« دلتنگی و ناشکیبایی در فراق امام عصرتوصیه های مقام معظم رهبری به مدیران »

هوای دلمان را بیشتر داشته باشیم

 

ناآرامی درون،گاهی به دلیل فاصله گرفتن از نیازهای فطری و سرشتی است که به مرور حال بد را در ما ایجاد می کند .نیازهای معنوی ،یکی از چهار نیاز پایه در انسان ها به رسمیت شناخته شده و بهترین پاسخ به آن را خداوند با ارائه الگو و برنامه داده است؛الگو هایی به والایی پیامبر اعظم و انسان های کامل و برنامه ای به ماندگاری دین؛ولی شلوغی خیابان زندگی ،گاه سبب می شود تا تابلوهای روشن درست زیستن و آرام بودن را بی توجه رد کنیم و ارزش های ماندگار را از یاد ببریم .آن گاه دنبال تابلوهای کوچک و فرعی می گردیم تا نشانی از مقصد داشته باشند .

زندگی به سبک پیشنهادی خداوند ،در دو جمله خلاصه می شود :احترام به قانون های خدا و اجرای آنها .

وعده ی خداوند به کسانی که حلال و حرام حکیمانه ی او را پاس می دارند ،این است که زندگی سرشار از نشاط ،آرامش و موفقیت را ارزانی شان نماید ؛آمالی که انسان های امروز ،شتابان دنبال نسخه های رسیدن به آن هستند.

دلتنگی های درونی خود را رصد کنیم .شاید به رفتارهای اخلاقی بیشتری نیاز داریم تا سلامت معنوی بهتری را در خود ایجاد کنیم و رضایت درون را افزایش دهیم این دلتنگی های ارزشمند ،ما را تا رسیدن به آنچه شایسته اش هستیم،پیش می برند و با ارج نهادن به آنچه داریم و می دانیم ،از نسخه های وارداتی برای معنویت بی نیاز خواهیم شد .

هوای دلمان را بیشتر داشته داشته باشیم که این سرمایه ی بزرگ ،راز سعادت و سلامت ماست . آدم های امروز به دلیل دور شدن از لذت های درون ،با سرعت بالایی به سوی بیماریهای روان حرکت می کنند ؛بی آنکه بدانند .پیام های درون را جدی بگیریم و برای پاسخ به آنها طرحی ارزشمند داشته باشیم.

ماهنامه فرهنگی ،تربیتی و اجتماعی خانواده شاد،سال اول ،اسفند 1395،پیش شماره اول.


موضوعات: اخلاقی
   سه شنبه 19 اردیبهشت 1396


فرم در حال بارگذاری ...

اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
جمعی از طلاب خواهر شهرستان شهربابکیم که به امید خدا در پی انجام وظیفه ایم. یا حق
جستجو
وصیت شهدا
حدیث موضوعی
دانشنامه عاشورا
زیارت عاشورا
من کالای ایرانی میخرم