« بهترین هنگامه دعا و نیایشمعرفی یک کانال مفید »

اصولا زن به جهت عاطفی بودن می تواند پرشهای فراوانی در جهت کمال صحنه داشته باشد و با جهش های سریعی می تواند این طریق را طی نماید.هنگامی که وارد صحنه زندگی می گردد و ازدواج را پذیرا می شود به عنوان مجاهدی که در صف اول جبهه مبارزه می نماید تلقی گردیده و ثواب مادری را بر دوش می کشد، مشمول فرمایش نبی گرامی صلی الله علیه و آله والسلم می گردد که چون صائم قائم مجاهدی است که مقرب درگاه الهی گردیده و خود را به آن بینهایت متصل نموده و هرگونه مشقت و سختی را با تمام وجود پذیرا گشته تا انسان خلیفه الله تحویل جامعه دهد.آری صائم است چون همانند روزه داری است که واردات غذائیش دگرگون گردیده و جسمش تحمل بسیاری از غذاها را ننموده و باید دقت فراوانی در انتخاب تغذیه خویش بنماید. قائم است چون با سنگین شدن حمل، خواب خوش شبانه بر او حرام می گردد و با بیداری های مکرر در شب یاد خدا در وجودش مشتعل می شود. مجاهد است زیرا در این میدان با خطراتی مواجه است و با مشتهیات و نفس اماره همواره باید در ستیز باشد. انگاه که این حمل را بر زمین نهاده و زایمان میکند، پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله والسلم فرمودند:"هنگامی که زایمان کند هیچکس به عظمت کاری که او انجام داده پی نمی برد مگر خالق نوزاد.”

و (زمانی که به نوزاد خود شیر می دهد) با هر مکیدنی معادل با آزاد کردن بنده ای ثواب می گیرد. زیرا آزادی به دست نسل است و تنها شیر مادر نسل قوی تحویل خواهد داد. و انگاه که تربیت این نسل را به عهده می گیرد بهشت زیر پای اوست که الجنه تحت أقدام الامهات.

و انگاه که سرپرستی نظام خانواده را در دست با کفایت خویش می گیرد و با تدبیر خویش به سامان منزل می پردازد نبی خاتم صلی الله علیه و آله والسلم در مورد او می فرماید:"خدا به این زن کدبانو نظر می افکند که در جهت اصلاح خانه اقدام نموده و او را عذاب نمی فرماید.”

و آنگاه که همسرش را به حرکت در جهت اصلاح جامعه وادار نموده و با برخورد نیکو از وی رفع خستگی نماید کارگزار خدا گردیده و برایش ثواب اجر شهید ثبت می گردد.

و به هر جهت زن در فرهنگ اسلام تمامی مسائلی را که به  عهده وی گذاشته شده با انجام دادن صحیح آن گامی بیش از پیش به خدای خویش نزدیک گردیده و درجاتی را کسب نموده است…ان شاءالله

منبع:نگرشی گذرا به مقام زن در جهان آفرینش

   جمعه 19 خرداد 1396


فرم در حال بارگذاری ...

اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
جمعی از طلاب خواهر شهرستان شهربابکیم که به امید خدا در پی انجام وظیفه ایم. یا حق
جستجو
وصیت شهدا
حدیث موضوعی
دانشنامه عاشورا
زیارت عاشورا
من کالای ایرانی میخرم