وقتی كودک ظرفى را شكست يا گونى برنجها را برگرداند؛ او را دعوا نكنيد، داد نكشيد، به او احساس گناه ندهيد كه «من با اين خستگى بايد خرابكارى تو رو تميز كنم»، «تو هم لنگه باباتی»، «ای خدا منو بكش»، «كشتی منو»
يا کودک را نترسانيد: «دست نزن»، «برو عقب»، «نكن بدتر ميشه»، «دستت ميبره»، «پاهات كثيف ميشه»

بلكه به او بگویید «برو جارو يا دستمال رو بيار تا با هم تميز كنيم» و اجازه دهيد كمک كند و با اين كار به او جبران كردن، همكاری كردن، اعتماد به نفس و اعتماد كردن به خودش و شما را بياموزد.

#فرزندپروری
#تربیت_فرزند


موضوعات: خانه مشاوره
   دوشنبه 24 شهریور 1399نظر دهید »

هر چقدر که موضوع کرونا بیشتر عنوان شود، کودکان استرس بیشتری تجربه می‌کنند و باعث خودبیمارانگاری در آنها شده به همین خاطر کودک احساس ناتوانی در مقابل این مشکل خواهد کرد و دچار آسیب روانی و احساس حقارت می شود. جهت کاهش آسیب‌های روانی در محیط خانه در مورد بیماری بیش از حد صحبت نکنید، برای کودکان بیماری کرونا را فاجعه آمیز و غیر قابل کنترل عنوان نکنید و به صورت غیرمستقیم به کودکان رعایت نکات بهداشتی را آموزش دهید. به خاطر ماندن طولانی مدت در محیط خانه، حتما وقت کافی برای خندیدن و داشتن سرگرمی با کودکان اختصاص دهید و محیط خانه باید به دور از افکار منفی و باید باعث آرامش کودک باشد.

#تربیت_فرزند
#فرزندپروری


موضوعات: خانه مشاوره
   یکشنبه 23 شهریور 1399نظر دهید »

?زوج هایی که گمان می کنند باید تمام عیوب همسر خود را گوشزد کنند و در رفع آن از روش های مستقیم و اخطار و تحقیر وتهدید استفاده کنند راه به جایی نمی برند . برای ایجاد تغییر در همسرمان لازم است زمینه های شکوفایی و رشد اعتماد به نفس او را فراهم کنیم.


?او به تشویق و تمجید نیاز دارد تا بتواند مهارت های اندک خود را گسترش دهد . او به پذیرش نیاز دارد تا بتواند در سایه حمایت و توجه بر توانمندی خود آگاه شده و با خاطری آرام ضعف های خود را بشناسد و برطرف کند .

?تحقیر و سرزنش نه تنها او را رشد نمی دهد بلکه او را در جهت تضعیف هرچه بیشتر یاری می دهد و قوه خلاقه او را برای مسئله گشایی و رفع مشکلات از بین می برد .


?به چنین همسرانی توصیه می شود تا در ابتدا همسر خود را با چنین شرایط و موقعیتی بپذیرند . و پس از آن با آرامش در جهت رشد او تلاش کنند . لازم است محاسن این گونه افراد نادیده گرفته نشود تا بتوانند تصورات مثبتی از خود در ذهن شکل دهند و سپس آنکه تغییرات و رفتارهای قابل قبول او را مورد تمجید و بازگویی قرار دهند .

? اگر رفتارهای مطلوب افراد را حتی در میزان کم آن ، مورد تشویق قرار دهیم می توانیم در مدت زمانی اندک افزایش آن را شاهد باشیم . بنابراین باید تلاش کنید تا در حکم یک راهنما و کمک رسان باشیم .

?زندگی نه سیاه است و نه سفید بلکه خاکستری است. هیچ کس در این دنیا کامل نیست. ما هم کامل نیستیم. پس بهتر است مسئولیت اشتباهات خود را بپذیریم و برای بهتر شدن اقدام کنیم و از به کار بردن کلمات همیشه و هرگز هم اجتناب کنیم.
#روابط_همسران


موضوعات: خانه مشاوره
   شنبه 3 خرداد 1399نظر دهید »

صبانيت را هم می‌شود محترمانه منتقل كرد اگر به جای «تـو» از «مـن» استفاده كنيم!!!

تو نمی‌فهمی!
❎ درکم نمی‌کنی!
❎ تو عذابم می‌دهی!
❎ تو همه چیز را تحمیل می‌کنی!
❎ تو اعصاب من رو داغون می‌کنی و…

مـن عصبانی هستم!
✅ حال من خوب نیست!
✅ من نمی‌توانم این تصمیم را قبول کنم!
✅ برای من سخت است با این مساله کنار بیایم!

? در این صورت آتش جنگ را شعله‌ور نکرده‌اید و بدون تخریب و سرزنش طرف مقابل حرف خودتان و حتی حرف آخر را زده‌اید

???????

#نکات_همسرانه
‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎


موضوعات: خانه مشاوره
   دوشنبه 29 اردیبهشت 1399نظر دهید »

⚠️ علت متلاشی شدن بعضی خانواده‌ها از نظر رهبرانقلاب

? ناسازگاری زندگی را تلخ میكند. خدای متعال زوج و همسر را خلق كرده است كه مایه آرامش هم باشند. طرفین برای اینكه بتوانند زندگی شیرینی داشته باشند، بایستی اگر كمبودی هم هست، تحمل كنند.
?‍♀️? غالباً متلاشی شدن خانواده‌ها به خاطر بی‌ملاحظگی‌ها است. مرد بلد نیست که رعایت کند؛ زن، بلد نیست که عقل به خرج بدهد، او تندی و خشونت بی‌حد میکند، این بی‌تحملی به خرج میدهد، همه‌اش ایراد دارد.
✅ اگر او خشونت نکند، اگر یک وقتی اشتباه کرد، این سرکشی نکند، ملاحظه کنند، با همدیگر بسازند، هیچ خانواده‌ای تا آخر متلاشی نخواهد شد و خانواده باقی میماند.

#مـــقـــام_مـــعـــظـــم_رهـبـــرے❣???


موضوعات: خانه مشاوره
   شنبه 27 اردیبهشت 1399نظر دهید »

مهارت مهار قلب های فراری

خیانت همسران ،موضوعی است که در رسانه ها و مباحث کار شناسی در کانون توجه قرار گرفته و اندیشه ها به سوی واکاوی دلایل این پدیده سرازیر شده است.در یک نگاه می توان گفت که تامین نیاز های عاطفی ،یکی از کارکردهای اساسی پیوند زناشویی است .زن و شوهر که آرامش دهنده های یکدیگرند،عهده دار این نقش مهم هستند و تا وقتی چنین تعهدی به خوبی در حال انجام است ،مشکلی پیش نیامده و ویروس خیانت ،زندگی را تهدید نمی کند اما وقتی به دلایل متعدد،فاصله های عاطفی پدید آیند و هرکدام از همسران به این عهد پایبند نباشند ،شاهد روز افزون خیانت در دنیای همسران و خرید محبت  از بازار سیاه و در واقع معامله با راهزنان زندگی خواهیم بود.در نگاهی عمیق از سوی امیر مومنان - علیه السلام-به این جمله ی طلایی میرسیم :«دل های مردان ،فراری و سرکش اند هر کس با آنان انس گیرد،به او روی می آورند(نهج البلاغه ،حکمت 50)»

زن با جهاز جسمی و عاطفی اهدایی از سوی خداوند که قدرت پرورش انسانی مانند خویش را دارد ،می تواند در این عرصه به قدری قدرتمند عرض اندام کند که نام آن را «مهارت مهار قلب»می گذاریم .این مهارت بی نظیر وقتی در مسیر درست خویش قرار گیرد به زندگی شاد و موفق منتهی می شود و آن گاه که سر از انحراف در آورد ،همان راهزن عشق نامیده می شود.

منبع:ماهنامه فرهنگی و اجتماعی خانواده شاد،سال اول ،اسفند 1395.


موضوعات: خانه مشاوره
   شنبه 16 اردیبهشت 1396نظر دهید »

باسمه تعالی
هفته پژوهش گرامی باد.


بدانید که بدون تحقیق،بدون نواوری،بدون ژرف یابی،انسان در هیچ مقوله ای نمیتواند به هدف های والا دست پیدا کند.مقام معظم رهبری “حفظه الله”
هیچ کوششی برتر از تحقیق وپژوهش نیست وبه عبارتی جستجوی روشمند مبتنی برداده های دارای اعتبار علمی برای دستیابی به حقیقت وپاسخگویی به نیازها وچیزی که از ان به عنوان فرایند تولید دانش یاد می کنیم پژوهش ،معبر ،مجراوفرایند تولید دانش است وممکن نیست بشر دانشی را تولید کند وبر چرخه ومسیر پژوهش استوار نباشد هیچ مسیری برای تولید دانش جز تحقیق وپژوهش وجود ندارد ونمیتوان به دانش جدیدی دست یافت.

همه پژوهشگران بدانند که باید پژوهش ها ناظر ومنطبق به نیاز های زمان باشد،نیاز سنجی گام مهمی است که به همه ما میگوید در چه شرایطی قرار داریم وکدام محقق ونهاد می تواند به این نیازها پاسخ دهدپس باید نیازهای انسان معاصر،جامعه وانفلاب اسلامی شناسایی شود وهمه باتوکل برخداوند وعمل به توصیه های مقام معظم رهبری حضرت ایت الله العظمی خامنه ای0مدظله العالی، در مسیر پیشرفت کشور گامهای اساسی ومهم بردارند.
ضمنا حوزه علمیه خواهران الزهرا (سلام الله علیها)به حمد وقوه الهی کرسی ها ونشست های علمی مختلف را برگزار کرده اند وتاکنون در زمینه های مختلف من جمله :قرانی،روایی، اخلاقی،عقاید وکلام،تفسیری وروانشناسی ،تاریخی وفقهی وحقوقی تعداد 136 پایان نامه وتعداد 347 مقاله که توسط طلاب فارغ التحصیل ودر حال تحصیل تدوین شده است را در اختیار عموم جهت استفاده قرار داده است.واحد کتابخانه حوزه الزهرا (سلام الله علیها) منبع شناسی،معرفی کتب معتبر ومستند وامانت این کتب راهمه روزه از ساعت 8الی 1 به عموم بانوان داشته ودارند واساتید راهنمای تحقیقات پایانی راهنمایی های لازم در جهت تدوین تحقیقات پایانی وتدوین مقالات وپاسخگویی به شبهات گوناگون را به عموم بانوان ودانش اموزان ودانشجویان شهرستان دارند،همچنین واحد سایت وکافی نت الزهرا (سلام الله علیها) با ارائه نرم افزارهای پژوهشی متنوع اماده ارائه خدمات لازم در جهت تدوین مقالات در زمینه های مختلف میباشد .در هفته پژوهش نمایشگاه کتاب در زمینه های مختلف ومتنوع با تخفیف ویژه از ساعت 8الی 1 و3الی 6 در حوزه الزهرا (سلام الله علیها) واقع در انتهای بلوار کوثر از دوشنبه 22 اذر تا 9 دی ماه جهت بازدید بر پا میباشد.
امید که باتوکل بر خداوند همه پژوهشگران توانایی شناسایی نقاط قوت و ضعف را پیدا نموده تا بتوانند ضعف ها را به قوت وقوت ها را بالنده ومستحکم تر نمایند.ان شاالله.
واحد پژوهش حوزه علمیه الزهرا (سلام الله علیها)

   سه شنبه 23 آذر 1395نظر دهید »

 

 

روزی نه چندان دورِ دور، او هم  نگاری بوده است…

   شنبه 10 مهر 1395نظر دهید »

در عالم رازی هست كه جز به بهای خون فاش نمی‌شود…

شهید_سید_مرتضی_آوینی

 

 

شهیدی که نشانی قبر خود را داد؛

شهید حمید_عرب_نژاد

 

شهیدی که قرض های یک نفر را داد؛

شهیدسید_مرتضی_دادگر

 

شهیدی که بدنش با اسید هم از بین نرفت و پس از ۱۶ سال با پیکر سالم به میهن بازگشت؛

شهیدمحمدرضا_شفیعی

 

شهیدی که از بهشت برای فرزندش نامه نوشت؛

شهید محمود_رضا_ساعتیان

 

شهیدی که در قبر خندید؛

شهیدمحمدرضا_حقیقی

 

شهیدی که عراقی ها برایش ختم گرفتند؛

شهیدعباس_صابری

 

شهیدی که روز تولدش شهید شد؛

شهید سید_مجتبی_علمدار

 

شهیدی که هر هفته مادرش را سر قبر صدا میزد؛

شهید مستجاب الدعوه سید_مهدی_غزالی

 

شهیدی که لحظه خاکسپاریش خندید؛

شهید علیرضا_حقیقت

 

شهیدی که غرور امریکایی ها را شکست؛

شهید نادر_مهدوی

 

شهیدی که عکسش در اتاق رهبر است؛

شهید هادی_ثنایی مقدم ۱۵ ساله

 

شهیدی که پیکرش هنگام نبش قبر سالم بود؛

 شهید رخشانی از شهدای قبل از انقلاب که توسط ساواک شهید شد…

 

شهیدی که سید_حسن_نصرالله سخنرانی خود را با نام او نامگذاری کرد

شهیداحمد_علی_یحیی

 

شهیدی که قبرش بوی گلاب میدهد؛

شهید سید_احمد_پلارک

 

شهیدی که پیکرش را کسی تحویل نگرفت؛

شهیدرجبعلی_غلامی از افغانستان

 

شهیدی که سر بی تنش سخن گفت؛

شهید علی_اکبر_دهقان

 

شهیدی که بخاطر فاش نکردن رمز بی سیم بدنش قطعه قطعه شد؛

شهید بروجعلی_شکری

 

شهیدی که با وجود اینکه بدنش به استخوان تبدیل شده بود اما پاهایش درون پوتین سالم بود؛

شهید محمد_حسین_شیرزاد نیلساز

 

شهیدی که عاشورا متولد شد و اربعین به شهادت رسید؛

شهید مهدی_خندان

 

شهیدی که با پیشانی بند “یاحسین شهید” ایرانی بودنش محرز شد؛

از شهدای گمنام هستند…

 

شهیدی که به حرمت مادرش در قبر خندید؛

شهید حاج اکبر_صادقی

 

شهیدی که در شب عملیات به تک تک اعضا گردان گفت که سرنوشت شما چه خواهد شد؛

شهادت ، اسارت و زنده ماندن…

در وصیت_نامه خود نوشت ای برادر عراقی که مرا به درجه شهادت رساندی اولین کسی را که در آن دنیا شفاعت می کنم تو هستی چرا که مرا به این درجه رساندی…

شهید حاج علی_محمدی_پور

فرمانده گردان رفسنجان

 

شهیدان زنده اند الله اکبر…

   یکشنبه 4 مهر 1395نظر دهید »
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
جمعی از طلاب خواهر شهرستان شهربابکیم که به امید خدا در پی انجام وظیفه ایم. یا حق
جستجو
وصیت شهدا
حدیث موضوعی
دانشنامه عاشورا
زیارت عاشورا
من کالای ایرانی میخرم