارند امور عرفي را داخل در مفهوم بدعت مي‌دانند

وي، بناي قبور و اشكال مختلف مقبره را از جمله امور عرفي برشمرد و اضافه كرد: وهابيون چون درك درستي از معارف ندارند امور عرفي را داخل در مفهوم بدعت مي‌دانند.

به اعتقاد عبدالوهاب، مشركين مسلمان از مشركين دوران پيامبر مانند ابولهب و ابوجهل بدتر و ملعون‌ترند

مدرس مجمع جهاني اهل بیت علیهم السلام گفت: محمد عبدالوهاب آن‌چنان در مورد مسلمانان تندرو بود كه در كتاب خود نوشته است مشركين مسلمان از مشركين دوران پيامبر مانند ابولهب و ابوجهل بدتر و ملعون‌ترند.

 

 

مرض تكفير امري است كه بايد نسبت به آن هوشيار بود
 

 


وي تصريح كرد: معتقدم هر جا تكفيري صورت گيرد پس از آن انفجاري در عالم رخ خواهد داد و مرض تكفير امري است كه بايد نسبت به آن هوشيار بود.

اين محقق و پژوهشگر تاريخ و حديث تاكيد كرد: بايد مومنين كاملا مواظب و هوشيار باشند چرا كه پشيماني پس از تحقق مشكلات سودي نخواهد داشت.

وهابيون هرگز در انفجار حرمين عسگريين و كربلا و نجف متوقف نخواهند شد

عصام العماد ابراز عقيده كرد: وهابيون هرگز در انفجار حرمين عسگريين و كربلا و نجف متوقف نخواهند شد بلكه اگر فرصت يابند، حرم ديگر ائمه اطهار را نيز منفجر خواهند كرد.

 

 

علماي شيعه و سني در مقابل صدور فتاوي تكفيري وهابيون بيانيه‌اي مشترك صادر كنند
 

 


وي پيشنهاد كرد: در مقابل صدور فتاوي تكفيري تمام بزرگان اهل سنت و شيعه در تمام نقاط عالم جمع شوند و بيانيه‌اي در محكوميت چنين اموري صادر كنند چرا كه كوتاهي در اين كار ضرر را متوجه همگان خواهد كرد. محكوميت مراجع ديني در قم و نجف در اين زمينه كافي نيست.

 

 

از يك وهابي معتدل شنيدم كه مي‌گفت دولت ما ايران است
 

 


نبايد با وهابيون عكس‌العملي مانند آنان داشت بلكه بايد با جدال احسن آنان را مجاب كرد

عصام العماد اظهار داشت: الحمدالله امروز تمام مسلمانان از شيعه و سني به جمهوري اسلامي ايران اطمينان دارند و خودم از يك وهابي معتدل شنيدم كه مي‌گفت دولت ما ايران است. نبايد با وهابيون عكس‌العملي مانند آنان داشت بلكه بايد با جدال احسن آنان را مجاب كرد.

 

 

در حوزه‌هاي علميه ايران فتوايي بر تكفير اهل سنت نديده‌ام
 

 


وي تعصب شديد وهابيون را يكي از مشكلات بزرگ آنان عنوان كرد و ادامه داد: متاسفانه در تمام دانشگاه‌هاي عربستان كتاب‌هاي شيخ محمد عبدالوهاب جزو متون درسي است و از همان ابتدا افكار اين شخصيت در وجود دانشجويان مستقر مي‌شود لذا به ياد دارم كه وقتي در دانشگاه «محمد سعود» درس مي‌خواندم قريب هزار رساله دكترا در تكفير شيعه وجود داشت. اين در حالي است كه در حوزه‌هاي علميه ايراني ما فتوايي بر تكفير اهل سنت نديده‌ام.

 

 

وهابيون به مقوله‌اي به نام «تقريب مذاهب» اصلا اعتقادي ندارند
 

 


عصام العماد در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار فقه و حقوق خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار داشت: وهابيون به مقوله‌اي به نام «تقريب مذاهب» اصلا اعتقادي ندارند و «محمد كباري» كه يك عالم بزرگ سعودي كتابي فقط در رد تقريب مذاهب نگاشته است و «ابن‌جويري» فتوي بر حرمت خوردن غذاي شيعه داده است؛ بنابراين اصلاح آنان كار آساني نيست.

 

 

مبناي فقهي وهابيون بسيار مصلحتي است
 

 


وي در عين حال خاطر نشان كرد: متاسفانه مبناي فقهي وهابيون بسيار مصلحتي است به گونه‌اي كه اگر مصلحت خود را در ارتباط با شيعه ببينند صدها كتاب در اسلاميت شيعه مي‌نويسند.

عصام العماد عنوان كرد: علماي عربستان وقتي ديده‌اند ايران به عنوان رهبر فكري دنياي اسلام شناخته شده است، درصدد هجمه‌ي ايران برآمده‌اند و آنان وقتي انفجارات در كشور خود را ديدند به جهت تحقق چنين انفجاراتي در ايران، با صدور فتواهاي تكفيرانه افكار را به چنين سمتي هدايت مي‌كنند.

 

 

ايران بايد با جمع بين ديپلماسي و دين هوشيارانه در جهت خنثي كردن تحريكات وهابيون برآيد
 

 


وي گفت: جمهوري اسلامي كه آراسته به سياست علوي است بايد با جمع بين ديپلماسي و دين هوشيارانه در جهت خنثي كردن تحريكات آنان برآيد.

 

 

شيعه شدنم هديه‌ي آسماني بود
 

 


دكتر عصام العماد، شيعه شدنش را هديه‌ي آسماني برشمرد و گفت: من در نزد «بن‌باز» در عربستان مشغول تحصيل بودم و با خود در اين انديشه بودم كه پس از قرن‌ها ارادات خالصانه نسبت به امام علي و امام حسين علیه السلام و ديگر امامان بزرگوار، همچنان در قلوب عده‌اي موج مي‌زند و كهنه نشده است و از طرف ديگر نقدهاي شديد نسبت به امام علي علیه السلام و امام حسين علیه السلام را در مجالس علمي عربستان مشاهده مي‌كردم و مي‌ديدم ظلم‌هاي يزد و معاويه توجيه مي‌شود ولي به راحتي امامان شيعه نقد مي‌شوند.

 

 

مشاهده مي‌كردم در عربستان كتاب‌هايي در دفاع از يزيد و… نوشته شده و هيچ‌گونه انتقادي بر آنان وارد نكرده‌اند
 

 


وي ادامه داد: بنده مجالسي را مشاهده مي‌كردم كه به راحتي امام علي علیه السلام را نقد مي‌كنند ولي وقتي فضايل امام -كه حتي در خود كتاب‌هايشان نيز هست- مي‌شنوند، قدرت تحمل ندارند. مشاهده مي‌كردم كتاب‌هاي متنوعي در دفاع از يزيد و عمروعاص و… نوشته شده است و هيچ‌گونه انتقادي بر آنان وارد نكرده‌اند.

وي ادامه داد: اين‌گونه جريانات باعث شد بر نفسم عتاب كنم و خود را به مطالعه در سيره‌ي اهل بیت علیهم السلام وادار كردم.

مدرس مجمع جهاني اهل بیت علیهم السلام به ايسنا گفت: در شبي از شب‌هاي ماه رمضان پس از نماز تراويح در مجلسي حاضر شدم كه امام علي علیه السلام را در قفس اتهام گذاشته بودند و به تمام عملكرد او بدون دليل اعتراض مي‌كردند و او را خليفه‌اي عنوان مي‌كردند كه اگر زودتر كشته مي‌شد، آمريكاي امروز مسلمان مي‌گشت. ديدم آنان امام حسين علیه السلام را سبب‌ساز فتنه بزرگ اجتماعي مي‌ناميدند كه پس از اين جلسه به شدت به مطالعه و تحقيق در زندگي اهل بیت علیهم السلام روي آوردم.

 

 

پس از مطالعات تخصصي، دريافتم كه تمام كارهاي امام علي علیه السلام بر طبق عقل و منطق بود
 

 


 

 

به اين نتيجه رسيدم كه سخنان وهابيون تماما توجيهات ركيكه و فاقد منطق است
 

 


وي اذعان كرد: پس از مطالعاتم كه به طور تخصصي انجام دادم، يافتم كه اتفاقا تمام كارهاي امام علي علیه السلام بر طبق عقل و منطق بود و به اين نتيجه رسيدم كه سخنان وهابيون تماما توجيهات ركيكه و فاقد منطق است. مثلا آنان احاديث فضايل امام علي عليه‌السلام را بي‌اهميت مي‌خواندند ولي نفرين پيامبر صلی الله علیه و آله و سلم در مورد معاويه (خداوند هيچ وقت شكمت را سير نكند) را از جمله فضايل معاويه مي‌دانستند و توجيه مي‌كردند مقصود از اين حديث اين است كه معاويه هيچگاه سير نشود و بخورد و سلامت پيدا كند.

عصام العماد افزود: شيعه شدن من نه فقط به اراده خودم بلكه با كرامت الهي و عنايت آسماني تحقق پذيرفت و خداوند را با تمام وجود بر اين نعمت عظمي شاكرم و از او مي‌خواهم مرا به معارف بيشتري هدايت كند.

 

 

به دليل شيعه شدنم هم‌اكنون مورد تكفير وهابيون هستم
 

 


وي در پايان خاطر نشان كرد: بنده به دليل شيعه شدنم هم‌اكنون مورد تكفير وهابيون هستم.

 

منبع : موعود

 

 

 



 

دكتر عصام العماد، شيعه‌شناس، متخصص در علم رجال و حديث و تاريخ، مدرس مجمع جهاني اهل بیت علیهم السلام و فارغ‌التحصيل دانشگاه‌هاي مذاهب عربستان سعودي است. وي که خود زماني پيرو وهابيت بوده و به مذهب تشيع گرويده است، در گفت‌وگوي تفصيلي به تشريح شكل‌گيري فرقه وهابيت و افشاي ماهيت آن پرداخته است.
 

وي با بيان اين كه مبناي فقهي وهابيون بسيار مصلحتي است، گفت كه نگاه فرقه وهابيت فقط در مورد قبور است و انفجار قبوري كه در دنيا صورت مي‌گيرد ناشي از اين تفكر است.

العماد، بزرگ‌ترين مشكل دنياي اسلام را حركت وهابيت دانست و با بيان اين كه وهابيون به مقوله‌اي به نام «تقريب مذاهب» اصلا اعتقادي ندارند، پيشنهاد داد كه علماي شيعه و سني در مقابل صدور فتاوي تكفيري وهابيون بيانيه‌اي مشترك صادر كنند.

وي با اشاره به اين كه فتواي وهابيون ناشي از تاثيرات عناصر اسراييلي در ميان آنان است، آن را در راستاي متوقف كردن حركت حزب‌الله لبنان و اخوان المسلمين دانست.

دكتر عصام العماد كه يمني‌الاصل و 39 ساله است و تحصيلات خود را در دانشگاه‌هاي عربستان گذرانده و روزي خود در زمره پيروان وهابيت بوده و امروز به عنوان يك شيعه‌شناس در ايران به تدريس و تاليف مشغول است، در گفت‌وگويي تفصيلي با خبرنگار فقه و حقوق خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار داشت: صدور فتواي تكفيري 38 نفر از علماي وهابي عربستان چيز غريب و جديدي نيست؛ چرا كه وقتي ما به تاريخ وهابيت از بدو تأسيس آن نگاه مي‌كنيم، مشاهده مي‌كنيم كه وهابيت در بستر تكفير به وجود آمده و بر طبق آن رشد و حركت كرده است.

وي گفت: گمان نمي‌كنم هيچ مذهبي همانند وهابيت در فضاي تكفيري تبلور يافته باشد و متاسفانه اين‌گونه تندروي آنان ناشي از جهل به معني تكفير و خصوصيات آن است.

العماد اظهار داشت: بنده از آن زمان كه به ايران آمدم مشغول تاليف كتب و نقد روش وهابيت شدم كه يك نمونه از مناظراتم با يكي از مفتي‌هاي كويت صورت گرفت و آن در مجموعه كتاب «الزلزال» چاپ شده است كه به فارسي نيز ترجمه شده است.

 

مؤسس فرقه وهابيت اطلاع كاملي از علوم اسلامي چون منطق و اصول و لغت نداشته است
 


وي ادامه داد: شيخ محمد عبدالوهاب مؤسس مذهب وهابيت است و فردي است كه در خانواده‌ي علمي رشد و در نزد پدر و برادر خود تحصيل كرده است وليكن متاسفانه انحرافات بزرگ فكري داشته است.

معتقدم شيخ عبدالوهاب با دو مشكل بسيار بزرگ دست و پنجه نرم مي‌كرد كه البته اين دو مشكل را از مطالعات مكرر كتاب‌هاي وي، كشف كرده‌ام. مشكل اول وي كمبود علم بوده است. او اطلاع كاملي از علوم اسلامي چون منطق و اصول و لغت و… نداشته است.

وي گفت: شيخ محمد عبدالوهاب هرگز نتوانسته است تحصيلي كامل و جامع از علوم، در يك دانشگاه معتبر داشته باشد و هرگز نتوانسته به شكلي ملازم نزد شخصيتي علمي تلمذ كند.

عصام العماد افزود: متأسفانه شيخ محمدعبدالوهاب قبل از اينكه تحصيلات خود را به‌طور كامل تكميل كند، عهده‌دار امر تبليغ دين شد؛ اين در حالي بود كه وي داراي روحيه تندرويي بود.

مشكل اساسي و بزرگ موسس وهابيت انحراف سلوكي نبوده بلكه مشكل فكري بوده است

وي مشكل دوم شيخ محمد عبدالوهاب را انحراف فكري و عقيدتي برشمرد و عنوان كرد: مشكل اساسي و بزرگ وي، مشكل فكري بوده است كه نمونه چنين مسأله‌اي درميان خوارج در زمان امام علي عليه‌السلام وجود داشته است.

 

عبدالوهاب علاوه بر شيعه، اهل تسنن معتدل را نيز مورد هجمه قرار داد
 


وي اضافه كرد: از بدو ظهور شيخ محمد عبدالوهاب ما شاهد افكار خطرناكي از وي بوديم كه متأسفانه وي فقط بر ضد شيعه عمل نكرد بلكه تمام اهل تسنن مخلص و معتدل را نيز مورد هجمه فتوايي خود قرار داد.

عصام العماد گفت: شيخ محمد عبدالوهاب معناي حقيقي و ضوابط اصلي تكفير را پي نبرده بود؛ بنابراين جمع كثيري از مسلمانان شيعه و سني را داخل در دايره شرك و تكفير نمود و اين همان خطر بزرگ است. وي هركس كه تابع افكارش نبود را ضد توحيد مي‌انگاشت.

وي ادامه داد: اين شخصيت با فكر شخصي خود قواعدي را در زمينه توحيد تدوين كرده بود و هر كسي را با اين چهارچوب مخالفت يا نقد مي‌كرد، كافر مي‌شمرد و بر اين اساس مشاهده مي‌كنيم بزرگان علمي عالم اسلام را رد كرده است؛ مثلا كتاب توحيد زمخشري، تفسير آيات توحيد امام فخر رازي و امام ابوحامد غزالي، طبرسي و عسقلاني، ثعلبي و حتي طبري كه از علماي بزرگ اهل سنت است، در نظر شيخ محمد عبدالوهاب مصداق كتب مضله است و نويسنده آن كتاب، كافر است.

اين محقق تاريخ اسلام خاطر نشان كرد: شيخ محمد عبدالوهاب يك نوع حساسيتي در مساله توحيد داشت و درصدد بود با فكر خودش اين مساله را حل كند غافل از اينكه كميتش در اين زمينه لنگ بود و او با كارش نه فقط مشكل در عربستان، بلكه در تمام جوامع اسلامي از اندلس تا ايران و پاكستان و در ميان تمام فرق اعم از اشعري،معتزله، سلفيه و شيعه و… ايجاد كرد. وي باعث شد جنبش‌هاي بزرگ اسلامي به چند دستگي مبدل شوند و از حركت باز ايستند.

 

موسس وهابيت مي‌خواست توحيد ساختگي خويش را بر ديگران تحميل كند
 


عصام العماد تاكيد كرد: بنده در صدد اين نيستم كه نيت شيخ محمدعبدالوهاب را در اين كار بيابم؛ چرا كه نيت، امري دروني و فقط خداوند متعال از آن مطلع است. آنچه براي من مسلم است، اين است كه شيخ با عملكردش مي‌خواست توحيد ساختگي خويش را بر ديگران تحميل كند، بدون اينكه درك جامعي از آن داشته باشد. او به قدري تعصب داشت كه در نامه‌هاي خويش به ديگران، آنان را مشرك خطاب مي‌كرد و مي‌گفت (من محمد عبدالوهاب الي المشركين). وي معتقد بود جان و مال و زنان مخالفش براي طرفدارانش مباح است.

وي ادامه داد: حتي شيخ سليمان عبدالوهاب برادر شيخ محمد عبدالوهاب نيز به مقابله با او پرداخت و روزي به او گفته بود«تو هرگز كتاب‌هايي را كه خوانده‌اي به درستي درك نكرده‌اي».

وي تاكيد كرد: بسياري از مسايلي را كه شيخ محمدعبدالوهاب متعرض آن شده است، به قدري تند است كه بسياري معتقدند «ابن تيميه» كه او هم يكي از شخصيت‌هاي افراطي در تاريخ بوده است، از وي معتدل‌تر بوده است؛ چرا كه در باب بدعت، كثيري از امور هستند كه شيخ محمد عبدالوهاب آن را داخل در شرك دانسته، ولي «ابن تيميه» چنين نكرده است.

دكتر عصام العماد، فتواي تكفيري 38 تن از علماي وهابي را متأثر از فتاواي شيخ محمد عبدالوهاب عنوان و اضافه كرد: تا زماني كه راه حلي براي اين معضل نيابيم، مشكل جهان اسلام حل نخواهد شد.

 

بزرگ‌ترين مشكل دنياي اسلام حركت وهابيت است
 


وي گفت: شيخ محمدسعيد رمضان لوطي كه از فقهاي بزرگ است، گفته بود «حدود 200 متفكر اسلامي از سراسر جهان اجتماعي تشكيل داديم تا مشكلات جهان اسلام را بيابيم و حل كنيم. پس از بحث به اين نتيجه رسيديم كه بزرگ‌ترين مشكل كه دنياي اسلام با آن دست و پنجه نرم مي‌كند حركت وهابيت است.» اينان مشكلاتي در تمام دنيا اعم از آمريكا و فرانسه، آلمان و چين و تمام جاهايي كه در آن نفوذ كرده‌اند، ايجاد نموده‌اند.

دكتر العماد از قول دكتر علامه يوسف قرضاوي نقل كرد: در دنياي اسلام كسي اعم از مرده و زنده وجود ندارد مگر اينكه وهابيت كتابي در لعن آن نوشته است چه شيعه باشد چه سني، چه زيدي و چه

وي خاطر نشان كرد: به عنوان مثال يك وهابي كتابي در رد سيد جمال‌الدين اسدآبادي به نام «تحذير الامم من كلب العجم = برحذر داشتن امت از …فارسي» نوشته است. يك وهابي ديگر كتابي در رد صاحب «تفسير المنار» به نام «صواعق من النار علي صاحب المنار: هجوم شعله‌هاي آتش بر سر صاحب كتاب المنار» نوشته است. ديگري كتابي به نام «الكلب العالي يوسف القرضاوي: … بزرگ يوسف قرضاوي» نوشته است.

 

تمام نوشته‌هاي آنان فقط و فقط عليه مسلمانان است
 


عصام گفت: بنده قبل از شيعه شدنم نزد فردي به نام «المدخلي» درس مي‌خواندم كه نزد اين شيخ قريب 100 كتاب در لعن و رد بزرگان اسلام اعم از «سيد محمد قطب»، «شيخ محمد غزالي»، «آيت‌الله خويي»، «شيخ محمد عبده» و … وجود داشت. اين در حالي است كه ما در ميان كتب وهابيون كتابي در رد ماركسيست، بودائيسم، بهائيت و تفكرات اسراييلي و آمريكايي نمي‌بينيم. تمام نوشته‌هاي آنان فقط و فقط عليه مسلمانان است.

 

فتواي وهابيون ناشي از تاثيرات عناصر اسراييلي در ميان آنان است
 


 

اين، فتوايي است كه از قصر سعودي صادر شده است
 


 

فتواي وهابيون در راستاي متوقف كردن حركت حزب‌الله لبنان و اخوان المسلمين است
 


وي تاكيد كرد: فتواي وهابيون ناشي از تاثيرات عناصر اسراييلي در ميان آنان است و بايد توجه داشت كه اين فتوايي است كه از قصر سعودي صادر شده است زيرا تمام علماء و مفتي‌هاي عربستان كارگزار حكومت هستند. اين فتوا در جهت منافع اسراييل و براي متوقف كردن حركت حزب‌الله لبنان و حماس و اخوان المسلمين و… صادر شده است.

عصام العماد، ظهور وهابيون معقول در عربستان را از پديده‌هاي مبارك ياد كرد و به خبرنگار فقه و حقوق ايسنا گفت: شيخ سليمان العوده، سردمدار وهابيون معقول از جمله كساني است كه شجاعت نقد شيخ محمد عبدالوهاب را يافت و او را به خطا منتسب كرد.

وي، دليل تحقق چنين امري را داراي ريشه‌ي تاريخي عنوان كرد و گفت: پس از آنكه بين «ملك فيصل» و «جمال عبدالناصر» درگيري پيش آمد، «ملك فيصل» جهت انتقام‌گيري، جمعي از علماي اهل تسنن مصر از جمله «سيد محمد قطب» و «شيخ محمد غزالي» را به عربستان دعوت كرد تا آنان را بر ضد «جمال عبدالناصر» به كار گيرد وليكن وقتي آنان وارد عربستان شدند چون از تفكرات «سيد جمال‌الدين اسدآبادي» و «شيخ محمد عبده» تاثير پذيرفته بودند، تفكرات «شيخ محمد عبدالوهاب» را مورد انتقاد شديد قرار دادند.

عصام العماد گفت: وقتي اينان وارد عربستان شدند «شيخ ربيع مدخلي» و «بن‌باز» تعبيري كرده و گفته بودند ورود اينان به منزله‌ي بمبي است كه موجب انفجار تفكر وهابي خواهد شد.

وي ادامه داد: «سيد محمد قطب» پس از محكوميت به اقامت اجباري در عربستان مشغول تدريس شد و شاگردان معقولي چون «سليمان العوده» را پرورش داد.

درشرايطي كه امام علي علیه السلام وعمربن‌خطاب درعربستان نقد مي‌شدند،كسي حق نقد عبدالوهاب را نداشت

عصام العماد گفت: من به ياد دارم زماني در دانشگاه‌هاي عربستان نقد امام علي عليه‌السلام و حتي عمر بن خطاب به راحتي صورت مي‌گرفت ولي هيچ‌كس حق نقد شيخ محمد عبدالوهاب را نداشت. در اين ايام با ظهور بزرگاني شجاع چون «سيد محمد قطب» و «شيخ محمد غزالي» اين وضعيت افول يافت.

وقتي بزرگان وهابي نتوانستند با قدرت علمي«قطب»مقابله كنند،او را به شورش عليه ولي امر خودمتهم كردند

وي ادامه داد: وقتي بزرگان وهابي نتوانستند با قدرت علمي «سيد محمد قطب» مقابله كنند، او را متهم كردند به اين‌كه عليه ولي امر خود شورش كرده است كه او نيز در جواب گفته بود اگر ولي امري براي من باشد، او «جمال عبدالناصر» است.

 

حركت وهابيت در جهت اهداف انگليس، آمريكا و اسراييل است
 


 

نگاه فرقه وهابيت فقط در مورد قبور است و انفجار قبوري كه در دنيا صورت مي‌گيرد ناشي از اين تفكر است
 


عصام العماد، حركت وهابيت را در جهت اهداف انگليس و آمريكا و اسرائيل برشمرد و گفت: اين مذهب نگاهش فقط در مورد قبور است و به امور ديگر اهتمام ندارد و معتقدند زيارت قبور شرك است و انفجار قبوري كه در دنيا صورت مي‌گيرد ناشي از اين تفكر است. اين تا جايي بوده است كه برخي از علماء گفته بودند، گويي شيخ محمد عبدالوهاب در مقبره متولد شده و بنابراين عقده‌اي دروني در اين مورد دارد.

وهابيون چون درك درستي از معارف ندارند امور عرفي را داخل در مفهوم بدعت مي‌دانند

وي، بناي قبور و اشكال مختلف مقبره را از جمله امور عرفي برشمرد و اضافه كرد: وهابيون چون درك درستي از معارف ندارند امور عرفي را داخل در مفهوم بدعت مي‌دانند.

به اعتقاد عبدالوهاب، مشركين مسلمان از مشركين دوران پيامبر مانند ابولهب و ابوجهل بدتر و ملعون‌ترند

مدرس مجمع جهاني اهل بیت علیهم السلام گفت: محمد عبدالوهاب آن‌چنان در مورد مسلمانان تندرو بود كه در كتاب خود نوشته است مشركين مسلمان از مشركين دوران پيامبر مانند ابولهب و ابوجهل بدتر و ملعون‌ترند.

 

مرض تكفير امري است كه بايد نسبت به آن هوشيار بود
 


وي تصريح كرد: معتقدم هر جا تكفيري صورت گيرد پس از آن انفجاري در عالم رخ خواهد داد و مرض تكفير امري است كه بايد نسبت به آن هوشيار بود.

اين محقق و پژوهشگر تاريخ و حديث تاكيد كرد: بايد مومنين كاملا مواظب و هوشيار باشند چرا كه پشيماني پس از تحقق مشكلات سودي نخواهد داشت.

وهابيون هرگز در انفجار حرمين عسگريين و كربلا و نجف متوقف نخواهند شد

عصام العماد ابراز عقيده كرد: وهابيون هرگز در انفجار حرمين عسگريين و كربلا و نجف متوقف نخواهند شد بلكه اگر فرصت يابند، حرم ديگر ائمه اطهار را نيز منفجر خواهند كرد.

 

علماي شيعه و سني در مقابل صدور فتاوي تكفيري وهابيون بيانيه‌اي مشترك صادر كنند
 


وي پيشنهاد كرد: در مقابل صدور فتاوي تكفيري تمام بزرگان اهل سنت و شيعه در تمام نقاط عالم جمع شوند و بيانيه‌اي در محكوميت چنين اموري صادر كنند چرا كه كوتاهي در اين كار ضرر را متوجه همگان خواهد كرد. محكوميت مراجع ديني در قم و نجف در اين زمينه كافي نيست.

 

از يك وهابي معتدل شنيدم كه مي‌گفت دولت ما ايران است
 


نبايد با وهابيون عكس‌العملي مانند آنان داشت بلكه بايد با جدال احسن آنان را مجاب كرد

عصام العماد اظهار داشت: الحمدالله امروز تمام مسلمانان از شيعه و سني به جمهوري اسلامي ايران اطمينان دارند و خودم از يك وهابي معتدل شنيدم كه مي‌گفت دولت ما ايران است. نبايد با وهابيون عكس‌العملي مانند آنان داشت بلكه بايد با جدال احسن آنان را مجاب كرد.

 

در حوزه‌هاي علميه ايران فتوايي بر تكفير اهل سنت نديده‌ام
 


وي تعصب شديد وهابيون را يكي از مشكلات بزرگ آنان عنوان كرد و ادامه داد: متاسفانه در تمام دانشگاه‌هاي عربستان كتاب‌هاي شيخ محمد عبدالوهاب جزو متون درسي است و از همان ابتدا افكار اين شخصيت در وجود دانشجويان مستقر مي‌شود لذا به ياد دارم كه وقتي در دانشگاه «محمد سعود» درس مي‌خواندم قريب هزار رساله دكترا در تكفير شيعه وجود داشت. اين در حالي است كه در حوزه‌هاي علميه ايراني ما فتوايي بر تكفير اهل سنت نديده‌ام.

 

وهابيون به مقوله‌اي به نام «تقريب مذاهب» اصلا اعتقادي ندارند
 


عصام العماد در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار فقه و حقوق خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار داشت: وهابيون به مقوله‌اي به نام «تقريب مذاهب» اصلا اعتقادي ندارند و «محمد كباري» كه يك عالم بزرگ سعودي كتابي فقط در رد تقريب مذاهب نگاشته است و «ابن‌جويري» فتوي بر حرمت خوردن غذاي شيعه داده است؛ بنابراين اصلاح آنان كار آساني نيست.

 

مبناي فقهي وهابيون بسيار مصلحتي است
 


وي در عين حال خاطر نشان كرد: متاسفانه مبناي فقهي وهابيون بسيار مصلحتي است به گونه‌اي كه اگر مصلحت خود را در ارتباط با شيعه ببينند صدها كتاب در اسلاميت شيعه مي‌نويسند.

عصام العماد عنوان كرد: علماي عربستان وقتي ديده‌اند ايران به عنوان رهبر فكري دنياي اسلام شناخته شده است، درصدد هجمه‌ي ايران برآمده‌اند و آنان وقتي انفجارات در كشور خود را ديدند به جهت تحقق چنين انفجاراتي در ايران، با صدور فتواهاي تكفيرانه افكار را به چنين سمتي هدايت مي‌كنند.

 

ايران بايد با جمع بين ديپلماسي و دين هوشيارانه در جهت خنثي كردن تحريكات وهابيون برآيد
 


وي گفت: جمهوري اسلامي كه آراسته به سياست علوي است بايد با جمع بين ديپلماسي و دين هوشيارانه در جهت خنثي كردن تحريكات آنان برآيد.

 

شيعه شدنم هديه‌ي آسماني بود
 


دكتر عصام العماد، شيعه شدنش را هديه‌ي آسماني برشمرد و گفت: من در نزد «بن‌باز» در عربستان مشغول تحصيل بودم و با خود در اين انديشه بودم كه پس از قرن‌ها ارادات خالصانه نسبت به امام علي و امام حسين علیه السلام و ديگر امامان بزرگوار، همچنان در قلوب عده‌اي موج مي‌زند و كهنه نشده است و از طرف ديگر نقدهاي شديد نسبت به امام علي علیه السلام و امام حسين علیه السلام را در مجالس علمي عربستان مشاهده مي‌كردم و مي‌ديدم ظلم‌هاي يزد و معاويه توجيه مي‌شود ولي به راحتي امامان شيعه نقد مي‌شوند.

 

مشاهده مي‌كردم در عربستان كتاب‌هايي در دفاع از يزيد و… نوشته شده و هيچ‌گونه انتقادي بر آنان وارد نكرده‌اند
 


وي ادامه داد: بنده مجالسي را مشاهده مي‌كردم كه به راحتي امام علي علیه السلام را نقد مي‌كنند ولي وقتي فضايل امام -كه حتي در خود كتاب‌هايشان نيز هست- مي‌شنوند، قدرت تحمل ندارند. مشاهده مي‌كردم كتاب‌هاي متنوعي در دفاع از يزيد و عمروعاص و… نوشته شده است و هيچ‌گونه انتقادي بر آنان وارد نكرده‌اند.

وي ادامه داد: اين‌گونه جريانات باعث شد بر نفسم عتاب كنم و خود را به مطالعه در سيره‌ي اهل بیت علیهم السلام وادار كردم.

مدرس مجمع جهاني اهل بیت علیهم السلام به ايسنا گفت: در شبي از شب‌هاي ماه رمضان پس از نماز تراويح در مجلسي حاضر شدم كه امام علي علیه السلام را در قفس اتهام گذاشته بودند و به تمام عملكرد او بدون دليل اعتراض مي‌كردند و او را خليفه‌اي عنوان مي‌كردند كه اگر زودتر كشته مي‌شد، آمريكاي امروز مسلمان مي‌گشت. ديدم آنان امام حسين علیه السلام را سبب‌ساز فتنه بزرگ اجتماعي مي‌ناميدند كه پس از اين جلسه به شدت به مطالعه و تحقيق در زندگي اهل بیت علیهم السلام روي آوردم.

 

پس از مطالعات تخصصي، دريافتم كه تمام كارهاي امام علي علیه السلام بر طبق عقل و منطق بود
 


 

به اين نتيجه رسيدم كه سخنان وهابيون تماما توجيهات ركيكه و فاقد منطق است
 


وي اذعان كرد: پس از مطالعاتم كه به طور تخصصي انجام دادم، يافتم كه اتفاقا تمام كارهاي امام علي علیه السلام بر طبق عقل و منطق بود و به اين نتيجه رسيدم كه سخنان وهابيون تماما توجيهات ركيكه و فاقد منطق است. مثلا آنان احاديث فضايل امام علي عليه‌السلام را بي‌اهميت مي‌خواندند ولي نفرين پيامبر صلی الله علیه و آله و سلم در مورد معاويه (خداوند هيچ وقت شكمت را سير نكند) را از جمله فضايل معاويه مي‌دانستند و توجيه مي‌كردند مقصود از اين حديث اين است كه معاويه هيچگاه سير نشود و بخورد و سلامت پيدا كند.

عصام العماد افزود: شيعه شدن من نه فقط به اراده خودم بلكه با كرامت الهي و عنايت آسماني تحقق پذيرفت و خداوند را با تمام وجود بر اين نعمت عظمي شاكرم و از او مي‌خواهم مرا به معارف بيشتري هدايت كند.

 

به دليل شيعه شدنم هم‌اكنون مورد تكفير وهابيون هستم
 


وي در پايان خاطر نشان كرد: بنده به دليل شيعه شدنم هم‌اكنون مورد تكفير وهابيون هستم.


منبع:موعود

باتشکر از استاد؛ سرکارخانم جباری

 

 


موضوعات: بدون موضوع
   چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392نظر دهید »

1 2

اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
جمعی از طلاب خواهر شهرستان شهربابکیم که به امید خدا در پی انجام وظیفه ایم. یا حق
جستجو
وصیت شهدا
حدیث موضوعی
دانشنامه عاشورا
زیارت عاشورا
من کالای ایرانی میخرم