« متن کامل پیام مهم رهبرانقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالیقلب من : (محمد صلی الله علیه و آله) »

1.امت اسلامی با داشتن بیش از یک پنجم جمعیت جهان،53 کشور و سرزمین های وسیعی که از شرق آسیا تا غرب آفریقا گسترده شده است،مجموعه متنوع و در عین حال توانمندی را تشکیل می دهد که به ویژه در چند دهه اخیر به مثابه یک هویت واحد شده است."جهان اسلام"بیش از آنکه بیانگر یک موقعیت جغرافیایی باشد،معرف هویت بیش از یک میلیارد و نیم انسان است که دارای آیین و دینی مشترک هستند.
2.انچه که این جمعیت عظیم را علیرغم اختلافات نژادی ،قومی و زبانی به یکدیگر پیوند می دهد،اعتقادات مشترک آن ها نسبت به خدای واحد،قران ، پیامبرگرامی اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم)و دستورات و احکامی است که خداوند توسط پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) و در قران کریم ان ها را تبیین کرده است.
3.پیروان اسلام در قاره های مختلف جهان حضور دارند.قاره آسیا بیش از یک میلیارد مسلمان جهان را در خود جای داده است.حدود 391میلیون مسلمان ساکن آفریقا هستند.بیش از 20میلیون مسلمان در اروپا و بیش از 27میلیون مسلمان در روسیه به سر می برند.همچنین حدود یک و نیم میلیون مسلمان در آمریکای لاتین و 9میلیون مسلمان در آمریکا و کانادا زندگی می کنند.
4.یکی از امتیازات مهم اسلام این است که اسلام منحصر به قوم ،زبان،ملیت و جغرافیای خاصی نیست، یک دین جهانی به شمار می آید.از همین رو ملل مسلمان از نژادهای مختلف تشکیل شده اند.
5.علاوه بر ویژگی جمعیتی،به لحاظ جغرافیایی،زیست محیطی و ذخایر طبیعی نیز سرزمین های اسلامی از غنی ترین مناطق کره زمین به شمار می روند.امکانات و ویژگی های این سرزمین ها باعث شده است تا طی قرن های متمادی،جهان اسلام نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در صحنه روابط بین الملل ایفا کند.
6.کشورهای اسلامی بیش از 75درصد منابع انرژی جهان را که شاهرگ حیاتی نظام صنعتی به شمار می اید،در اختیار دارند و به لحاظ جغرافیایی و استراتژیک نیز کشورهای اسلامی بر بسیاری از دریاها و ابراه های بزرگ مانند خلیج فارس،تنگه هرمز،دریای سرخ و کانال سوئز احاطه دارند.
منبع:ماهنامه بیداری اسلامی

آیا به راستی ما مسلمانان جهان از این همه ظرفیت موجود خود به درستی استفاده می کنیم؟

آیا ما مسملمانان جهان قدر نعمتی را که خدواند در تقدیرمان ارزانی داشته به خوبی می دانیم؟

آیا اگر مسلمانان جهان قدر ظرفیت های خود را می دانستند کسی جرات کوچکترین جسارتی به ساحت مقدس پیامبر رحمه للعالمین(صلی الله علیه و اله وسلم) انها را داشت؟

هرچند که گمراهان حتی با رویت روشنترین حقایق باز در گمراهی خود ماندند و می مانند…

اما از خود وجود طلبه مسلمانم خجالت میکشم که کار زیادی از دستم برنمی اید!و یا نمی دانم چه کارها از شخص حقیرم ساخته است؟

مولای من مرا عفو کن و از بی لیاقتی من بگذر…


موضوعات: بدون موضوع
   چهارشنبه 8 بهمن 1393


فرم در حال بارگذاری ...

اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
جمعی از طلاب خواهر شهرستان شهربابکیم که به امید خدا در پی انجام وظیفه ایم. یا حق
جستجو
وصیت شهدا
حدیث موضوعی
دانشنامه عاشورا
زیارت عاشورا
من کالای ایرانی میخرم