« (حکایت خوبان)وداع با ماه خدا؛ از زبان امام سجاد(ع) »

✨﷽✨

? #سخنرانی_حجت_الاسلام_رفیعی


?همه ی بشر از صبح که بیدار میشوند تا شب وقتشون رو صرف یه چیزی میکنند، برخی ها ممکنه تمام همتشون برای مسائل مادی باشه،شکم و غرائز جنسی. حدیث داریم مبغوضترین مردم پیش خدا: «من کان همته بطنه و فرجه»

?حال این که امیرالمومنین میفرماید ارزش انسان به همت اوست ، ببینیم انسان در زندگی اولویتهاش چه چیزی هست و چه چیزی براش اهمیتش بیشتری داره، اینقدری که برای مریضی بچه اهمیت میده برای نمازش هم اهمیت میده؟! اینقدری که برای لباس بچه اهمیت میده؟ برای تقوی و دینداری و حجابش اهمیت میده؟! اونوقت اینجا میشه به افراد نمره داد.

?عمر همه دارند،وقت همه دارند ،انرژی همه دارند اما اینکه صرف چه چیزی میشود مهم است و نشان دهنده ارزش هر کسی است.
اما اگر کسی تمام همتش رو گذاشت روی بطن خودش این چقدر ارزش دارد؟ اگر همه ی ارزش کسی شد روابط جنسی ، کار و کسب. این احادیث که عرض میکنم همت ما را بلند میکند و بالا میبرد.

?حدیث1: کسی از خدا شهادت بخواد اگر در رختخواب هم بمیرد ثواب شهید میبرد.مثل عبدالله ذوالبجادین که در جنگ تبوک مریض شد و مرد .پیامبر فرمود خدایا من از این راضیم تو هم راضی باش. صحنه کربلا هم شاهد افراد بلند همت بسیاری بود.
آمد خدمت پیامبر گفت از مرگ میترسم ،پیامبر فرمود پولداری گفت بله،فرمود برا اون دنیات چیزی خیرات نکردی گفت نه.
انسانی که میخواد بره زیارت بلیت تهیه کرده منزل اماده کرده هم و غمی نداره.اونی هم و غم داره که نه پول داره و نه منزل تهیه کرده.کسی که از قبل چیزی برا آخرت بفرسته ترس نداره.

?حدیث2: الطاعه همت الاکیاس،والمعصیه همت الارجاس: انسانهای زیرک اون هست که همتش رو زیاد کنه انسانهای پلید هم دنبال اینه که گناهش رو زیاد کنه.

〖از بیانات حجت الاسلام #رفیعی〗

 


موضوعات: اخلاقی
   دوشنبه 12 خرداد 1399


فرم در حال بارگذاری ...

اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
جمعی از طلاب خواهر شهرستان شهربابکیم که به امید خدا در پی انجام وظیفه ایم. یا حق
جستجو
وصیت شهدا
حدیث موضوعی
دانشنامه عاشورا
زیارت عاشورا
من کالای ایرانی میخرم