« خدا کندکه پست ومقام پستمان نکندافشاي ماهيت وهابيت »

 

 

 

 

·      اعتراف نامه

 

·      آقا ببخش که ما گناه می کنیم وتواستغفار!السلام علیک حین تحمدوتستغفر…….

کوله ام خالی زهر توشه است آه

 لحظه های عمر من پوچ است آه

 باید اکنون جای حسرت جای آه

 روبه سوی خالق آرم عذر خواه

 

وظایف منتظران امام زمان( عجل الله تعالی فرجه الشریف)؟

 

1.معرفت وشناخت امام زمان(عج):

 

انسان باید امام زمان خودرا بشناسد؛ چون، پیمودن مسیر درست وصراط مستقیم الهی، جز به معرفت اوممکن نخواهد بود.

 

پیامبر(ص)فرمود:من مات ولم یعرف امام زمانه مات میته جاهلیه؛

 

هرکس بمیرد؛درحالی که امام زمان خودرانشناخته باشد به مرگ جاهلیت مرده است.

 

 2.الگوپذیری:خوشا به حال آنان که قائم خاندان مرا درک کنند؛درحاتی که پیش ازدوران قدیم،به او وامامان پیش ازاو اقتدا کرده وازدشمنان،اعلام بیزاری کرده باشند. آنان،دوستان وهمراهان من وگرامی ترین امت،نزدمن هستند،                                  

ازمهمترین رفتارها،پرهیزگاری و حسن خُلق است.امام صادق (ع)فرمود:هرکس دوست دارد از یاران حضرت قائم(ع)باشد،باید منتظر باشد ودر حال انتظار،به پرهیزگاری و اخلاق نیکو رفتار کند.

 

3.یاد حضرت:اگر کسی به حقیت،منتظر محبوب خود باشد در اندیشه او خواهد بود.منتظر واقعی،سعی می کند در همه حال،به یاد آن بزرگوار باشد واعمال خودرااز انحراف و   کجی ها حفظ کند.یاد آن حضرت،با خواندن دعاهای آن بزرگوار، توسل به آن عزیزصدقه دادن برای سلامتی او،انجام دان خیرات به نیابت او،دعا کردن برای تعجیل فرج او،ندبه کردن در فراق او وتجدید پیمان در یاری او تحقق می یابد.

 

4.تلاش برای حفظ ایمان در زمان غیبت:در زمان غیبت،خطرات فراوانی برای ایمان وعمت پیش می آید وفکرها و مذاهب انحرافی در مسیر انسان پیدا میشود وسعی در گمراهی او دارد. در این زمینه،او پیرو مجتهد جامع شرایط مورد سفرش وتوجه امام معصوم(ع)  است؛زیرا او کسی است که از نظر علمی و عملی،مورد تایید آن حضرت قرار گرفته است.

 

5.زمینه سازی برای ظهور:منتظر واقعی،بادرک صحیح معنای انتظار،می کوشد زمینه ظهور امام زمان(ع)را تقویت کند؛بنابراین،هم به اصلاح نفس وخود سازی می پردازد وهم با امر به معروف و نهی از منکر،سعی درسعی در ساختن جامعه دارد؛پس او فردی متعهد برابر خود وجامعه خویش است.

 

 

 

   آقا بیا تا زندگی معنا بگیرد          شاید دعای مادرت زهرا بگیرد  آقا بیا تابا ظهور چشمهایت          این چشمهای ما کمی تقوابگیرد

 

 

 

نکاتی برای نزدیک شدن به امام زمان(عج)                                                       

شناخت امام:یکی از ارکان مهم معنوی وقلبی با امام،معرفت ساحت مقدس اواست.آدمی، با معرفت به حضرت مهدی(عج) همه جا وهمه وقت ،حضور او را تمس می کند وخود را کنار او ودر محضر او می بیند.باید برای رسیدن به چنین شناختی از خدا یاری خواست. در دعای دوران غیبت می خوانیم:((الهم اعرفنی نفسک فان لم تعرفنی نفسک الهم اعرفنی رسولک فان لم تعرفنی …)            پیوسته به یاد خدا بودن:برای نزدیکی به امام عصر(عج)که عصاره ی همه خوبی ها است، به بهانه های فراوان می توان متوسل شد؛گاهی با زیارت ((آل یاسین))به محضر مقدسش سلام داد وگاهی با((دعای ندبه)) در فراغ جان سوزش ناله وفغان سرداد وهمه روز با((دعای عهد ))به او تجدید پیمان کرد.                                                            

 

تهذیب نفس وکسب فضایل روحی و معنوی:برای ارتباط وانس بیشتر با آن بزرگوار،باید در دوری از گناهان وآلودگی ها بکوشیم وآینه دل را برای حضور آن وجود مطهر،غبار روبی کنیم وبه جای رذیلت ها وبدی ها،بذر فضیلتها و خصلتهای زیبای اخلاقی را در زمین دل بکاریم. پس باید کوشید با کسب کمالات اخلاقی وتقوا،به ولی عصر(ع) شباهت یافت.

 

 

 

 

 

به نام او که گر نظر کند به من مسرورم

 

                                          غروب جمعه

 

از آن سوی پنجره،باغ به من زل زده و آرام شرمگین سکوتش را به گریه نشسته،دیگر از آن غوغای دیروز واز آن دست افشانی شاخه های تاک خبری نیستفگلهای اناری،رنگ باخته اند.گت محمدی تادیروز غروب،عطرخوشش کوچه ها را پر کرده بود،عرق شرم بر خود نشانده و رایحه خوش بویش قورت داده است،خورشید نگران از غروب است ودامن کم فروغش را کم کم از مردمان شهر جمع می کند دیوارها سایه هایشان را برسر کشیده اند ودرخت بید دستهایش را از آسمان برداشته و غمگین سر به زیر انداخته است.آن های وهوی وآن پایکوبی های مارها و گنجشکها که با آواز خروس خانه مان شور گرفته بودند در صبح،دیگر نایی برای هم نوایی ندارند.ابرهای بارانی آسمان دلتنگشان را گرفته اند و بغضشان را برداشته اند ودارند می برند،از باران خبری نیست،از بوی گل محمدی خبری نیست از اجابت دعا خبری نیست،اینها را همه از باغ می توان فهمید.زیرا از یار خبری نیست!…مردمان شهراما…اما در خود تنیده اند،نه دلشان باران می خواهد،نه بوی گل محمدی آنها حتی دعا هم نکرده اند تاچه رسد که منتظر اجابت باشند.ماشینهایشان،قیافه هایشان،لباسهایشان،خانه هایشان و پولهایشان هم باران است،هم عطر گل محمدی وهم اجابت دعایشان.دل من وباغ اما دراین غروب جمعه هوای کوی یار دارد.شاید او شب به خواب من و باغ بیاید،شاید…

 

          السلام علی المهدی الذی یملا الارض قسطا وعدلا کما ملئت ظلما و جورا

 

 


موضوعات: بدون موضوع
   چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392


فرم در حال بارگذاری ...

اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
جمعی از طلاب خواهر شهرستان شهربابکیم که به امید خدا در پی انجام وظیفه ایم. یا حق
جستجو
وصیت شهدا
حدیث موضوعی
دانشنامه عاشورا
زیارت عاشورا
من کالای ایرانی میخرم