اصولا زن به جهت عاطفی بودن می تواند پرشهای فراوانی در جهت کمال صحنه داشته باشد و با جهش های سریعی می تواند این طریق را طی نماید.هنگامی که وارد صحنه زندگی می گردد و ازدواج را پذیرا می شود به عنوان مجاهدی که در صف اول جبهه مبارزه می نماید تلقی گردیده و ثواب مادری را بر دوش می کشد، مشمول فرمایش نبی گرامی صلی الله علیه و آله والسلم می گردد که چون صائم قائم مجاهدی است که مقرب درگاه الهی گردیده و خود را به آن بینهایت متصل نموده و هرگونه مشقت و سختی را با تمام وجود پذیرا گشته تا انسان خلیفه الله تحویل جامعه دهد.آری صائم است چون همانند روزه داری است که واردات غذائیش دگرگون گردیده و جسمش تحمل بسیاری از غذاها را ننموده و باید دقت فراوانی در انتخاب تغذیه خویش بنماید. قائم است چون با سنگین شدن حمل، خواب خوش شبانه بر او حرام می گردد و با بیداری های مکرر در شب یاد خدا در وجودش مشتعل می شود. مجاهد است زیرا در این میدان با خطراتی مواجه است و با مشتهیات و نفس اماره همواره باید در ستیز باشد. انگاه که این حمل را بر زمین نهاده و زایمان میکند، پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله والسلم فرمودند:"هنگامی که زایمان کند هیچکس به عظمت کاری که او انجام داده پی نمی برد مگر خالق نوزاد.”

و (زمانی که به نوزاد خود شیر می دهد) با هر مکیدنی معادل با آزاد کردن بنده ای ثواب می گیرد. زیرا آزادی به دست نسل است و تنها شیر مادر نسل قوی تحویل خواهد داد. و انگاه که تربیت این نسل را به عهده می گیرد بهشت زیر پای اوست که الجنه تحت أقدام الامهات.

و انگاه که سرپرستی نظام خانواده را در دست با کفایت خویش می گیرد و با تدبیر خویش به سامان منزل می پردازد نبی خاتم صلی الله علیه و آله والسلم در مورد او می فرماید:"خدا به این زن کدبانو نظر می افکند که در جهت اصلاح خانه اقدام نموده و او را عذاب نمی فرماید.”

و آنگاه که همسرش را به حرکت در جهت اصلاح جامعه وادار نموده و با برخورد نیکو از وی رفع خستگی نماید کارگزار خدا گردیده و برایش ثواب اجر شهید ثبت می گردد.

و به هر جهت زن در فرهنگ اسلام تمامی مسائلی را که به  عهده وی گذاشته شده با انجام دادن صحیح آن گامی بیش از پیش به خدای خویش نزدیک گردیده و درجاتی را کسب نموده است…ان شاءالله

منبع:نگرشی گذرا به مقام زن در جهان آفرینش

   جمعه 19 خرداد 1396نظر دهید »

                چطور ، بهتر زندگی کنم ؟

 

گذشته ات را بدون هیچ تأسفی بپذیر .

با اعتماد ، زمان حالت را بگذران.

وبدون ترس برای آینده آماده شو .

ایمان را نگهدار وترس را به گوشه ای انداز .

شک هایت را باور نکن .

وهیچگاه به باورهایت شک نکن .

زندگی شگفت انگیز است ، در صورتیكه بدانی چطور زندگی کنی .


موضوعات: نکات خواندنی
   شنبه 16 بهمن 1395نظر دهید »

یخ موجود در بستنی، فالوده، یخمک، نوشمک و غیره می تواند باعث دیسک کمر، ضعیف شدن اعصاب رحم، سقط جنین، نازایی، سیستم مغزی نخاعی و غیره شود.
کربوکسی متیل سلولز موجود در بستنی که در کارخانه های صنعتی به عنوان حجم دهنده و تغلیظ کننده، به جای پودر ثعلب به کار می رود می تواند باعث بیماری صرع، دردهای شدید لگن بخصوص در دوران عادت ماهیانه و …شود.


طب سنتی اسلامی مهدی برزو ص14


موضوعات: نکات خواندنی
   دوشنبه 27 اردیبهشت 1395نظر دهید »

شب امتحان باید غذای گرم خورد؛چون غذای سرد ،تعادل مغز و اندوخته هایش را بهم می ریزد .یک تا سه شب مانده به امتحان می توانید سوپ گرم گندم با سبزیجات معطر به همراه روغن زیتون یا کنجد میل کنید.

اگر شخص سرد مزاج امتحان دارد می تواند عطر گرم هم استفاده کند.

اگر اهل تفکر هستید از مغزها استفاده کنید؛3تا14عدد بادام را به صورت آدامس بجوید،البته بادام را خودتان بشکنید چون در معرض نور آسیب می بیند.خوردن مویز ،21عدد و یا کشمش سیا ه هم خیلی عالی است.

منبع:طب سنتی اسلامی ،مهدی برزو،ص170.


موضوعات: نکات خواندنی
   یکشنبه 26 اردیبهشت 1395نظر دهید »

شخصی نزد همسایه اش رفت و گفت:گوش کن! می خواهم چیزی برایت تعریف کنم.
دوستی به تازگی در مورد تو می گفت…همسایه حرف او را قطع کرد و گفت:قبل از اینکه تعریف کنی،بگو آیا حرفت را از میان سه صافی گذرانده ای یا نه؟
- کدام سه صافی؟
- اول از میان صافی واقعیت. آیا مطمئنی چیزی که تعریف میکنی واقعیت دارد؟
- خیر، من فقط آن را شنیده ام. شخصی آن را برایم تعریف کرده است.
- سری تکان داد و گفت:پس حتما آن را از میان صافی دوم یعنی خوشحالی گذرانده ای.مسلما چیزی که می خواهی تعریف کنی، حتی اگر واقعیت نداشته باشد باعث خوشحالی ام می شود.
- دوست عزیز، فکر نکنم تو را خوشحال کند.
- بسیارخوب، پس اگر مرا خوشحال نمی کند، حتما از صافی سوم یعنی، فایده رد شده است.آیا چیزی که می خواهی تعریف کنی،برایم مفید و به دردم می خورد؟
- نه، به هیچ وجه!
همسایه گفت:پس اگر این حرف، نه “واقعیت” دارد،نه “خوشحال کننده” است و نه “مفید"،آن را پیش خود نگه دار و سعی کن خودت هم زود فراموشش کنی.همچنین سعی کن وقتت را به کارها و سخنان بیهوده نگذرانی تا ذهنت مشفول کارهای بیهوده شود که حاصل آن همین سخنان بی فایده توست.


موضوعات: نکات خواندنی
   شنبه 3 خرداد 13931 نظر »
اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
جمعی از طلاب خواهر شهرستان شهربابکیم که به امید خدا در پی انجام وظیفه ایم. یا حق
جستجو
وصیت شهدا
حدیث موضوعی
دانشنامه عاشورا
زیارت عاشورا
من کالای ایرانی میخرم