پشت به اسلام نکنید.

 

«باید ملت شریف ایران بدانند که اسلام عزیزتر ازآن است که برای هواهای نفسانی و جلب توجه گروهها یا اشخاصی پشت به آن نموده و مقاصدفانی خود را بر مقاصد عالی و باقی حق تعالی مقدم بدارند.»

 

منبع :صحیفه نور ،ج12،ص75

   چهارشنبه 27 اردیبهشت 13961 نظر »

 

درد این نسل را باید درک کرد.

فکر اساسی به این است که اول ما درد این نسل را بشناسیم ،درد عقلی و فکری ،دردی که نشانه بیداری است ؛یعنی آن چیزی را که احساس می کند و نسل گذشته احساس نمی کرد.مولوی می گوید:

حسرت و زاری که در بیماری است

وقت بیماری م از بیداری است

هر که او بیدارتر پر دردتر

هر که او هشیار تر رخ زردتر

در گذشته درها به روی مردم بسته بود .درها که بسته بود سهل است ،پنجره ها هم بسته بود؛کسی از بیرون خبر نداشت ،در شهر خود که بود از شهر دیگر خبر نداشت ؛در مملکت خود که بود از مملکت دیگر خبر نداشت .امروز این درها و پنجره ها باز شده ،دنیا را می بینند که رو به پیشرفت است ،علم های دنیا را می بینند ،دموکراسی دنیا را می بیند ،برابریها را می بیند ،حرکت ها را می بیند،قیام ها و انقلاب ها را میبیند ،جوان است،احساسش عالی است ،و حق هم دارد ،می گوید :ما چرا باید عقب مانده تر باشیم ….

نسل قدیم اینقدر سطح فکرش پایین بود که اگر یک نفر در یک مجلس ضد و نقیض حرف میزد کسی متوجه نمی شد و اعتراض نمی کرد.اما امروز یک بچه که تا حدود کلاس 10و 12 درس خوانده همین که برود پای منبر یک واعظ ،پنج شش تا و گاهی ده تا ایراد به نظرش می رسد . باید متوجه افکار او بود…

 

منبع :توصیه ها و هشدارها،حمید کمالی اردکانی ص 54.

 

   دوشنبه 25 اردیبهشت 1396نظر دهید »

 

فرزند آیت الله بهجت تصریح کرد: ایشان در درس جدی و در عبادت نیز بسیار کوشا بودند به طوری که انسان باورش نمی شد که فردی که این چنین عبادت می‌کند اهل آن چنان درس و علمی باشد و از طرفی جدی بودن در درس هم باعث نمی‌شد تا از سیر ملکوتی‌شان کم بگذارند.

وی در رابطه با نظم آقای بهجت گفت: آیت الله بهجت بسیار در کارهایشان نظم داشتند و از تمامی وقتشان استفاده می‌کردند به یاد دارم زمانی که می‌خواستند از این میز به میز دیگر بروند تا کتابی را بردارند اگر در این فاصله کوتاه از ایشان سؤالی می کردی می گفتند الان وقت سؤال است؟ یعنی حتی در بین این راه کوتاه نیز بیکار نمی‌ماندند.

علی بهجت اضافه کرد: اگر من تیتر روزنامه‌ها را می‌خواندم می‌گفتند وقت اضافه آورده‌ای که تیتر روزنامه‌ها را می‌خوانی و واقعا هم همین بود من در زندگی‌ام کسانی را دیده‌ام که بسیار روزنامه مطالعه می‌کنند اما یادشان نمی‌آید ماه قبل چه اتفاقی افتاده و کسانی را دیدم که روزنامه نخوانده و تلویزیون ندیده می‌دانستند ماه های آینده چه اتفاقاتی می‌افتد.

وی همچنین در رابطه با زمان استراحت ایشان گفت: خواب ایشان بسیار کم بود به طوری که گاهی نشسته می‌خوابیدند از ایشان که می‌پرسیدیم چرا نشسته می‌خوابید می‌گفتند دراز نمی کشم که خواب بر من مسلط نشود

دیده شده در سایت آیت الله بهجت (ره)

   چهارشنبه 22 اردیبهشت 1395نظر دهید »
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
جمعی از طلاب خواهر شهرستان شهربابکیم که به امید خدا در پی انجام وظیفه ایم. یا حق
جستجو
وصیت شهدا
حدیث موضوعی
دانشنامه عاشورا
زیارت عاشورا
من کالای ایرانی میخرم