« بیانیهاخبار حوزه »

شاگردان مکتب جبهه و جنگ و دفاع مقدس منطقشان منطق عاشورا بود و با نفی خود اثبات خدا کردند.جبهه ای که درس های ان ایمان و تعبد و توکل و فداکاری است و امتحانش اخلاص و صبر است.
بچه های دفاع مقدس چون مطیع ولایت بودند همه جا و همه حال و شرایطی خود را در حال انجام وظیفه دینی می دیدند و همین احساس به ان ها نشاط و تحرک و مقاومت و امید می بخشید.
شهدای عزیز دفاع مقدس کسانی بودند که خود را فدای خدا کردند.اگر جنگیدند دستور دین بود و اگر دست از جنگ کشیدند فرمان مکتب را اطاعت کردند.
جنگ و صلح این عزیزان نه به خواهش دل نه به خواست خود بلکه طبق حکم خدا و فتوای فقیه و تکلیف شرعی بود.فرمان از دین گرفتند نه از دل راه را بر مبنای عقل پیمودند نه هوس.
مهم آن است که امروزه من و شما که طلاب علوم دینی هستیم ملاک ها را فراموش نکنیم در انجام وظیفه کوتاهی ننماییم.
چه با نثار خون خود چه با آموزش دین چه با هجوم چه با عقب نشینی چه با سکوت و چه با فریاد.بدانیم قدرت تنها در سلاح و نفرات خلاصه نمی شود.وگرنه دشمنان جهانی ما که تسلیحات دارند آن ها از قدرتی می هراسند که فوق موشک و چترباز و دیپلماسی و غیر است.و آن ایمان و آگاهی است و شما این را دارید و همین است که امروز خواب را از چشم ابرقدرت ها پرانده است.شهدا عاشقان مکتب بودند و جان و راحت و استراحت خویش را فدای مکتب و دین کردند و این عاملی جز محبت خدا و رسول ندارد.
درس بگیریم از شهدای 8سال دفاع مقدس همچون ان عزیزان خانه دل را جایگاه محبت خدا بدانیم و دست و توان و سلاح و صبر و جنگ و صلح خود را برای غیر دین به کار نگیریم.
پس در جبهه مقامت مواظبت به فرایض و نوافل داشته و و در سنگر جهاد اهل تهجد و شب زنده داری باشیم.
و در اوج شداید و تنگناها توکل و تقوا داشته و عاطفه و گذشت و کرامت و برادری و صداقت داشتن و خلوص را به دنیا طلبی و خود نمایی نیالودن و جهاد را با غرور و خودپسندی و تکبر و تحقیر دیگران بی ارزش نساختن درس هدایت است که باید فرا گیریم و به کار بندیم.
در این برهه از زمان اگر کشور ما به دلایلی دچار مشکلات اقتصادی شده بر ما لازم است که به فرموده مقام معظم رهبری مدظله العالی با اقتصاد مقاومتی به خاطرعظمت هدف و بلندی همت تلاش بیشتری داشت باشیم و بدانیم اگر موانع به عظمت کوه ها باشند می توان از عقبه ها و گردنه ها گذشت و با پای همت از کوه موانع هم رد شد.
عزیزان پس گامهایمان را استوار کنیم تا عزتمان همچون شهدای عزیز برقرار باشد.


موضوعات: بدون موضوع
   جمعه 10 مهر 1394


فرم در حال بارگذاری ...

اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
جمعی از طلاب خواهر شهرستان شهربابکیم که به امید خدا در پی انجام وظیفه ایم. یا حق
جستجو
وصیت شهدا
حدیث موضوعی
دانشنامه عاشورا
زیارت عاشورا
من کالای ایرانی میخرم